A New/New_1998_7_22 könyvtárban található képek listája:
alak_elj.jpg (65039 bytes)
Alak elõjelzõ
Dátum: 1998. 07. 05.
Helyszín: Szerecseny-Gyömöre szakasz
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
alak_fo.jpg (58125 bytes)
Alak bejárati jelzõ. Sajnos az elõjelzõ már nem üzemképes.
Dátum: 1998. 07. 05.
Helyszín: Szerecseny-Gyömöre szakasz
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
segelegs.jpg (89715 bytes)
Segédlégsûrítõ
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szelvalt.jpg (73660 bytes)
Az áramszedõ szelektáló váltó. A kar állásával ellenkezõ
irányban levõ áramszedõ emelkedik fel. Ha a kar lefelé
áll, akkor mindkét áramszedõ felereszthetõ. Felette a
porfogók és lecsapoló váltói láthatók.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
fogymero.jpg (67351 bytes)
A relészekrényben található vontatási és fûtési
fogyasztásmérõ.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
futrete.jpg (53786 bytes)
A fûtési reteszkulcs helye a fûtési szekrényben. Csak ennek
behelyezésével lehet a fûtési fõvezetéket áram alá helyezni.
A fûtési lakatos ennek segítségével tudja a mozdony fûtési
kábelét le ill. felcsatlakoztatni a vonatra.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
ffutkont.jpg (85416 bytes)
A fülkefûtési kontaktorok a fûtési szekrényben
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
gepter.jpg (79519 bytes)
A Gigant géptérfolyosója összeszerelés alatt (V63 034)
A szekrények: T1, fûtési szekrény, L3 levegõs állvány
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
irvalto.jpg (47995 bytes)
A fõáramú szekrényben elhelyezkezkedõ irányváltó.
Látható a 3 motor 2 irányához tartozó 6 érintkezõ.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
selejtez.jpg (51351 bytes)
A fõáramú szekrényben van a selejtezõhenger. Ennek segítségével
forgóvázanként egy vontatómotor vagy az egész egyenirányító
és a hozzá tartozó vontatómotorok selejtezhetõk.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
bucholz.jpg (90482 bytes)
A fõtranszformátor olajának gázosodását érzékelõ
Bucholz relé.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
kontakto.jpg (73491 bytes)
A fõáramú szekrényben találhatók a motor és fékkontaktorok.
Itt most az ívoltó leszerelésével láthatjuk az érintkezõket
és a vezérlési áramkörök által használt segédérintkezõket.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szellmot.jpg (103081 bytes)
A fojtótekercs és a vontatómotorok szellõzõje.
Jól látható a mérete a rajta dolgozó szerelõhöz viszonyítva.
A kép jobb alsó részén a hûtõlevegõt a motorokhoz vezetõ
légcsatorna figyelhetõ meg.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
vezszekr.jpg (52003 bytes)
A T3 segédüzemi egyenirányító vezérlõfiókjai a 034-es
pályaszámú "relés" Giganton.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
illbizt.jpg (37821 bytes)
Valamelyik egyenirányító ablakán át láthatók a tirisztorvédõ
biztosítók.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
traflegs.jpg (82984 bytes)
A képen a fõtranszformátor teteje látható. Ez üzem közben
egy elzárt térben található (nagyfesz tér). A kép közepén
látható átvezetõn keresztül jut be a 25kV a mozdonyba.
A hátrébb látható kék színû anyaggal töltött edény a
fõtranszformátor és a külsõ levegõ közt teremt kapcsolatot
és nedvszívó anyaggal van töltve, hogy a transzformátorolaj
szigetelõképessége a megkötött nedvesség miatt ne csökkenjen.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
forgocsa.jpg (47710 bytes)
A forgóvázon a forgócsap helye.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
forgovaz.jpg (97504 bytes)
Egy komplett, motorokkal felszerelt V63 forgóváz.
Jól látható a 4-4 darab rugó, amire a kocsiszekrény
támaszkodik.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
motorbe.jpg (95801 bytes)
A vonatómotor beszerelve a forgóvázba. A kép bal alsó
részén a nyomkarimakenõ szórófeje látható.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
kozekere.jpg (51214 bytes)
A V63 Krupp rendszerû 3 tengelyes forgóvázának középsõ
kereke.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szelsokerek.jpg (87207 bytes)
A V63 Krupp licensz forgóvázának a mozdony közepéhez
közelebb esõ kereke.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
hegyesiv.jpg (61123 bytes)
A Szárliget-Tatabánya szakaszon egy egész hegyet elbontva
végeztek nyomvonal korrekciót.
Dátum: 1991.
Helyszín: Szárliget elágazás
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
hegyesiv1.jpg (36540 bytes)
A vonat már a Tatabánya-Felsõt elkerülõ nyomvonalon
halad.
Dátum: 1991.
Helyszín: Szárliget elágazás
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
hegyesiv2.jpg (57826 bytes)
Helyszín: Szár mh. elõtt.
Fotó:
Digitalizálás:
v63007_2.jpg (44559 bytes)
Egy kép az elsõ Gigant képeink közül. A 007 timföldes
tehervonatokkal fordázott 1993 tavaszán. Lengéscsillapító
problémák miatt az engedélyezett sebessége 80km/h volt.
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Balogh László
Digitalizálás: Jákli Imre
bzversen.jpg (58454 bytes)
A 39915-ös Kõszegrõl és a 39742-es Bükrõl érkezõ személyvonat
egyszerre halad be Szombathelyre. A két vonatnak menetrend
szerint 1 perc különbséggel kellene beérkeznie.
Az egész olyan volt, mint két Bz versenye.
Dátum: 1998. 07. 04. 10:30
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63021_1.jpg (66531 bytes)
A 021-es a nyíregyházi gyorssal.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63022e.jpg (71486 bytes)
A dél körüli nagy Gigant nyüzsgés idején készült ez a kép.
A 022-es Tisza expresszel érkezett, a 151-es pedig a
Zürichsee-t hozza éppen.
Dátum: 1997. 05.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63031_1.jpg (92348 bytes)
A 031-es Gigant éppen egy motorral rövidebben áll bent
keleti fûtõházban.
Dátum: 1997.
Fotó:
Digitalizálás: Jákli Imre
releallv.jpg (84932 bytes)
A 034-es Gigant fõjavításakor készült a kép. Jól láthatók
a felsõ sorban a védelemi relék,lejjebb vezérlési relék
láthatók. Ezért is nevezik a 037 alatti pályaszámú
V63-asokat "relés" Gigantoknak.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63035a.jpg (55687 bytes)
A megújult 035-ös
Dátum: 1998. 07. 02. 18 óra
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63035b.jpg (72611 bytes)
A 035-ös az IC szolgálatra vár
Dátum: 1998. 07. 02. 18 óra
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63035c.jpg (53188 bytes)
A 035 oldalán ceglédi címer és a EUROFIMA hitelre utaló
felirat látszik.
Dátum: 1998. 07. 02. 18 óra
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
6kocsibz.jpg (61089 bytes)
A 39715-ös soproni személyvonat egy igen-igen hosszú
Bz motorvonattal.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63046a.jpg (108856 bytes)
Egy meglepõ találkozás... A 046-os a 203-as Avas nemzetközi
gyors keszthelyi részének élén. A dolog azért furcsa, mert
ezzel a vonattal forda szerint 100-as Gigantok járnak.
Dátum: 1998. 03. 26.
Helyszín: Keszthely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63046b.jpg (79584 bytes)
És amit öröm volt látni... a vezér tisztította az amúgy
elég koszos szlovák fordás 046-ost.
Dátum: 1998.
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63049_1.jpg (60974 bytes)
A 049-es még mindig a kissé megkopott, de eredeti festésben
járja megbízhatóan az országot.
Dátum: 1998.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó:
Digitalizálás: Jákli Imre
v63049a.jpg (74433 bytes)
Ismét a 049-es.
Dátum: 1997.
Fotó:
Digitalizálás: Jákli Imre
v63154_1.jpg (89052 bytes)
Egy megkerült régi negatív... nem ismerõs a 154-es a
fekete-fehér scannelt képrõl...
Dátum: 1994.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Balogh László
Digitalizálás: Jákli Imre
m44-201.jpg (34459 bytes)
A 201-es Bobo az Ivo Andric és egy személyvonat közé
ékelõdve.
Dátum: 1997. 11. 20.
Helyszín: Fülöpszállás
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m431004.jpg (72373 bytes)
Egy magányos mozdony Szombathely bejárati jelzõ ismétlõjelzõje
mellett halad.
Dátum: 1998. 07. 04. 14:20
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
Szili1023.jpg (31047 bytes)
V43 1023
Dátum: 1997. 11. 20. 13:07
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1064.jpg (29162 bytes)
V43 1064 indulásra készen a Cracowiával.
Dátum: 1998. 02. 11.
Helyszín: Pécs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
ex431155.jpg (102668 bytes)
A V43 1155-ös utoljára látható MÁV festéssel 1155-ösként.
Hamarosan GYSEV 335-ös pályaszámmal fog futni.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
Szili1337.jpg (35160 bytes)
V43 1337
Dátum: 1998. 01. 02.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2117.jpg (61222 bytes)
A forgalmi szolgálattevõ éppen meneszteni készül az immáron
névtelen Pozsony-Esztergom-Budapesti személyt. A fûtõház
falán mindezt érdeklõdéssel követik a Soproni Ászok.
(A jobb szélen a fehérvári inga-Bz-k láthatók.)
Dátum: 1998. 06. 21. 9:42
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412139.jpg (62555 bytes)
A sokak által modellrõl ismert mozdony, nem teljesen a
modellrõl ismert formában a Konstancába közlekedõ 353-as
számú Ovidius nemzetközi gyorsvonat elején.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2141d.jpg (93435 bytes)
A 2141-es félreállítva a bajai állomáson a 97/98-as
menetrend elsõ napján. Valami bibi lehetett vele, mert
nem sokkal ezután Csörgõ helyett a 141-es Bobo-val jött meg
Halasról a személy.
Dátum: 1997. 06. 01.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2142a.jpg (52694 bytes)
Legelsõ vasúti témájú fotómon a 2142-es kijár a déli
(833-mas) budapesti gyorssal.
Dátum: 1986. 08. 18. 12:41
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2157c.jpg (73815 bytes)
1997 nyarán a hét dombóvári Csörgõbõl öt Bátaszék körül
teljesített szolgálatot. Talán fölösleg is volt belõlük,
ugyanis mindig lehetett látni álló M41-est is a bátaszéki
fûtõház mögött, ahol ez a kép is készült. Ez a váratlan
csörgõbõség a fûtési szezon beköszöntével, illetve a 2142-es
szombathelyre kerülésével szûnt meg.
Dátum: 1997. 07. 29. 6:10
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2157b.jpg (82916 bytes)
Dátum: 1997. 01. 26.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412167.jpg (67429 bytes)
A 913-as Isis-Lõvér Intercity, nem sokkal indulás után
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412193.jpg (75125 bytes)
A korszerûsített 2193-as celli Csörgõ az egy kocsiból álló
zalaegerszegi gyorssal (959 sz) indul.
Dátum: 1998. 07. 04. 08:40
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2195c.jpg (57531 bytes)
M41 2195 bejár Bajára a 830-as pesti gyorssal. Ez volt
az elsõ nap, amikor Szekszárdon nem jött szembe az S8307-es...
Dátum: 1997. 09. 28. 10:25
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2197e.jpg (105352 bytes)
A 2197-es befut Dunaújvárosba az S8303-mas vonattal (Baja-Budapest Déli).
Dátum: 1997. 10. 13.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2197d.jpg (61307 bytes)
A 7835-ös személyvonat (Kiskunhalas-Bátaszék) a 830-as
gyorsra (Budapest-Baja) vár, élén a 2197-essel.
Dátum: 1997. 01. 19.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412205.jpg (72484 bytes)
A 697-es Gyors szombathelyi része érkezik Záhony felõl.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szhely.jpg (58777 bytes)
A 9513-as Tapolcára menõ vonat halad ki Szombathelyrõl az
M41 2205-tel.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412208.jpg (63817 bytes)
A 914-es Répce Intercity Szombathelyhez közeledik
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412213.jpg (73280 bytes)
A 9013-as személyvonat megy Veszprémbe.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.