A hu/DMU/mdmot könyvtárban található képek listája:
md_forgo.JPG (63072 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
btx003.JPG (66728 bytes)
MD 3003 és a Btx 003. Ritka az olyan arrafelé, hogy a
a szerelvény a mozdony számának megfelelõ vezérlõkocsival
közlekedik.
Dátum: 1999. 04. 17. 15:00
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
DCP03986.JPG (169445 bytes)
Kereszte várva.
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Pörböly
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
033-14.JPG (213502 bytes)
38025 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Szebény
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
034-03.JPG (190399 bytes)
38014 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
034-04.JPG (285377 bytes)
38014 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
034-05.JPG (261282 bytes)
kereszt Véménden
38023 (Bzmot ?), 38014 (Btx 016)
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
034-06.JPG (231222 bytes)
38014 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Palotabozsok
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
034-09.JPG (154248 bytes)
AZ utolsó kereszt Véménden
38021 (Bzmot 067), 38026 (Btx 016)
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
mdmot-3001.jpg (16306 bytes)
A legelsõ Piroska egy Bátaszék-Halasi személyvonattal Baján.
Dátum: 1997. 04. 03. 09:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3003-130.JPG (259291 bytes)
130-as vonal, Martfû elõtt a 17216 sz. vonattal.
Dátum: 2001. 04. 14.
Helyszín: Martfû
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
md3003.JPG (71091 bytes)
7213 sz. vonat MD3003+Btx 003
Dátum: 1999. 04. 17. 15:00
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
md3003kp.JPG (91946 bytes)
A 2826 sz. személyvonat szerelvényeként Lajosmizsére tart.
Dátum: 1998. 06. 14.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
MDmot-3004.jpg (57280 bytes)
MDmot 3004 a 37218 számú Kecskemétrõl Szentesre
közlekedõ személyvonattal az esti lakitelki
találkozón. (Az X-alakú állomáson ilyenkor négy
vonat jön össze s megy szét a négy irányból(ba).
Dátum: 1999. 03. 26. 17:30
Helyszín: Lakitelek
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3005b.JPG (90779 bytes)
MDmot 3005 az 1893-mas mentesitõ gyorsvonattal. Ez a vonat
csak a tanév alatt pénteken és vasárnap közlekedik Pécs
és Gyékényes között. Ez utóbbi helyen lehet róla
átszállni a szintén Pécsrõl induló, de Dombóvár alsón
át közlekedõ, Szombathelyre tartó 981-es gyorsra.
Az 1999/2000-es menetrendben ez a vonat már nem szerepel.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Vízvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
mdmot-3005.jpg (65704 bytes)
Õ a kedvenc Piroskám.
Dátum: 1997. 06. 28. 19:15
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3006-baja.JPG (288083 bytes)
Szokatlan füsttel indul Bátaszék felé
Dátum: 2001. 06. 01.
Helyszín: Baja
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
mdmot-3006.jpg (47778 bytes)
Dátum: 1997. 08. 29. 18:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3007-m62089.jpg (118034 bytes)
Békéscsaba felõl fut be MD3007+M62 089
Dátum: 2001. 02. 11.
Helyszín: Szeged, rendezõi bejárat
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
md3007.jpg (81934 bytes)
A 7724 sz. vonat szerelvényeként elhagyja az állomást.
Dátum: 2000. 11. 20.
Helyszín: Szeged-Rókus
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3007.JPG (87820 bytes)
7712-es vonat érkezés után.
Dátum: 1999. 04. 24. 11:20
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
mdmot-3008.jpg (42091 bytes)
Egyik elsõ képem emléket állít a Baja és Pécs közti
közvetlen személyvonatnak.
(Félreértés ne essék, a 3008-as Piroska köszöni, jól van,
épp a minap kapta meg az EUROFIMA-t.)
Dátum: 1986. 08. 10:46
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3010.jpg (47436 bytes)
Dátum: 1997. 06. 28. 19:19
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot3011_Szombathely.jpg (207099 bytes)
S8907, Pécs-Sopron sebesvonat
Dátum: 2001. 07. 13.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
MDmot-3011.jpg (84021 bytes)
A szép színû és szép hangú 3011-es Piroska a 38727-es
személyvonatot hozta Bátaszékrõl. Szép hang ide vagy oda,
igencsak megkínlódott a Mecsek emelkedõin.
Dátum: 1998. 10. 02. 9 óra
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3012.JPG (93365 bytes)
A 8941-es Pécsrõl Barcsra közlekedõ személyvonat röviddel
azután, hogy befutott Szentlõrincre.
Dátum: 1999. 05. 09. 19:10
Helyszín: Szentlõrinc
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
md3013.JPG (57765 bytes)
7715 sz. vonat 20 perc késéssel.
Dátum: 1999. 04. 24. 10:30
Helyszín: Székkutas
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
MDmot-3013.jpg (46329 bytes)
A Szolnokra közlekedõ 7217 számú személyvonat indulásra kész.
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Szentes
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
dacia-md-bszek.JPG (225226 bytes)
Dombóvárra való indulás elõtt: M43 1130, Btx021, MDmot 3014.
Dátum: 2001. 05. 18.
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
dacia-md-mocseny1.JPG (219989 bytes)
A mõcsényi alagútnál: M43 1130, Btx021, MDmot 3014
Dátum: 2001. 05. 18.
Helyszín: Mõcsény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
md3014-mocseny.JPG (285622 bytes)
A 7813 Kecskemét-Dombóvár alsó vonattal kukucskál ki a mõcsényi alagútból
Dátum: 2001. 05. 01.
Helyszín: Mõcsény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
MDmot-3014b.jpg (64117 bytes)
A 3014-es MD betolja kitérõre a 7814-es számú
Bátaszékrõl Kiskunhalasra közlekedõ személyvonatot,
amely itt enged utat a 835-ös pesti gyorsnak.
Dátum: 1999. 02. 24. 12:15
Helyszín: Pörböly
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3014_bzmot-048.jpg (48849 bytes)
Egy esõs vasárnap délután a Dombóvár alsó felõl érkezõ
Félegyházára közlekedõ sebesvonat ablakából készítettem
ezt a felvételt a 3014-es Piroskáról (amely elég ritka
vendég errefelé, inkább Nagyaknizsára jár), illetve
a rövidesen személyvonatként Dombóvárra induló 048-as
Bzmotról.
Dátum: 1997. 07. 06. 18:45
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3015.jpg (81395 bytes)
A 3015-ös Piroska a 7815-ös (Kiskunhalas-Bátaszék)
vonattal várja a bokodi kitérõben a pár perc késéssel
érkezõ 7814 számú ellenvonatát.
Dátum: 1999. 02. 26. 12:57
Helyszín: Bácsbokod-Bácsborsod
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
nl03.jpg (65848 bytes)
A bajai Duna-híd 1999. június 30. és október 16. közötti
átépítése miatt a nyári hétvégéken Kiskunfélegyháza és
Fonyód közt közlekedõ S7807/S17807-S17808/S7808 vonatpárt
Bátaszék-Fonyód-Bátaszék közt pécsi MD továbbította.
Ezúttal a 3016-os.
Dátum: 1999.
Helyszín: Fonyód
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
mdmot-3016.jpg (33210 bytes)
Pörböly szomorú hõse négy évvel és egy nappal a szörnyû
baleset után Baján, ezúttal egy Bátaszékrõl Kiskunhalasra
tartó személyvonattal.
Dátum: 1997. 02. 13. 9:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
DCP03967.JPG (195636 bytes)
"Dízel arzenál"
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Baja
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DCP03968.JPG (198160 bytes)
"Múlt és jövõ"
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Baja
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
mdmot-3017b.jpg (76288 bytes)
Egy napsütéses ám jéghideg téli péntek reggelen
a 3017-es Piroska kilenc perc késéssel betolja a bajai
állomásra a Kiskunfélegyházáról Dombóvár alsóra közlekedõ
sebesvonatot.
Dátum: 1998. 01. 30. 8:14
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3017.jpg (47878 bytes)
A 3017-es egy Bátaszékrõl Sárbogárdra közlekedõ személyvonattal.
Immáron a második nyáron fordult elõ, hogy a pécsi illetõségû
Piroskák a motorkocsin és az elsõosztályú kocsin kívül csupán
egyetlen másodosztályú kocsival közlekedtek.
Dátum: 1997. 08. 24. 16:04
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3018.jpg (46165 bytes)
Az MDmot-3018-as motorkocsi, illetve a szerelvény másik végére
akasztott Btx 036 pályaszámú vezérlõkocsi. A fenti montázs
jól mutatja, hogy a vezérlõkocsik már jól összekeveredtek,
hisz ez a vezérlõkocsi a 3037-es Piroskához tartozna eredetileg,
amelyik nem is pécsi illetõségû.
Dátum: 1997. 02. 10. 9:22
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3019b.jpg (78931 bytes)
7814-es számú vonat: Bátaszék-Kiskunhalas
Dátum: 1997. 12. 26. 11:41
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
033-04.JPG (173112 bytes)
38025 vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
033-05.JPG (199800 bytes)
38025 vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Palotabozsok
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
033-06.JPG (218842 bytes)
38025 vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Palotabozsok
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
033-08.JPG (196583 bytes)
38025 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
033-09.JPG (193230 bytes)
38025 sz vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
033-13.JPG (228180 bytes)
38025 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
md-m41kp.jpg (49749 bytes)
Szokatlan szerepben: elõfogatol egy normál ingavonatot, melyet az M41,2104 vontat. Kecskeméten csörgõhiány volt a nyáron, mert Debrecennek adtak kölcsön gépeket. Az MD felfelé normál személyvonatot húzott a Nyugatiba, vissza pedig Kõbánya-Kispestig gépmenetben, onnan a képen is látható elõfogatként megy Kecskemétre.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Kispest vá.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3020_1.JPG (58392 bytes)
7214 sz. vonat.
Dátum: 1999. 04. 17. 13:30
Helyszín: Szolnok
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
md3020.JPG (64052 bytes)
A Szegedrõl 17:40-kor induló békéscsabai személyvonat...
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
MDmot-3020.jpg (85123 bytes)
Ezen a szombaton a 7217-es Szentes-szolnoki
személyvonat két MD szerelvénybõl állt. Ráadásul
olyan szerencsém volt, hogy a két motorkocsi a
vonat két végén helyezkedett el. A képen látható
3020-as volt hátul. (Ld. még az MDmot-3030.jpg képet!)
Dátum: 1999. 03. 27.
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3020kp.JPG (68749 bytes)
A 2826 sz. személyvonat szerelvényeként (a Btx 027 sz . vezérlõkocsival). Ebben a fordában általában a MD3034 jár, de szokták más MD-k is helyettesíteni, így a 3003, 3020, 3036, 3040 is.
Dátum: 1998. 03. 08.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3021f.jpg (53409 bytes)
Beéescsaba felõl érkezik ez a füstös MD.
Dátum: 1999. 09. 25.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
mdmot-3022.jpg (53089 bytes)
Dátum: 1997. 10. 04. 16:32
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdmot-3023.jpg (55499 bytes)
A 3023-mas éppen Vajtáról tol ki egy menetrend szerint Sárbogárdról,
(valójában Székesfehérvárról) Szekszárdra közlekedõ személyvonatot.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Vajta
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3024.JPG (52608 bytes)
Dátum: 1999. 06. 02.
Helyszín: Baja
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
mdmot-3024b.jpg (82512 bytes)
Egy esõs november végi pénteken a 3024-esbõl felszálló
füst jelzi, hogy a 7814-es számú személyvonat végre,
csaknem húsz perc késéssel, elhagyja Baját.
Dátum: 1997. 11. 28. 12:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3027.JPG (69191 bytes)
Az Eger-Debrecen sebesvonat.
Dátum: 1999. 06. 02.
Helyszín: Maklár
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
btx-033.jpg (36458 bytes)
A 3029-es motorkocsi tolta motorvonat Békéscsabáról
Szegedre tart.
Dátum: 1998. 03. 22.
Helyszín: Hódmezõvásárhely környéke
Fotó: Sándor Zsolt
Digitalizálás: Borkovits Tamás
mdbvmot.jpg (90543 bytes)
Motorvonat-forgalom Szegeden. A BVmot a pesti IC, a MD a békéscsabai sebes szerelvényeként. A szegedi személyállomás nem a legalkalmasabb a mozdonyok rendeszeres körbejárására, talán ezért használnak motorvonatokat.
Dátum: 1996. 07. 05.
Helyszín: Szeged
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
MDmot-3030.jpg (54934 bytes)
A két szerelvénybõl álló Szentes-szolnoki
személyvonat elején a 3030-as MD iparkodott.
(Ld. még az MDmot-3020.jpg képet!)
Dátum: 1999. 03. 27.
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3034sg.jpg (107321 bytes)
Friss fõvizsgával, egy "picit" koszosan (Szeged, 7734 sz. vonat)
Dátum: 2001. 01. 27.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
MDmot-3034.JPG (95611 bytes)
MDmot 3034 Werner kedvenc vonatainak egyikével,
a 2917/2832 fordulón. A 142-es vonalról csupán néhány
vonat jön be a Nyugatiba. Ez az egyik pár.
Dátum: 1999. 04. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
MDmot-3034forg.JPG (79312 bytes)
A 3034-es Piroska friss forgóváza
Dátum: 1999. 04. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
md3034kk.jpg (49118 bytes)
A 2832 sz. vonattal. Mostanra már elûnt a lajosmizsei fordából az MD.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3034.jpg (91383 bytes)
Az MD 3034 Bp-Nyugati-Lajosmizse-Kecskemét között ingázik.
Dátum: 1997. 06. 10:45
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
kot-md3035-sg.JPG (279726 bytes)
Az utolsó Kötegyánba induló MD-k egyike, az indulás elõtti pillanatokban Szegeden (7710, 4:45)
Dátum: 2001. 06. 03.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
kot-md3035-sgr.JPG (319334 bytes)
A felkelõ nap sugarai aranysárgára varázsolják a Kötegyán felé induló MD-t
Dátum: 2001. 06. 03.
Helyszín: Szeged-Rókus
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
kot-md3035-sgv.JPG (228052 bytes)
Az utolsó MD-k egyike Kötegyánban (7710/7715)
Dátum: 2001. 06. 03.
Helyszín: Kötegyán
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
md3035n.jpg (81923 bytes)
Az egyik MD, mely a 2000-es menetrendváltás után a 142-es vonalon teljesített szolgálatot. Nem sokáig, mert nem tartotta a menetrendet és nem volt lopásbiztos.
Dátum: 2000. 06. 13.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3035.JPG (88320 bytes)
A 7725-ös vonat indulás elõtt.
Dátum: 1999. 04. 24. 11:20
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
md3036dog1.jpg (81189 bytes)
Az MD-nek valami baja lett, ezért körüljárt, a Btx után kapcsolták, a szerelvény elejére pedig az idõközben Békéscsabáról befutott M41 2128 állt. (Szeged)
Dátum: 2001. 01. 13.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
md3036dog.jpg (147682 bytes)
MDmot 3036 kocsik nélkül! Az MD-nek valami baja lett, ezért körüljárt, a Btx után kapcsolták, a szerelvény elejére pedig az idõközben Békéscsabáról befutott M41 2128 állt. (Szeged)
Dátum: 2001. 01. 03.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
md3036.JPG (77472 bytes)
MD a csarnokban! A 2917-es személyvonat szerelvénye.
Dátum: 1998. 09. 18.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
mdmot-3036.jpg (93900 bytes)
A Szegedrõl Békéscsabára közlekedõ sebesvonat szerelvénye,
háttérben a Dóm kettõs tornyával.
Dátum: 1997. 11. 08.
Helyszín: Szeged
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
md3042sg.jpg (79581 bytes)
A nemrég még a Kecskemét-Lajosmizse-Bp. vonalon szolgáló szerelvény most Kötegyán felõl érkezett meg.
Dátum: 2000. 11. 22.
Helyszín: Szeged, személy pu.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
md3042n.jpg (88155 bytes)
Az egyik MD, mely a 2000-es menetrendváltás után a 142-es vonalon teljesített szolgálatot.
Dátum: 2000. 06.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
mdmot.jpg (33792 bytes)
Dátum: 1994.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.