A New/New_1998_10_14 könyvtárban található képek listája:
20v_hajm.JPG (46403 bytes)
A 902-es kigyorsít Hajmáskérrõl. Most még a 193-as Szergejjel, egy év múlva mivel?
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
20v_tank.JPG (40271 bytes)
Robog a szergejes gyorsvonat (902, M62,193) az egykori Tankodrom területén keresztül vezetõ pályán. Ez az utolsó vonal, ahol a Szergejek rendszeresen vontatnak személyszállító vonatokat a MÁV-nál.
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: 20-as vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
335_1.JPG (64038 bytes)
Akár 100 éve is készülhetett volna e kép: Az elsõ hazánkban is gyártott gõzmozdony egy személyvonattal, mely akkor mindennapos volt, ma már nosztalgia.
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
335_2.JPG (58818 bytes)
Közelebbi kép a 335-ösrõl
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M41 11k.JPG (-1 bytes)
A 110-es vonalon a Nyírségben. Az M41,2166 11 db Bhv kocsit húz a Gy. 1631-es vonatban.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: 110 vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
4_csorgo.JPG (52992 bytes)
4 csörgõ a Nyugatiban!!! (Most meg az ötödik bújt el - a 2125-ös). Balról jobbra: 2130: Sz 2425 (veresi) 2117: Sz 2004 (pozsony-esztergomi), 2109: Sz. 2024 (esztergomi) 2107: Sz 2434 (veresi) vonatokkal.
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
3_csorgo.JPG (51925 bytes)
3 Csörgõ a Nyugatiban ! A negyedik (2206) elbújt. Balról jobbra: 2113: Sz2434 (veresi) 2118: Sz.2005 (pozsony-esztergomi), 2103: Sz.2024 (esztergomi) vonatokkal.
Dátum: 1998. 01. 16.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143deli.JPG (83696 bytes)
Különvonattal (Bp-Graz).
Dátum: 1996. 06.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
001_foly.JPG (63259 bytes)
A 001-es Gigant géptérfolyosója. Csak kisnövésû vezérekenk ajánlott.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
242_1.JPG (58458 bytes)
242,001 eredeti áramvonalas burkolattal, kiállítva
Dátum: 1998. 02. 15.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
242_2.JPG (58506 bytes)
A 242,001 mozdony hátulról. Ezek a gépek fordítás nélkül, mindkét irányban közlekedtek. Azért a Gigantból jobb a kilátás!
Dátum: 1998. 02. 15.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
019_001.JPG (53145 bytes)
A két mûködõképes NOHAB mellett a nyáron félreállított M61,008 látható.
Dátum: 1996. 11. 16.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
002_arc.JPG (46937 bytes)
Dátum: 1996. 10. 16.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
003_gpt.JPG (72219 bytes)
Szegény 003-as Gigant gepteret csúnyan szétszedték. Itt éppen a TC-szellõzõ helye látható, megfigyelhetõ a légcsatornák elrendezése.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
424009n1.JPG (81669 bytes)
Régi korokat idézõ fényképen egy nosztalgiavonattal a 424,009 mozdony.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
424009n2.JPG (45523 bytes)
Indulás! "Majd elájult a sok hitetlenkedõ / Mr. Stephenson volt a mozdonyvezetõ..."
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
424009hn.JPG (54406 bytes)
A Baross Gábor 150. születésnapjára szervezett mozdonyparádén, Kovács Feri klubtársam kezeli a gõzsípot.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
016_deli.JPG (168698 bytes)
A 016-os és egy másik NOHAB munkára vár a Déliben, kozben az M63,005 érkezik egy szombathelyi gyorssal.
Dátum: 198?.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Kovács Tibor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
44_dies.JPG (44392 bytes)
Az egykor BHÉV 44-es dízelmozdonyában dolgozott a BOBO motorok egyik prototípusa. Ma már valószínûleg nem az eredeti motor van benne, legalábbis a levegõcsõ már Gnaz-MÁVAG gyártású. Láthatók a gép tetején a szívó- és kipufogócsövek.
Dátum: 1997. 04.
Helyszín: Csepel, HÉV motorszín
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
44_gytab.JPG (31856 bytes)
A 44-es mozdony gyártási táblája.
Dátum: 1997. 04.
Helyszín: Csepel, HÉV motorszín
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bkv_44.JPG (60411 bytes)
A BKV-HÉV 44 psz. dízel-villamos mozdonya. A Bobo fõgépcsoport üzemi kipróbálására készült 1943-ban a Ganzban. A vasút elsõsorban mozgó agregátegységként használta õket (43 és 44 psz). Az egyik mozdony 1985-ben az 50-es villamos pályafelújításán is részt vett.
Dátum: 1997. 04.
Helyszín: Csepel, HÉV motorszín
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
047bales.JPG (77079 bytes)
Az 1997-ben Budaõrsnél összetört Gigant. A vezérállás cserére szorul, talán a szétszedett 003-asból pótoln fogják.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143_di2.JPG (53691 bytes)
A 2143,054 dízelmotorja. 12 hengeres, Jenbacher gyártmány. A motor külsõ oldalán vannak a kipufogócsövek, belül a töltõcsövek.
Dátum: 1998. 01.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143_die.JPG (62645 bytes)
A 2143,054 mozdony dízelmotorja. Látható a hengersorok közé épített töltõlevegõ-hûtõ.
Dátum: 1998. 01.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143_hid.JPG (61108 bytes)
A 2143,054 mozdony Voith hidraulikus hajtómûve. Megegyezik a M41 mozdonyokba épített hajtómûvel. Fölötte találhatók a vízhûtõk.
Dátum: 1998. 01.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143_seg.JPG (59032 bytes)
A 2143,054 mozdony segéddízelmotorja. 8 hengeres, kisebb fõméretekkel, mint a fõmotor, de ahhoz teljesen hasonló kivitelû. A fûtési generátort hajtja.
Dátum: 1998. 01.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143-059.JPG (43911 bytes)
2143-asok duplafogatban tehervonattal a Szentgotthárd-Graz vonal emelkedõi miatt.
Dátum: 1998. 02. 28.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143-061.JPG (42463 bytes)
Gyorsítás személyvonattal (2143,061). A Szentgotthárd-Graz vonaloncsak 2143-as mozdonyok dolgoznak. A 80-as években még 2043-asok is elõfordultak errefelé.
Dátum: 1998. 02. 28.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2143-064.JPG (56885 bytes)
A 064-es egy rakott tehervonattal. A mozdony mögött látszik néhány darab abból a lucfenyõ-sorból, mely a 90-es évek elejéig díszítette az állomást. Akkor kivágták. Némi vasfüggöny-kiegészítõ szerepe is volt ugyan, de szépségén ez nem változtatott.
Dátum: 1998. 02. 28.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
520075_1.JPG (76875 bytes)
Az 520 sorozatú német gyártmányú (BR 52) mozdonyt a MÁV a Szovjetúnióból vásárolta 1963-ban. Talán ezért, Hruscsov dízel lett az egyik beceneve. A másik - a Bumbard - talán az ereje miatt ragadt rá. A Szergejek megérkezéséig tehervonati szolgálatot teljesítettek. Sopronban maradtak meg legtovább, a 075-ös is innen került Hatvanba.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
520075_2.JPG (87431 bytes)
Az 520,075 mozdony, szenes szerkocsival. Hatvanban van egy olajtüzelésû 520-as is, lásd Borkó képét az M62,256-osról.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2db_bz.JPG (41306 bytes)
Dupla Bz (329, 344) a S2004-es vonat szerelvényeként. A nagy utaslétszám miatt kellett kettõt összekapcsolni.
Dátum: 1998. 06. 03.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
12JVF_tu.JPG (63021 bytes)
A M46-os mozdonyba beépített Ganz 12 JVF 17/24 motor turbófeltöltõje. A képen alul a hengersoronként két kipufogócsõ, felül a töltõlevegõ-csõ látható. Töltõlevegõ-hûtést nem alkalmaztak a viszonylag kisebb nyomású feltöltés miatt. Ez a megoldás csak a prototípus mozdonyokban (DHM-3) volt, a sosozatgépek (DHM-4, M46, 2003-2009) már töltõlevegõ-hûtéssel rendelkezõ (Ganz 12 VFE) motort kaptak.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2107vr1.JPG (58120 bytes)
A 2424-es vonattal.
Dátum: 1997. 12. 17.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2_m41_vr.JPG (67130 bytes)
A 2124-es (a 2413-as vonattal) éppen keresztez a 2107-essel.
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.