A New/New_1999_4_15 könyvtárban található képek listája:
m62fv1.JPG (73351 bytes)
M62 forgóvázak
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62fh2.JPG (90896 bytes)
Egy Szergej-forgattyúház felsõrész, a hengertömbökkel és a hengerfejleszorító ászokcsavarokkal. Elõtte egy Szergej forgattyústengely.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hf1.JPG (82073 bytes)
A Szergej hengerfeje kétrészû: az alsórész öntöttvas (bal oldalon) a felsõ (jobb oldalt) könnyûfém. Egészen jobboldalt hengerperselyek vannak.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hf2.JPG (84306 bytes)
A hengerfej alsórészek most az égéstér felõli oldalukról látszanak (bal oldalon) Jól látható a középponti befecskendezõnyílás és a négy kipufogószelep ülései. Most még ragyogó tiszta a hengerfej, de milyen lesz, ha kiszedik több év meló után ismét?
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hp1.JPG (72929 bytes)
A Szergej hengerperselye a NOHABéval ellentétben csak szimpla falú. A középsõ karima a hûtõvízteret választja a el a túlnyomásos légszekrénytõl. A benne levõ tömítés jósága ezért kiemelkedõen fontos. A hengerperselyt még a z alsó-és felsõ karimánál is tömíteni kell. A középsõ karima alatt vannak a légrések.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hr1.JPG (67264 bytes)
A Szergej motojának un. golyvás hajtórúdjai vannak. A Fõhajtórúd(elöl) még egy csapágyfészket hordoz, melybe a mellékhajtórúd (hátul, középen) csatlakozik. Az aszimmetrikus megoldás miatt az egyik hengersor lökete kb 1 %-kal hosszabb.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62ro1.JPG (24037 bytes)
M62 öblítõfúvó (roots) alumínium forgórészei.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62ro2.JPG (60126 bytes)
Tapolcán ugyan már nincsenek szergejek állomásítva, de egy-két alkatrész még akad. Ilyen ez a Roots-öblítõfúvó is.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62sz1.JPG (58595 bytes)
A Gigant Kulb egy jeles tagja két M62 kipufogószelepet tart a kezében. A bal oldali tányérján elvõ vastag sötét lerakódás a tökéletlen égéssel keletkezett koromtól van, a jobb oldalit az égéstérbe jutott hûtõvízbõl kivált fehér lepedék borítja.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62tc1.JPG (42166 bytes)
Az M62-es vontatómotorja. Elöl láthatók a marokcsapágyak.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62tu2.JPG (57687 bytes)
A Szergej turbótöltõje. A felsõ rész a turbina beömlõrésze (2 bevezetõ csõvel), i a középsõ rész a kipufogórész (nyílása jobbra mutat), az alsó pedig a kompresszor.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003ad.JPG (53853 bytes)
Az M63 gázolajadagolója V-elrendezésû és a hengersorok között foglal helyet.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g2.JPG (79181 bytes)
A 18 hengeres Pielastick-motor a géptérben. A sûrítettlevegõs indítóberendezés a motor alatt látható.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g3.JPG (67473 bytes)
A dízelmotor a fõgenerátorral és a légállvánnyal.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g7.JPG (49693 bytes)
A képen látható vezetékek kötik össze a fõgenerátort a fõegyenirányítóval.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g8.JPG (55149 bytes)
A sûrítettlevegõs indító rendszer 30 bar nyomású légtartályai és vezetékei.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g9.JPG (35115 bytes)
Az M63-as indító légmotorja.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
m63himba.JPG (81322 bytes)
A Pielstick-motor szelephimbarendszere. Jobboldalt van a kipufogócsõ, efelett a hûtõvízvezeték csõcsonkja.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g4.JPG (64118 bytes)
A dízelmotor levegõ tápcsöve és a bal oldali hengersor intercoolerje. Bal oldalon az indítóállvány.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003e1.JPG (63312 bytes)
Még újrafestése elõtt
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003fv.JPG (35613 bytes)
Az M63,003 forgóváza. Az M40 forgóvázából fejlesztették ki.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g1.JPG (50294 bytes)
A M63 mozdony hûtõterén keresztül vezet az út a géptérbe.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g5.JPG (77535 bytes)
A dízelmotor tápcsövei és a jobb oldali intercooler. Felettük vezet el a fõ hûtõvízvezeték.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003g6.JPG (59872 bytes)
Baloldalt a turbótöltõ, tõle jobbra a hozzávezetõ 2X3 kipufogócsõ látható (ez utóbbiak befedve). Felette van a hangtompító és a géptérszellõztetés.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003ta.JPG (29456 bytes)
Az M63,003 mozdony gyártási táblája.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szili1007b.jpg (73940 bytes)
Az idõközben Szegedre állomásitott 1007-es Szili
Félegyházán egy tehervonattal.
Dátum: 1999. 01. 26.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1010.jpg (83584 bytes)
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1032.jpg (141393 bytes)
Dátum: 1999. 02. 26.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3004.jpg (57280 bytes)
MDmot 3004 a 37218 számú Kecskemétrõl Szentesre
közlekedõ személyvonattal az esti lakitelki
találkozón. (Az X-alakú állomáson ilyenkor négy
vonat jön össze s megy szét a négy irányból(ba).
Dátum: 1999. 03. 26. 17:30
Helyszín: Lakitelek
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3013.jpg (46329 bytes)
A Szolnokra közlekedõ 7217 számú személyvonat indulásra kész.
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Szentes
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3014b.jpg (64117 bytes)
A 3014-es MD betolja kitérõre a 7814-es számú
Bátaszékrõl Kiskunhalasra közlekedõ személyvonatot,
amely itt enged utat a 835-ös pesti gyorsnak.
Dátum: 1999. 02. 24. 12:15
Helyszín: Pörböly
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3015.jpg (81395 bytes)
A 3015-ös Piroska a 7815-ös (Kiskunhalas-Bátaszék)
vonattal várja a bokodi kitérõben a pár perc késéssel
érkezõ 7814 számú ellenvonatát.
Dátum: 1999. 02. 26. 12:57
Helyszín: Bácsbokod-Bácsborsod
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3020.jpg (85123 bytes)
Ezen a szombaton a 7217-es Szentes-szolnoki
személyvonat két MD szerelvénybõl állt. Ráadásul
olyan szerencsém volt, hogy a két motorkocsi a
vonat két végén helyezkedett el. A képen látható
3020-as volt hátul. (Ld. még az MDmot-3030.jpg képet!)
Dátum: 1999. 03. 27.
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3030.jpg (54934 bytes)
A két szerelvénybõl álló Szentes-szolnoki
személyvonat elején a 3030-as MD iparkodott.
(Ld. még az MDmot-3020.jpg képet!)
Dátum: 1999. 03. 27.
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.