A New/New_1998_3_2 könyvtárban található képek listája:
v42main1.jpg (67694 bytes)
V42 fõgépcsoport (1 fázisú szinkronmotor + egyenáramú fõdinamó) A jármûjavítóban a fázistényezõ beállításához használják.
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42main2.jpg (86478 bytes)
A V42 szinkronmotor-generátor fõgépcsoportjának forgórésze
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42tr.jpg (71653 bytes)
V42 mozdony fõtranszformátora
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v43tr.jpg (86535 bytes)
V43 fõtranszformátor
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v43tr2.jpg (74411 bytes)
V43 fõtranszformátor, tetején a hûtõegységgel, bal oldalán a fokozatkapcsolóval
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bdvtc.jpg (72739 bytes)
BDV motorkocsi aszinkron vontatómotorja
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
phexch.jpg (65376 bytes)
A Kandó-féle fázisváltó
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bktunnel.jpg (80642 bytes)
Balatonkenesei alagút a 29-es vonalon
Dátum: 1997.
Fotó:
Digitalizálás:
nohabtet.jpg (43015 bytes)
Az M61 típusú mozdony tetejébe épített hûtõberendezés a 4 db hûtõventillátorral.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
miskolc.jpg (58530 bytes)
A V41-es mögött látható 8 db M43 és M47 sorozatú mozdony
mindegyike félreállított, üzemképtelenek. A köztük látható
Szergej a 178-as.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m47uj.jpg (69643 bytes)
M47,21 sor. mozdony új fõalkatrészeinek (motor, hidraulikus hajtómû) képe
Dátum: 1997.
Helyszín:
Fotó: Reklámbrosúra
Digitalizálás: Jákli Imre
v43swfor.jpg (80714 bytes)
V43 mozdony SW7309 vontatómotorjának forgórésze
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m44tc.jpg (78605 bytes)
M44 sorozatú mozdony vontatómotorja
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61cylinder_2.jpg (60229 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
v43hajt.jpg (77836 bytes)
V43 mozdony monomotoros fogaskerekes hajtásrendszere
Dátum: 1996. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v47vaz.jpg (95038 bytes)
M47,21 sorozatú mozdony (Ganz-Pielstick 8-PA4V-185 VG
motorral) gépezeti elrendezése. (Csak unokahúgom egy
kicsit kiszínezte...)
Helyszín:
Fotó: Reklámbrosúra
Digitalizálás: Jákli Imre
v60003_1.jpg (105210 bytes)
Kandó-rendszerû tehervonati mozdony, készült 1938-ban mint egyetlen sorozatpéldány a két prototípus után.
Dátum: 199*7.
Helyszín: Budapest, Kandó Fõiskola
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_1.jpg (90490 bytes)
A tapolcai fûtõház 1997 május 8-án. Ezen a napon fõalkatrész-cseréket hajtottak végre M61 mozdonyokon.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_2.jpg (89702 bytes)
A motorcseréhez megbontott M61,008 és 013 mozdonyokat és a segédkocsit az M61,017-tel tolatták.
A tolatás igen precíz munkát követelt.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_1.jpg (59986 bytes)
Az M61,013-ból kiemelt és selejtezett GM-EMD 16-567D1 dízelmotor.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_2.jpg (63424 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
beemeles.jpg (65614 bytes)
A selejtezett M61,008-ból kiemelt dízelmotor beszerelése az M61,013 selejtezett motorja helyére.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_3.jpg (50595 bytes)
A selejtezett fõgenerátor kiemelése az M61,013-ból
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_4.jpg (78924 bytes)
A fõgenerátor átemelése
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_5.jpg (64120 bytes)
A dízelmotor kiemelésre elõkészítve. A szélsõ kipufogódobokat is leszerelték.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_6.jpg (56916 bytes)
A motor kiemelésének kezdete. A legkritikusabb pillanatok. A mozdonykeret és a motor sem sérülhet.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_7.jpg (58163 bytes)
A motor átemelése a mozdony felett. Ilyenkor a daru a nagy emelt súly miatt nem mozoghat, így a mozdonyfüzért húzzák át a függõ teher alatt.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tap_v8_8.jpg (70304 bytes)
A motor elhelyezése at ideiglenes tartóbakokon.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_3.jpg (71555 bytes)
Ezen a felvételen az M61,014 mozdonyba épített EMD 16-567D1 dízelmotor hengerfejei láthatók. Jobbra felettük fut a vezértengely, mely hengerfejenként 3 himbát mozgat : a két szélsõ a kipufogószelepek himbái, a középsõ a henrerenként önálló egységekre bontott gázolaj befecskendzõ /porlaszó egység mozgatóhimbája. A baloldalon futnak a kisnyomású gázolajvezetékek és a gázadásra szolgáló fogasléceket mozgató tengely. Jobboldalon, a vezértengely alatt fut az önmûködõ túlfordulat-kioldó berendezés tengelye.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_4.jpg (78547 bytes)
Az M61,014 psz mozdony szétszerelés alatt álló dízelmotorja. Láthatók a hengersorok, a kipufogónyílások, a hengerfejek. A motor egyes alkatrészeit kiszerelték az 1997-ben történt selejtezés után, tartalékolás céljából.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63032b.jpg (72846 bytes)
Dátum: 1997. 07. 04.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
szhely.jpg (84606 bytes)
M40,227 és M40,211 félreálítva a fûtõháznál. A Púposok egyre kevesebb munkát kapnak Szombathelyen.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v41523.jpg (54592 bytes)
A muzeális célokra megõrzött egyetlen V41 sorozatú Ward-Leonard rendszerû villamos mozdony.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527_1.jpg (87156 bytes)
A V42 sor. mozdonyok muzeális célokra megõrzött példánya. Mûködõképes.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42main3.jpg (83055 bytes)
A fûtõgéppé alakítás céljából Nagykanizsára szállított V42,542 mozdony fõgépcsoportja még a helyén van.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431072.jpg (68350 bytes)
Hát, nem skatulyából húzták ki! Mondják, nem a festék húzza a vonatot, de az utasokban furcsa asszociációkat kelthet ez a külsõ: ha ilyen kívülrõl, akkor milyen lehet belülrõl? Oda fog-e érni egyáltalán? Egy szépen kiglancolt mozdony (hát még személykocsi!) nemcsak a vasútbarátokat deríti jobb kedvre.
Dátum: 1997. 07.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431145_1.jpg (65711 bytes)
Az eredeti 1975 elõtt érvényes (a vörös csillagtól eltekintve) színterv szerint festett V43,1145 psz mozdony
Dátum: 1997. 07. 04.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431163.jpg (65775 bytes)
V43,1163 a szegedi IC vonattal. A szerelvénybe a BV motorvonat mellékkocsijai vannak sorozva, a motorkocsi hibája miatt.
Dátum: 1997.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v43bog1.jpg (78338 bytes)
Az emelt szintû javítással felújított V43 forgóváz (V43,1234 psz)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v43bog2.jpg (109336 bytes)
V43,1234 mozdony felújított és hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott forgóváza
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431319u.jpg (45288 bytes)
A baleset miatt súlyosan sérült V43,1319 géptere, a villamos berendezéseket kiszerelték. Jól látható a fõtranszformátor ülése és a tetõre feljáró létra. Tanulmányozható az oldalfalak szerkezete.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431350.jpg (69202 bytes)
Az elsõ emelt szinten javított ("befalazott") Szili, a V43,1350
Dátum: 1997. 07. 31.
Helyszín: Eger
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431350c.jpg (82233 bytes)
Az emelt szinten javított V43,1350 vezérállása
Dátum: 1997. 07. 31.
Helyszín: Eger
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.