A New/New_1998_10_30 könyvtárban található képek listája:
m40117f.JPG (57978 bytes)
Füstölés tehervonat indításakor. A Púpos vezérlésében a 0 -> X pozícióba kapcsoláskor erõs túltöltés van, fõleg a nem jól beállított motoroknál. Ilyenkor a fordulatszám 500-ról 835-re ugrik, a motor felpörög, hogy a további 1a - 1d fokozatokban a fõdinamó növekvõ gerjesztéssel fokozatosan felvegye a tejlesítményt. A mozdonyból kitörõ füst eleje szürkés-fehéres színû, ami az elégetlen gázolajcseppektõl származik. Ezt fekete korom követi, mely a már kissé felpörgött motor égésterében keletkezik tökéletlen égéssel a még jelentkezõ túltöltés miatt. A 835-ös forulatszámon pedig a füstgáz már színtelen, amiazt jelzi, hogy az égés tökéletes, a túltöltés már nem lép fel.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212kk.JPG (51132 bytes)
A 004-bõl átvedlett 212 RoLa-vonatot tolat. A füstjén látható, hogy elsõsorban olajat és elégetlen tüzelõanyagot ereszt ki. A motor valószínûleg még hideg, ezért vítz is lehet a füstben.
Dátum: 1998. 01. 23.
Helyszín: Bp. Kõbánya -Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004.JPG (60465 bytes)
A 004-es Púpos éppen félreállítva várja sorsát.
Dátum: 1997. 01.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40116hn.JPG (64854 bytes)
Szegény 116-os! Szegeden kezdett, majd Békéscsabára, végül Kiskunhalasra került. Hatvanba már csak selejtezésre hozták, hogy itt a még élõ Púposoknak alkatrészbázisa lehessen. Selejtezésének dátuma olvasható a képen. Kívülrõl elég jól néz ki.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40117.JPG (56578 bytes)
Tartalékos szolgálatban Ajkán. Az alumíniumkombinát idõnként nagyobbb tömegû iparvasúti forgalma miatt szükséges ide M40-es. Háttérben a M40,203 és az újrafestett M63,003 (kiállított mozdonyok).
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40117sm.JPG (42896 bytes)
Napivizsga elõtt az alsó mozdonyszínben. Az ajkai tartalékszolgálatot ezalatt a 201-es Púpos látta el.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40117tp.JPG (71609 bytes)
A 117-es Púpos még Tapolcán. Békéscsabáról került ide rövid ideig, elsõsorban tartalékos szolgálatra. Mikor a Púposok állomásítása Tapolcán megszûnt , és helyükre Daciák érkeztek, Szombathelyhet került, ahonnan eleinte Celldömölkre helyezték ki és azóta ajkai tartalék. Háttérben a 230-as Púpos, melyet azóta már sajnos selejteztek.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203sm.JPG (78703 bytes)
A Jenbacher motoros Púpos Szombathelyen. Külcsínre nagyon szép, de viszonylag ritkán használják, fõleg tartalékos célokra.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n1.JPG (73653 bytes)
Személyfordás Púpos a Nyugatiban. A Csörgõk elhullása miatt kérték kölcsön Hatvanból.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n2.JPG (75608 bytes)
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n5.JPG (81956 bytes)
A 2446 sz. személyvonattal húz el az Állatkert mellett a 206-os Púpos.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n6.JPG (70722 bytes)
A 2446 sz. személyvonat Rákosrendezõ felé tart.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n3.JPG (63847 bytes)
Indulás elõtt a 2426 sz. vonattal
Dátum: 1998. 07. 20.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n4.JPG (52659 bytes)
A 2418 sz Veresegyházon át Vácra közlekedõ személyvonattal indulás elõtt.
Dátum: 1998. 07. 20.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206f1.JPG (68222 bytes)
A M40,206 mozdony kéménye felett látható kis fehér füstpamacs arra enged következtetni, hogy egy-egy munkaütem során a befecskendezett gázolaj nem ég el valamelyik hengerben. Ez a porlasztófúvóka hibájára vezethetõ vissza.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206f2.JPG (63469 bytes)
Indítás, 500-ról 835-ös fordulatszámra. Itt is van túlszabályozás, és emiatt koromképzõdés.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206f4.JPG (60229 bytes)
Indulás! Ritka, régi idõket idézõ felvétel, amint a 206-os Púpos személyvonattal elindul a nyugatiból. Itt éppen a 2446-os vonatot viszi Veresegyházon át Vácra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206f5.JPG (59960 bytes)
A 206-os Púpos személyvonattal indul. Motorja már felpörgött. Az itt tapasztalható koromképzõdés az eltömõdött porlasztók miatti elégtelen porlasztás következménye.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40208.JPG (45126 bytes)
Egy Púpos, mely túlélte az 1996-1998-as nagy selejtezési hullámot. Mögötte a 233-as.
Dátum: 1998. 05. 23. 04:45
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40209_2.JPG (68482 bytes)
Egy kép a Púposok egyik utolsó biztos személyvonati fordájáról: Szombathely-Veszprém viszonylat, 901X sz. vonatok. 1997 júniusa óta e vonatokat is Csörgõk viszik.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212.JPG (78990 bytes)
A veresegyházi villamosítással összefüggõ munkálatokhoz használják a M40,212-es mozdonyt. Itt éppen egy betonozóvonatot állít át.
Dátum: 1998. 06. 27.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212at.JPG (62629 bytes)
Az utolsó kép az EREDETI M40,212-rõl. Fõdinamó-zárlat miatt pályaszámát 004-re változtatták (párhuzamosan 004 megkapta a 212-t) és 1998 február 2-án selejtezték.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212ce.JPG (72069 bytes)
A még szép és mûködõképes M40,212 Celldömölkre kihelyezve. Mögötte a M62,200.
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40215.JPG (49374 bytes)
A 215-ös Púpos nem sokkal selejtezése (1998.02.02) elõtt, új forgóvázakon (ami nincs bekötve) az alsó mozdonyszín elõtt.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224lp.JPG (64441 bytes)
Lepsényben egy Gyõr-Siófok különvonattal. Gyõri szurkolókat szállít az (akkor még) NB I-es Gyõri ETO-Siófoki meccsre.
Dátum: 1998. 09. 03.
Helyszín: Lepsény
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224-2.JPG (54217 bytes)
A 71-es vonal korszerûsítésén dolgozó hatvani Púpos visszatér a Nyugati mozdonyszínbe
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224.JPG (51588 bytes)
A 71-es vonal korszerûsítésén dolgozó hatvani Púpos visszatér a Nyugati mozdonyszínbe, az állomáson 80 km/h-val nyomul végig.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Rákospalota-Újpest vá.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40227sm.JPG (47598 bytes)
Szegéy 227-es! Az egykori büszke tapolcai Púpos ma már a szombathelyi Púposok alkatrészbázisa. A vízhûtõjét pl. a felvétel készítése elõtt pár nappal emelték ki.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40221sz.JPG (23249 bytes)
A 221-es Púpos is új számot kapott, 1996-ban, 228 lett belõle. Az eredeti 228-as Tapolcán szolgált
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2111b.jpg (99031 bytes)
A szentesi 2111-es Csörgõ ezen a szombaton szegedi
iskolásokat szállított Pörbölyre, a gemenci kisvasúthoz.
Visszaindulásig a különvonat szerelvényét Baján tárolták.
Dátum: 1998. 09. 26. 10:40
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2157e.jpg (95548 bytes)
"Én Szergejt vártam!"-olvasható le Werner arcáról
a csalódottság. Az S7807-es számú vonat ettõl a menetrendi
idõszaktól lett csõris vonat, elõtte MD-s volt. Nyáron
viszont többször is elõfordult, hogy Szergej továbbította
ezt a vonatot a Kiskunhalas és Dombóvár alsó közötti szakaszon.
Mellesleg, ami az egyiknek bánat, az a másiknak öröm.
Én kimondottan örültem neki, hogy bõ negyed év múltán újra
üdvözölhettem a dombóvári Csörgõ flotta legújabb tagját.
Dátum: 1998. 10. 02. 9:36
Helyszín: Dombóvár, Kapos-híd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2195g.jpg (135772 bytes)
A 2195-ös Csörgõ szusszanásnyi pihenõn. Kerékesztergálásra
tért be a dombóvári fûtõházba.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2195kerekpar.jpg (68857 bytes)
A 2195-ös Csörgõ kiszerelt kerékpárja. Mögötte az egyik
függõleges hordmûrugó is kivehetõ.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2197g.jpg (135674 bytes)
A Körfûtõház 100. születésnapján kiállított gépek egy
része. A három gép közül a jobb szélsõ 3019-es Zetor nem
dombóvári (Dombóvárnak már régóta nincs M31-ese), hanem
Szegedrõl érkezett. A 2197-es Csõri bennszülött, s a 225-ös
Púpos is dombóvári állományban van.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2197h.jpg (85883 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209d.jpg (115054 bytes)
Az egykori GYSEV Csörgõt kibelezve, de már összeszerelés
elõtt találtuk harmadik fûtõházában. (A GYSEV-tõl elõbb
Szombathelyre került.) Remélhetõleg rövidesen újra járni
fog. (November 2-áig nem láttam. - B.T.)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209gepter.jpg (52385 bytes)
A 2209-es géptere a Pielstick motor nélkül.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209kardan.jpg (63238 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor1.jpg (93323 bytes)
A Pielstick motor és gazdája
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.