A hu/diesel/m40 könyvtárban található képek listája:
r8.jpg (158359 bytes)
Feszültségmentes nap Vácott a segélyezõ Púpos
egy helyi személyvonatot "tol" ki ami egy BDV motorvonat.
Dátum: 2001. 04. 09.
Helyszín: Vác
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
r9.jpg (180867 bytes)
Itt a 4.vágányra beérkezett személy végére áll rá a Púpos,
mellette a felsõvezeték karbantartó jármû.
Dátum: 2001. 04. 09.
Helyszín: Vác
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
M40224rakos.jpg (63940 bytes)
Dátum: 2001. 02. 24. 14:50
Helyszín: Rákos
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
gyek_2.jpg (13975 bytes)
Ebben a térségben van még dolgozó Púpos is. Sajnos a pályaszámra nem emlékszem.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Gyékényes állomás.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
m40kilat.JPG (51370 bytes)
Kilátás az M40,212-bõl. Láthatóak a felállított felsõvezeték-oszlopok.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
hatvanvf.JPG (83640 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pup_fv.JPG (82096 bytes)
M40 forgóvázak, vontatómotorok nélkül
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
sm_9811.JPG (40589 bytes)
A szombathelyi fûtõház alsó csarnoka és annak környéke.
Dátum: 1997. 10. 24.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_cab.jpg (48259 bytes)
Dátum: 1997.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40rakos.jpg (49620 bytes)
Dátum: 1997.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_dina.JPG (31983 bytes)
A M40 mozdony ED 1001 fõdinamója. Bal oldalán van a szellõzõventillátor.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_kpar.JPG (92291 bytes)
A Púpos kerékpárján látszik a küllõs megoldás a könnyûség érdekében valamint a jellegzetes tengelágybekötés karja is.
Dátum: 1997.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_tc.JPG (64958 bytes)
A M40 mozdony Ganz TC454 vontatómotorja. Ebbõl fejlesztették ki a V46 TC-motorjait is.
Dátum: 1997.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
tapolca1.JPG (70155 bytes)
Kép a tapolcai Púpos-korból. Tapolca VF 1968-1996 között üzemeltetett odaállomásított M40-eseket. A képen a 117-es és a már félreállított 230-as látható.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_hfej.JPG (39360 bytes)
Egy Púpos hengerfej. Bal oldalon a ferde elõkamrával párhuzamos porlasztótartó hüvely, középen a himbatartók és a két szeleprugó látható.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40turbo.JPG (75073 bytes)
A M40 mozdony turbófeltöltõje.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40-209~2.jpg (216576 bytes)
2001.04.21. Ajka-Alsócsinger, M40 209' (ex 114) 94110 sz. vonat
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40003-zah.JPG (291314 bytes)
A legöregebb mûködõ Púpos?
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Záhony
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m40003z1.JPG (55401 bytes)
Még eredeti színben
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40003z2.JPG (53194 bytes)
Tartalékos szolgálatban
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004.JPG (60465 bytes)
A 004-es Púpos éppen félreállítva várja sorsát.
Dátum: 1997. 01.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004_1.jpg (84905 bytes)
A 0-ás Púposok Szombathelyre került példánya. A többi (003,006,009) Záhonyban található.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004_2.jpg (92638 bytes)
A 004-es Púpos elölrõl. Az elülsõ fényszóró mögötti doboz a mozdony tetején nem jellemzõ a 0-ás Púposokra. Ez a szárazréti baleset után pótolt orr-résszel került a mozdonyra.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004c3.JPG (54582 bytes)
Az M40,004 talán a legtöbb fûtõházat megjárt Púpos. 1966-tól az Északi VF állományában dolgozott, a 70-es években Székesfehérvárra került. Innen került Szombathelyre, ahonnan idõnként Celldömölkre helyezték ki, (pl. ajkai tartaléknak). 1998-ban visszakerült az Északihoz, miután megkapta a 212-es pályaszámot.
Dátum: 1996.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004c1.JPG (68632 bytes)
Csendélet Púpossal és örökzöldekkel
Dátum: 1995.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40004c2.JPG (57024 bytes)
Dátum: 1995.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006.jpg (83144 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40006v.jpg (72781 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40006_1.JPG (50972 bytes)
A szépen újjávarázsolt M40,006. Tisztasága figyelemre méltó. A 003-assal együtt 1996 nyarán kaptak új festést, mely a régi zöld csíkos és a mai piros-sárga színezés kombinációja lett. A két mozdony a Záhony-Mátészalka vonal személyforgalmát látja el, idõnként Csapra is átlátogatnak.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006_2.JPG (53897 bytes)
A M40,006 a 6345 sz. vonattal
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006_3.JPG (95935 bytes)
A M40,006 vonalon a 6345 sz . Záhony-Mátészalka személyvonattal. Éppen átmegy a csapi vonal hídja alatt.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006_4.JPG (46687 bytes)
Az M40,006 visszatér Mátészalkáról a 6344 sz. vonattal
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Mándok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40905_1.jpg (50989 bytes)
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006z1.JPG (56102 bytes)
Egy tehervonat otlatása közben. Az 1966-ban gyártott 0-ás Púposok korszerûsítésük után, 1989-ben kerültek Záhonyba: a 003, 005-009 mozdonyok. A 008-ast 1992-ben, a 005, 007-est 1994-ben, a 009-est 1998-ban selejtezték. A megmaradt két példány azóta is szolgál. 1996 nyarán új festést kaptak és azóta a mátészalkai vonalon személyvonati szolgálatban dolgoznak.
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40006z3.JPG (77327 bytes)
A záhonyi személyállomáson, háttérben a fûtõház modern szerelõcsarnoka
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40009.jpg (38305 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40009.JPG (48499 bytes)
Szegény 009-es Pupit már csak selejtezve tudtam elkapni. A dátum: 1998.01.12
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40009z1.JPG (66726 bytes)
Személyvonattal indul Mátészalkára.
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40102s1.jpg (90010 bytes)
A Békéscsabáról selejtezett 102-es Púpos az egykori vontatási telep lerobbant épületében
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40102s2.jpg (64131 bytes)
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40103-zah.JPG (259096 bytes)
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Záhony
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m40103.JPG (57499 bytes)
A háttérben félreállított mozdonyok, köztük az M62,018
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Sebestyén Ferenc
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40104-zah.JPG (303179 bytes)
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Záhony
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m40105ce.jpg (83869 bytes)
Kölcsöngép Kanizsáról
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40105Nagykanizsa.JPG (107007 bytes)
Dátum: 1999.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Lázár Armand
Pupos105.JPG (52333 bytes)
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Gyékényes
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40.jpg (42652 bytes)
Púpos eredeti - 1975-ig szabványos - zöld csíkos színezésben.
Helyszín:
Fotó: GANZ
Digitalizálás:
m40111.jpg (62805 bytes)
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
bcsaba.jpg (63446 bytes)
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40112ce.jpg (58722 bytes)
A rendszerint gyékényesi tartalék szerepkörû kanizsai Púpos javításra vár.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Pupos112.JPG (36126 bytes)
M40 112
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Gyékényes
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
kanizsa1.jpg (69817 bytes)
Púposok a nagykanizsai fûttõházban. Amióta Bz-k járnak a 17-es vonalon, csak a tartalékos, a segély-, és egy-két tolatós teherszolgálat jut nekik. Nagykanizsa 4 db Púpost (105, 112, 226, 235) tartott meg 1998-ra. A 112-es nagyon jó motorikus állapotban van, 1996-ban Tapolcának adták kölcsön az ott bedöglött M47-esek pótlására.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40113-mdsg.jpg (112307 bytes)
Ezen a napon már másodjára járt Szegeden a Púpos. Reggel Csörgo helyett a Púpos vitte a 7717/7712 aradi vonatpárt, majd délután MD döglés miatt a 7723/7726 vonatokat.
Dátum: 2001. 07. 29.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Pupos113a.jpg (71500 bytes)
Dátum: 2001. 03. 22. 7 óra
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Pupos113b.jpg (74714 bytes)
Dátum: 2001. 03. 22. 7 óra
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M40113a.JPG (219907 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M40113b.JPG (268919 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M40113c.JPG (194293 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M40113d.JPG (305584 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m40tolat.JPG (77859 bytes)
M40 113-as sajnos csak hátulnézetbõl.
Dátum: 1999. 04. 24. 11:30
Helyszín: Csárdaszállás
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m40113re.jpg (179438 bytes)
Az eredeti színezésben pompázó 113-as Púpos.
Helyszín:
Fotó: Novák András
Digitalizálás:
m40115.jpg (63872 bytes)
115 Púpos tolatás közben Záhony személypályaudvaron. Az itt szolgálatos mozdonyok mindig kapnak füstfogót, az olajtelepi tûzesetek megakadályozására.
Dátum: 1996. 05. 26.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m40-116b.jpg (70744 bytes)
Sic transit gloria mundi...
S 1998.02.09.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-116c.jpg (47225 bytes)
Pillantás a 239-es kabinjából a selejtezett társra, a 116-osra.
A kormos tetejû Szergej a 127-es.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
pup_kaz.JPG (54495 bytes)
A selejtezett M40,116 Vapor típusú gõzfejlesztõ kazánja.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40116hn.JPG (64854 bytes)
Szegény 116-os! Szegeden kezdett, majd Békéscsabára, végül Kiskunhalasra került. Hatvanba már csak selejtezésre hozták, hogy itt a még élõ Púposoknak alkatrészbázisa lehessen. Selejtezésének dátuma olvasható a képen. Kívülrõl elég jól néz ki.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40116.jpg (62528 bytes)
A 116-os Púpos jelenleg tehervonati kisegítõ
gép Kiskunhalason.
Dátum: 1997. 11. 20. 10:30
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Pupos117b.JPG (36704 bytes)
A 113-mas Szergej húzta tehervonat végén a 117-es
Pupi is visszatért Ajkára. A következõ percekben
pedig helyét átvette a képen még mellette látható,
imént érkezett M62 104-es.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Ajka
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40117aj.jpg (59240 bytes)
A hûséges ajkai tartalék Púpos.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Pupos117a.JPG (56512 bytes)
Az M40 117-es ekkoriban még Ajkára kihelyezett
gép volt.
Dátum: 1999. 05. 13. 13 óra
Helyszín: Ajka
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40117.JPG (56578 bytes)
Tartalékos szolgálatban Ajkán. Az alumíniumkombinát idõnként nagyobbb tömegû iparvasúti forgalma miatt szükséges ide M40-es. Háttérben a M40,203 és az újrafestett M63,003 (kiállított mozdonyok).
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40117sm.JPG (42896 bytes)
Napivizsga elõtt az alsó mozdonyszínben. Az ajkai tartalékszolgálatot ezalatt a 201-es Púpos látta el.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40117.jpg (59487 bytes)
Ez a mozdony Békéscsabáról került Tapolcára, majd onnan tovább Szombathelyre. Jelenleg ajkai tartalék.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m40bogie.jpg (39249 bytes)
Az M40,117 psz. mozdony forgóváza.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
m40cab.jpg (74612 bytes)
Az M40,117 psz mozdony vezérállása.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
m40117tp.JPG (71609 bytes)
A 117-es Púpos még Tapolcán. Békéscsabáról került ide rövid ideig, elsõsorban tartalékos szolgálatra. Mikor a Púposok állomásítása Tapolcán megszûnt , és helyükre Daciák érkeztek, Szombathelyhet került, ahonnan eleinte Celldömölkre helyezték ki és azóta ajkai tartalék. Háttérben a 230-as Púpos, melyet azóta már sajnos selejteztek.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40120.jpg (85355 bytes)
A mozdony épp a daruszerelvényre volt kirendelve, mely segítségével az állomáson található tömérdek rég teherkocsit bontották szét.
Dátum: 1997. 05. 27.
Helyszín: Bp-Rakosrendezo
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40120rr.jpg (67010 bytes)
Itt éppen darumozdonyként ténykedik a 120-as Púpos. A daru segítségével az állomáson található selejtes teherkocsikat aprították fel
Dátum: 1997. 05.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40201.JPG (228761 bytes)
Dátum: 2000. 07. 22.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
2m40-20v.jpg (59834 bytes)
Két összeakasztott Púpos (201 + 203) érkezik. Veszprém tájáról, anyagolásból térnek haza Szombathelyre.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Szentgál
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Pupos201b.JPG (58255 bytes)
Robog vissza Szombathelyre, Veszprém felõl. Ez volt az elsõ Púpos gépmenet, és a harmadik M40-es amellyel aznap találkoztunk.
(Olyan hirtelen tünt fel a kanyarban, hogy kishijján
egyedül kellett folytatnom az utam.)
Dátum: 1999. 05. 13. 14:45
Helyszín: 20. sz vonal, 755.
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Pupos201a.JPG (59722 bytes)
M40 201
Dátum: 1999. 05. 13. 12:11
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40201_2.jpg (64751 bytes)
M40,201 rááll a Szombathely-Veszprém között közlekedõ személyvonatra. Ezek a vonatok tipikus Púposfordák voltak az 1997-es menetrendváltásig. Azóta Csörgõk helyettesítik õket.
Dátum: 1997. 05. 02.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40201_1.jpg (93445 bytes)
M40,201 körbejárás közben Szentgotthárdon. Akkor még Púposok vontatták a Szombathely-Szentgotthárd személyvonatok egy részét.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40202.jpg (38812 bytes)
A 202-es púpos vendégforgóvázon. Ez a mozdony többet már nem közlekedett 1997 január 9-i selejtezéséig.
Dátum: 1996. 07. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
cs03.jpg (40319 bytes)
Dátum: 1988.
Helyszín: Rajka
Fotó: Illés József (Csicsó)
Digitalizálás: Hegedûs Norbert
m40203zk1.jpg (79204 bytes)
Megérkezik a Balatonfüred-Szombathely vonattal (19607). Ez az idényvonat szinte egész nyáron Púpossal vagy Szergejjel közlekedett.
Dátum: 2000. 08. 18.
Helyszín: Zánka-Köveskál
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203zk2.jpg (90497 bytes)
És indul tovább. A hangból ítélve a Jenbacher mintha nem akart volna könnyen engedelmeskedni.
Dátum: 2000. 08. 18.
Helyszín: Zánka-Köveskál
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203rf.jpg (116363 bytes)
2000 nyarán elõfordult, hogy a Szombathely és Balatonfüred között közlekedõ S19606/19607 sz. vonatot Púpos vontatta, M41 helyett.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203sr.jpg (49469 bytes)
Anyagmozdonykét vett részt a Celldömölk - Szombathely vonal villamosításánál
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203sr2.jpg (83895 bytes)
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40203.jpg (46237 bytes)
Az M40 203 kihalad Szombathelyröl a szentgotthárdi 9126. sz. személyvonattal, ekkor már ez a délutáni vonat M41-re volt tervezve.
Dátum: 1998. 08. 08.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Czifra Zoltán
Digitalizálás: Czifra Zoltán
m40m63.JPG (55499 bytes)
A szenzációs páros az ajkai vasutasnapon kiállítva: M40,203, M63,003. Egykor mindketten a 20-as vonalat lovagolták büszkén. Ma a M63 mûködésképtelen, a M40 pedig ritkán vetõdik erre vonali szolgálatban.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203sm.JPG (78703 bytes)
A Jenbacher motoros Púpos Szombathelyen. Külcsínre nagyon szép, de viszonylag ritkán használják, fõleg tartalékos célokra.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203.jpg (92728 bytes)
A 203-as Púpos a szentgotthárdi személyvonatra áll rá. Ezt a mozdonyt Jenbacher J 316 DS motorral szereelték fel Szolnokon 1995-ben.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
jenbacher.jpg (88559 bytes)
Jenbacher J 316 DS 16 hengeres dízelmotor, melyet kísérletképpen építettek be az M40,203 psz. mozdonyba.
Teljesítménye 670 kW.
Dátum: 1996. 06. 14.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
HOM40203.JPG (49951 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
HOM40CAB.JPG (56202 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
m40205.jpg (41768 bytes)
A 205-ös Púpos egy Kiskunhalas-Dombóvári
személyvonattal hagyja el Baját.
Dátum: 1986. 08. 18. 12:25
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40206h1.jpg (76092 bytes)
A felújított 206-os Púpos a hatvani mozdonykiállításon.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206h2.jpg (79416 bytes)
A festésében és mûszakilag is megújult M40,206-os.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206-08.jpg (173313 bytes)
Dátum: 1999. 04. 23.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-02.jpg (128580 bytes)
Tolatás a Hídépítõ Kft. iparvágányán.
Dátum: 1999. 04. 22.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-03.jpg (170133 bytes)
Dátum: 1999. 04. 22.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-05.jpg (117807 bytes)
Dátum: 1999. 04. 22.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-06.jpg (158960 bytes)
Dátum: 1999. 04. 22.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-07.jpg (113433 bytes)
Dátum: 1999. 04. 22.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206-01.jpg (135960 bytes)
Dátum: 1999. 04. 15.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206m44099-2.jpg (176690 bytes)
Dátum: 1999. 04. 15.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40206rr.jpg (84807 bytes)
Épp egy tehervonattal indul el az átjárón keresztül. Az átjáró a múltat idézi, ilyen volt a '60-as években is.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206pr.jpg (51027 bytes)
1998-1999-ben gyakran Púps volt a tartalék Rákosrendezõn. Itt a 206-os látható a szolgálati vonat kocsijával.
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40m44rr.jpg (50170 bytes)
M40,206 és M44,099 Rákosrendezõn
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40demj1.JPG (109722 bytes)
Hatvani Púpos (M40,206) a Nyugati egyik régi rakodóponkja mellett. Itt került vasúti kocsikba a Westend bevásárlóközpont építésénél (1998) felesleges földanyag és építési törmelék. E vonatok tolatását a Nyugatib kihelyezett tartalékok végezték.
Dátum: 1998. 09. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n1.JPG (73653 bytes)
Személyfordás Púpos a Nyugatiban. A Csörgõk elhullása miatt kérték kölcsön Hatvanból.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n2.JPG (75608 bytes)
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n5.JPG (81956 bytes)
A 2446 sz. személyvonattal húz el az Állatkert mellett a 206-os Púpos.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n6.JPG (70722 bytes)
A 2446 sz. személyvonat Rákosrendezõ felé tart.
Dátum: 1998. 07. 21.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n3.JPG (63847 bytes)
Indulás elõtt a 2426 sz. vonattal
Dátum: 1998. 07. 20.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206n4.JPG (52659 bytes)
A 2418 sz Veresegyházon át Vácra közlekedõ személyvonattal indulás elõtt.
Dátum: 1998. 07. 20.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206f4.JPG (60229 bytes)
Indulás! Ritka, régi idõket idézõ felvétel, amint a 206-os Púpos személyvonattal elindul a nyugatiból. Itt éppen a 2446-os vonatot viszi Veresegyházon át Vácra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206b.jpg (65040 bytes)
A 206-os Púpos még az elmúlt nyáron
is továbbított személyvonatokat. Sõt,
az ezt megelõzõ télen még a
fûtési szezonban is járt.
Dátum: 1997. 08. 14. 14:55
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40206_1.jpg (86447 bytes)
M40,206 személyvonattal, háttérben a Salgó.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Salgótarján-külsõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206_2.jpg (83612 bytes)
M40,206 személyvonattal Hatvan-Salgótarján viszonylatban. Itt 2 pár személyvonatot az 1997-es mentrendváltás után is Púposok vontattak.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Pásztó
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40208_Ajka.jpg (223580 bytes)
Dátum: 2001. 07. 03.
Helyszín: Ajka
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
121-07.JPG (217509 bytes)
M40 208; M40 209' (ex 114)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-08.JPG (254904 bytes)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Felsõcsinger
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-09.JPG (223526 bytes)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Alsócsinger-Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-10.JPG (163130 bytes)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Alsócsinger-Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-11.JPG (172669 bytes)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Alsócsinger-Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
3m40sr.jpg (77400 bytes)
A Celldömölk-Szombathely vonal villamosításánál elõfordult, hogy összegyûltek az anyagmozdonyként haszmnált Púposok. Itt a 201, 209, 208 psz. Púposokat látjuk.
Dátum: 2000.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40208v.jpg (56630 bytes)
És a két csörgõs vonat után egy perccel az erdõbõl felhangzott a jól ismert hang... már a harmadik Púpos tartott aznap Szombathely felé.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Herendi kanyar
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Pupos208.JPG (63605 bytes)
Ez volt az második Púpos gépmenet, és a negyedik M40-es amellyel aznap találkoztunk. Anyagmozdony a 20-as vonal villamosításánál. Szombathelyre igyekszik.
Dátum: 1999. 05. 13. 15:20
Helyszín: Városlõd-Kislõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40208.JPG (45126 bytes)
Egy Púpos, mely túlélte az 1996-1998-as nagy selejtezési hullámot. Mögötte a 233-as.
Dátum: 1998. 05. 23. 04:45
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
121-01.JPG (242192 bytes)
(ex 114)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Alsócsinger-Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-03.JPG (192254 bytes)
(ex M40 114)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Ajka, Bauxitrakodó ipv.
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
34.jpg (65803 bytes)
Villanyítás ide vagy oda, az ajkai tartalék az M40 209
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Ajka
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
Pupos209.JPG (74098 bytes)
Ez volt a harmadik Púpos gépmenet, és az ötödik M40-es amellyel aznap találkoztunk. Tulajdonképpen a záhonyi 114-es, átszámozva. Az eredeti 209-est baleset miatt selejtezni kellett. Szombathelyre igyekszik. Szintén anyagmozdony.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Városlõd, 20-as vonal
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40209a.JPG (106737 bytes)
Az eredeti 209-es Púposról készült egyik utolsó fénykép. Éppen a 20-sa vonal villamosításán dolgozó betonozó szerelvényt készül átállítani. Néhány nappal késõbb balesetet szenvedett, emiatt selejtezték.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Csór-Nádasdladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44209.jpg (47251 bytes)
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40209.jpg (74043 bytes)
M40,209 a Szombathely-Szentgotthárd személyvonattal
Dátum: 1997. 05. 02. 14:35
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40209_2.JPG (68482 bytes)
Egy kép a Púposok egyik utolsó biztos személyvonati fordájáról: Szombathely-Veszprém viszonylat, 901X sz. vonatok. 1997 júniusa óta e vonatokat is Csörgõk viszik.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40-209~1.jpg (189598 bytes)
2001.04.21. Ajka, M40 209' (ex 114) 94110 sz. vonat
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40-209~3.jpg (215874 bytes)
2001.04.21. Ajka-Alsócsinger, M40 209' (ex 114) 94110 sz. vonat
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40-209~4.jpg (198736 bytes)
2001.04.21. Ajka-Alsócsinger, M40 209' (ex 114) 94110 sz. vonat
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40-209~5.jpg (203129 bytes)
2001.04.21. Ajka-Alsócsinger, M40 209' (ex 114) 94110 sz. vonat
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40-209~6.jpg (207275 bytes)
2001.04.21. Felsõcsinger (Ajka), M40 209' (ex 114)
Helyszín:
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40212r3.jpg (46675 bytes)
A 004-esbõl átszámozott 212-es Púpos a szolgálati vonattal, mely az állomás két vége között szállítja a munkásokat
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212r2.jpg (48149 bytes)
Dátum: 1999.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212nt.JPG (84088 bytes)
Nyugati pályaudvari tolatós szolgálatban. Itt éppen a Szabolcs IC 14 kocsis szerelvényét állítja be a 12-es vágányra, a 1094-es Szilivel.
Dátum: 1998. 11. 20.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40demj2.JPG (64660 bytes)
Tolatás közben a Nyugatiban.
Dátum: 1998. 11. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40demj3.JPG (72557 bytes)
Tehervonat otlatása a Nyugatiban, Púpossal
Dátum: 1998. 11. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212_szema.JPG (59479 bytes)
Nullás Púpos (még ha nem is látszik, mert a 004-es a 212-es számot viseli) személyvonattal a Nyugatiban! Mint a régi szép idõkben. Most Veresegyház-Vác felé indul a 2426 sz. vonattal.
Dátum: 1998. 10. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212tk.JPG (97577 bytes)
Személyvonat tolatása közben a Nyugati pu. tárolóvágányain. E vágányok egy szakaszát késõbb építkezés miatt felszedték.
Dátum: 1998. 10. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40demj4.JPG (100745 bytes)
Tehervonat tolatása, mely a Westend üzletközpont építésének földanyagát és törmelékét szállítja.
Dátum: 1998. 10.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212.JPG (78990 bytes)
A veresegyházi villamosítással összefüggõ munkálatokhoz használják a M40,212-es mozdonyt. Itt éppen egy betonozóvonatot állít át.
Dátum: 1998. 06. 27.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40oldal.JPG (66628 bytes)
A mozdonyjárdáról ilyennek látszik a Púpos (212).
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212k1.JPG (80018 bytes)
Az elsõ alkalom, amint sikerült elkapni a 212-es (egykor 004-es) púpost Budapesten. Az elõzõ év decemberében jött el Szombathelyrõl, azóta az Északi VF állományában tartalékos mozdony. Új állomáshelyén az elsõ szolgálati helye Kõbánya-Teher volt.
Dátum: 1998. 01. 16.
Helyszín: Kõbánya-Teher pu.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212k2.JPG (107410 bytes)
Púpos és a 37-es villamos együtt... ha nem siet annyira, akkor egy Gigant is a képbe kerülhetett volna. A mozdony oldalán világosan látszik, hogy új a pályaszám.
Dátum: 1998. 01. 16.
Helyszín: Kõbánya-Teher pu.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212at.JPG (62629 bytes)
Az utolsó kép az EREDETI M40,212-rõl. Fõdinamó-zárlat miatt pályaszámát 004-re változtatták (párhuzamosan 004 megkapta a 212-t) és 1998 február 2-án selejtezték.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40212.jpg (54086 bytes)
97 nyarán a Balatonszentgyörgy-Keszthely vonalon még sok Púpos-vontatta vonat volt, ezek egyike a képen az eredeti M40 212 a két kocsis 9546.sz. vonattal indulás elött.
Megj (Groh): Ugyanezt a mozdonyt ugyanezzel a vonattal 4 nappla korábban nekem is sikerült megörökítenem. Ebben az évben e vonat már Dacia-fordás volt, de ilyen gép nem jutott rá (mivel kerítést alkottak), így a jó öreg Púpos ugrott be (mindkettõnk szerencséjére).
Dátum: 1997. 09. 03.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Czifra Zoltán
Digitalizálás: Czifra Zoltán
m40212.jpg (100035 bytes)
M40,212 a Balatonszentgyörgy-Szombathely személyvonattal
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40212ce.JPG (72069 bytes)
A még szép és mûködõképes M40,212 Celldömölkre kihelyezve. Mögötte a M62,200.
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
shmM40212e.JPG (67311 bytes)
Az (eredeti) M40 212 néhány nappal az utolsó revíziója után (92.08.12). A helyszín Sopron Déli pályaudvar amely gyakorlatilag szintén nem létezik már. Na meg persze akkor még rendszeresen Púposok vitték a személyvonatokat Szombathely és Sopron között...!
Dátum: 1992. 08.
Helyszín: Sopron-Déli pu.
Fotó: Raáb Mátyás
Digitalizálás: Raáb Mátyás
shmM40212eo.JPG (89170 bytes)
Dátum: 1992. 08.
Helyszín: Sopron-Déli pu.
Fotó: Raáb Mátyás
Digitalizálás: Raáb Mátyás
2m40deli.jpg (212590 bytes)
A szomorú sorsú 213-as a kísérleti "NOHAB" színezéssel a még zöld csíkos 220-as társaságában személyvonatokkal
Dátum: 1975.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Novák András
Digitalizálás:
m40-214c.jpg (82200 bytes)
Az állomási tolatószolgálatos Púpos rátolja a 825-ös
számmal Kaposvárról érkezett vonatrészt a Pécsrõl Budapestre
tartó 813-mas gyorsra. (A kép elõterében Werner Mester
koptatott farmer dzsekijének mintáját tanulmányozhatjuk.)
Dátum: 1998. 10. 02. 14:38
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-214a.jpg (99065 bytes)
Púpos állomási tolató szolgálatban!
A 214-es már több mint egy éve ilyen
munkakörben dolgozik Dombóváron.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-214b.jpg (70248 bytes)
Ebédszünet
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40214tk.JPG (78672 bytes)
Dombóvári állomási tartalékos szolgálatban.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40214to.JPG (81176 bytes)
Gyorsvonat összeállítása közben Dombóvár személyállomáson. A 214-es Púpos itt állandó tartalék.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40214a.JPG (68550 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m40214b.JPG (69064 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m40215.JPG (49374 bytes)
A 215-ös Púpos nem sokkal selejtezése (1998.02.02) elõtt, új forgóvázakon (ami nincs bekötve) az alsó mozdonyszín elõtt.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40215.jpg (93281 bytes)
A M40,215 még a tapolcai VF állományában tartalékos szolgálaton a 29-es vonalon.
Dátum: 1996. 07.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40motor.jpg (60753 bytes)
Az M40, 216 motorja. Ez a gép 1996 szeptembere óta a 201-es Púposban dolgozik, mert annak eredeti motorja hajtórúdszakadásban ("kilépésben") rongálódott meg.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
tapolca2.JPG (59592 bytes)
Púposok Tapolcán: a félreállított 230-as és a fõdinamó-zárlatos 216-os. Mindkettõt egy éven belül selejtezték. A 216-os dízelmotorja azonban tovább dolgozik a szombathelyi 201-esben.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40216b.jpg (18843 bytes)
A Púposok utolsó hónapjai voltak ezek a Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót mellékvonalon. Májusban jött a Dacia...
Dátum: 1993. 04.
Helyszín: Zalaszentgrót
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
m40216a.jpg (44423 bytes)
Akkoriban ez még egy teljesen megszokott kép volt...
Dátum: 1990.
Helyszín: Boba
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
m40217a.jpg (68324 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40217b.jpg (60620 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40motsz.jpg (79117 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hartvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40217.jpg (116667 bytes)
M40,217 félrállítva a vontatási telepen. A vezetõfülke kigyulladt és leégett Gyõrben. A mozdonyt azóta selejtezték (1998. 01. 09.)
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40-219.jpg (63440 bytes)
Ezt a Púpost a leállított gépek sorában kaptuk lencsevégre.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40219.jpg (77437 bytes)
Ez a mozdony Dombóvárról került a hatvani VF kötelékébe. Mögötte az M62,127 látható.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40_220.jpg (246402 bytes)
Ezen a napon nyílt nap volt a gépészeti fõnökségen.
A rendezvény miatt feszültségmentes volt a felsõvezeték.
Ezt a személyt a 220-as Pupi tolta ki.
Dátum: 2002. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
m40220b.JPG (96892 bytes)
Alagútnál...
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Pilisvörösvár
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m40220a.JPG (85025 bytes)
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Pilisvörösvár
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m40220c.JPG (69413 bytes)
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Pilisjászfalu
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
Pupos220c.JPG (58834 bytes)
M40 220 befut Komáromba a Magyar Közlekedési Klub
két kocsis különvonatával.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Komárom
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40220_2.jpg (53544 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Komárom-Rendezõ
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m40-220b.jpg (91642 bytes)
Pillantás a hídról a Baross Gábor születésének 150. évfordulójára
rendezett mozdonyparádé néhány résztvevõjére. A gépek
távolodási sorrendben: M40 220, M41 2123, M42 001, M43 1117,
M44 130.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-220a.jpg (76724 bytes)
A hatvaniak reprezentatív célból újrafestett Púposa.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40220_1.jpg (60799 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40220hn.JPG (65860 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40220.jpg (82477 bytes)
Az M40,220 az 1996-os mozdonyparádén.
Dátum: 1996. 07. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
M40220.jpg (58417 bytes)
A Hatvan-Salgótarján vonalon a kevés M41-es miatt 1996 nyarán néha beugrott az M40 220 a személyfordába, a képen egy igazi nyári zivatar felhözetével látható az 5828. sz. vonat Hatvan állomáson.
Dátum: 1996. 06. 15.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Czifra Zoltán
Digitalizálás: Czifra Zoltán
m40222hn.jpg (113270 bytes)
Hajtóágy sérüléssel állt meg 1996-ban.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40-222.jpg (58673 bytes)
Tartok tõle, már a 222-es sem húzza sokáig...
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40222hn.JPG (59146 bytes)
A Hatvanban félreállított 222-es Púpos
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M40224_Rakos~2.JPG (216207 bytes)
M40 224 miután Mendén elvégezte dolgát, Rákosra tért vissza
Dátum: 2001. 02. 24. 14:50
Helyszín: Rákos
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40224_BDt400.JPG (240914 bytes)
3325 sz. vonat, már nincs szükség a Púpos segítségére, már visszakapcsolták a feszültséget
Dátum: 2001. 02. 24. 14:15
Helyszín: Mende
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40224Mende~1.JPG (227712 bytes)
A feszmentesített állomáson egy tartalékgép szolgál arra, hogy a tápenergia nélkül maradt villamos mozdonyok vontatta szerelvényt megindítsa.
Dátum: 2001. 02. 24.
Helyszín: Mende
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40224Mende~2.JPG (180815 bytes)
Kitoló tartalék munka közben: az állomási feszmentesítés miatt M40 224 tolja ki a 3324 sz. szolnoki személyvonatot
Dátum: 2001. 02. 24.
Helyszín: Mende
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40224Mende~3.JPG (187299 bytes)
M40,240 a kitolt szerelvény (3324 sz.) gyorsítása közben
Dátum: 2001. 02. 24.
Helyszín: Mende
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M40224Mende~4.JPG (271740 bytes)
A munka végeztével visszatér pihenõállásba
Dátum: 2001. 02. 24.
Helyszín: Mende
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40224hn.jpg (77301 bytes)
A nemrég még mûködõ mozdony mos a fûtõházban félreállítva áll.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224lp.JPG (64441 bytes)
Lepsényben egy Gyõr-Siófok különvonattal. Gyõri szurkolókat szállít az (akkor még) NB I-es Gyõri ETO-Siófoki meccsre.
Dátum: 1998. 09. 03.
Helyszín: Lepsény
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224-2.JPG (54217 bytes)
A 71-es vonal korszerûsítésén dolgozó hatvani Púpos visszatér a Nyugati mozdonyszínbe
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224.JPG (51588 bytes)
A 71-es vonal korszerûsítésén dolgozó hatvani Púpos visszatér a Nyugati mozdonyszínbe, az állomáson 80 km/h-val nyomul végig.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Bp. Rákospalota-Újpest vá.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40224.jpg (57438 bytes)
A 224-es noha hatvani gép, mostanában
Komárom környékén fordul elõ.
Dátum: 1997. 09. 14. 11:07
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40224e.jpg (79968 bytes)
A 4-es vonal teherforgalmára Hatvanból helyeznek ki Púposokat Komáromba. Itt a 224-es látható egy Komáromba tartó tehervonattal.
Helyszín: Süttõ
Fotó: Tokodi Bence
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40-225b.jpg (59208 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-225c.jpg (67585 bytes)
A 225-ös Pupi képviselte a sorozatot a Körfûtõház
100. születésnapján rendezett ünnepségen.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-225d.jpg (49844 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, körfûtõháy
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40225.JPG (54887 bytes)
A dombóváriak reprezentatív Púposa a 125 éves körfûtõházban.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40225u1.JPG (72159 bytes)
Az M40 bemutatása a jármûparádén.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40225_1.JPG (61965 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m40226rk.jpg (55917 bytes)
1997 óta Rákoson ismét megjelentek a Púposok. Üzemi és budapesti körvasúti szolgálatot látnak el. a Szergejnél jóval kevesebb fogyasztással. Jók tolató és vonali szolgálatra is.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Bp. Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40226kf.jpg (57813 bytes)
A HÉV szerelvény érkezése után indult az állomásról ez az üzemi vonat. a 226-os Púpos nyitott sínszállító kocsikat vitt Ferencváros felé. Ez a mozdony 1998-ban Nagykanizsáról került Hatvan VF állományába, és a Bp. Igazgatóság területén szinte mindenütt megfordul.
Dátum: 1999. 06. 15.
Helyszín: Kõbánya-felsõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40226a.JPG (65312 bytes)
A Nagykanizsáról Hatvanba igazolt Púpos személyfordában (2426) Veresegyházra érkezik.
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Vesesegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40226.jpg (35493 bytes)
A nagykanizsai állományú 226-os
Gyékényesen vasárnap dél körül.
Dátum: 1997. 02. 23.
Helyszín: Gyékényes
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40226_1.jpg (61800 bytes)
Púpos a Keletiben! A ritka jószág a nagykanizsai VF állományába való.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
m40227sm.JPG (47598 bytes)
Szegéy 227-es! Az egykori büszke tapolcai Púpos ma már a szombathelyi Púposok alkatrészbázisa. A vízhûtõjét pl. a felvétel készítése elõtt pár nappal emelték ki.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
szhely.jpg (84606 bytes)
M40,227 és M40,211 félreálítva a fûtõháznál. A Púposok egyre kevesebb munkát kapnak Szombathelyen.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40227.jpg (37330 bytes)
Ez a Púpos volt sokáig a kedvencem, mivel 1987 öszén ezen a gépen utaztam elöször.
Dátum: 1992. 08.
Helyszín: Zalaszentgrót
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
m40228zh.JPG (63750 bytes)
Javítása után Záhonyba került. Ez Záhony elsõ 200-as Púposa. Jelenleg itt mind a 4 alsorozatból (0,1,2,9) található legalább 1 példány.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40221sz.JPG (23249 bytes)
A 221-es Púpos is új számot kapott, 1996-ban, 228 lett belõle. Az eredeti 228-as Tapolcán szolgált
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40228sm.JPG (31672 bytes)
Motorhibával állt meg Szombathelyen.
Dátum: 1997. 11.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40228.jpg (91369 bytes)
Ez a mozdony eredetileg az M40,221 - de a 228 számon fut. Most éppen tolatószolgálatra megy Szombathely-Rendezõre.
Dátum: 1996. 06. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m40228_1.jpg (85836 bytes)
Dátum: 1996. 05. 01.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40229.JPG (77137 bytes)
A 229-es Púpos 1969-tõl 1994-ig ÛTapolcán szolgált, majd Szombathelyre vitték. Ott hosszú ideig "gondolkozott" szegény, mígnem 1997-ben selejtezésre került. Szétvágása Sátoraljaújhelyen történt meg.
Dátum: 1997. 01.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40229.jpg (72485 bytes)
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
HOM40229.JPG (58064 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
m40230.jpg (57488 bytes)
A 230-as ekkor már félre volt állítva.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
M40232a.JPG (225489 bytes)
Dátum: 2001. 03. 09.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M40232b.JPG (242870 bytes)
Dátum: 2001. 03. 09.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M40232c.JPG (235100 bytes)
Dátum: 2001. 03. 09.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m40232rr.JPG (77382 bytes)
Rákosrendezõi tartalékos szolgálatban. Hatvan VF Púposállománya még ma is jelentõs, de a salgótarjáni vonal személyvonatait már Csörgõk viszik. A Púposok a Budapesti Igazgatóság területén különbözõ tartalékos és thervonati szolgálatot látnak el. Kettõ jut közülük Komáromba (tolatás, 4-es vonalon tehervonatok), 1-2 db Rákosrendezõre tartaléknak. Gyakran messzebbre is eljutnak, pl. Tapolcára, nyári tartaléknak. 1998 nyarán a veresegyházi vonal villamosításához segédkeztek, valamint nyáron és õsszel M41-esek helyére ugrottak be a személyvonati forgalomba is.
Dátum: 1998. 12. 03.
Helyszín: Bp. Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232rt.JPG (74936 bytes)
Tolatás az egykor szebb idõket látott Rákosrendezõn. A hatalmas pályaudvar több mint fele gazban áll, mivel csak helyi kocsirendezéseket hajt végre, szalasztásos síktolatással. Ehhez bõséges vágányhálózat áll rendelkezésre. Rákorendezõn idõtlen idõk óta M44-esek látták el ezt a munkát, ma a Púpost jobban szeretik, mert üzembiztosabb.
Dátum: 1998. 12. 03.
Helyszín: Bp. Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232km.JPG (53259 bytes)
1997 eleje óta Komáromban is állomásozik 1-2 db Púpos helyi valamint a 4-es és 5-ös vonal teherforgalmának lebonyolítására. A mozdonyok általában Hatvanból vannak ide kihelyezve, mint pl. a 232-es is.
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232ko.JPG (50191 bytes)
Dátum: 1998. 05. 25.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232.jpg (72618 bytes)
M40,232 a Salgó gyorsvonatot továbbította aznap. Az 1997-es menetrendváltás óta Komárom térségében dolgozik, tehervonatokat továbbít.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Pupos233b.JPG (46518 bytes)
Miután befutott Veszprémbe a 902-essel a 233-mas
Púpos búcsút vettünk tõle. Werner hosszasan filmezte,
amint kijár, ám a vele együtt inditott 39515 sz. vonat
Csörgõje pillanatok
alatt (szó szerint) elhomályositotta az emlékét.
(Ld. a "Csorgo2191.JPG" képet!)
Dátum: 1999. 05. 13. 11:10
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Pupos233a.JPG (52805 bytes)
Leszállván a 902-es vonatpótló buszáról mindjárt
kellemes meglepetés várt minket Wernerrel:
egy Púpos várt ránk, nevezetesen a 233-mas.
Jó kezdés, ráadásul az esõfelhõk is oszlásnak
indultak.
Dátum: 1999. 05. 13. 10:30
Helyszín: Pétfürdõ
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40233pf.jpg (55633 bytes)
A villamosítással versenyezve, az utolsó pillanatban határoztam el, hogy a szombathelyi vonalat és vonatjait fényképeken és filmen megörökítem. Borkó is velem tartott. Pétfürdõig busszal mentünk, innen pedig ezzel az 1999-ben már különlegesnek mondható szerelvénnyel. A 4 kocsis vonatot a 233-as Púpos vontatta, ez volt a 902-es gyorsvonat! A szuper meglepetést fotóztuk, filmeztük a mozdony pedig remekül helytállt, 100-zal robogtunk Veszprémig.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Pétfürdõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40233.JPG (82502 bytes)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40233.jpg (77333 bytes)
Az M40,233 psz mozdony a Szombathely-Veszprém személyvonaton
Dátum: 1997. 06. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40234rk.jpg (57255 bytes)
A 234-es Rákoson. Hatvanban van a Bp. Igazgatóság Púpos bázisa, innen helyezik ki a mozdonyokat Komáromba és Rákosra, ritkábban a Nyugati mozdonyszínbe. A gépek gyakran cserélõdnek.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40234sz.jpg (52208 bytes)
Púpos szendvicsben. Rákosi tolatós életkép.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40234ko.jpg (51537 bytes)
Hatvanból kihelyezve. A komáromi Púposok a 4-es vonal teherforgalmát, komáromi rendezõi feladatokat, Almásfüzitõ-Komárom teherforgalmat bonyolítanak le, idõnként az 5-ös vonalra is betérnek.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40-234.jpg (76795 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40234.jpg (59786 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40234hn.JPG (70623 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40234km.JPG (50105 bytes)
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
kanizsa2.jpg (102791 bytes)
A nagykanizsai fûtõház egyik menetkész Púposa: a 235-ös. Mellette a 187-es és a 064-es Szergej látható.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40235.jpg (89351 bytes)
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
nagykani.jpg (112238 bytes)
A nagykanizsai fûtõház. az M40 235, M62 187 és 064 mozdonyokkal.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Wernervezer.jpg (59046 bytes)
Mintha odatermett volna...
A képen még a maródi 2144-es Csörgõ és az 1307-es Szili
is látszik.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-239c.jpg (107639 bytes)
A hatvani fûtõház elõtt álldogáló gépek egy részlete.
Soronként balról jobbra:
1. M41 2122
2. M43 1137, M62 127, M40 239, M62 108
3. M62 144, M41 2144, V43 1307, M40 219
4. V43 1041
5. M40 234
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40-239d.jpg (63694 bytes)
Egy Púpos (239), egy Szergej (108) és két Csörgõ (2122, 2120)
a hatvani állományból.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40239hn.JPG (73885 bytes)
A M40,239 psz. mozdony a hatvani vontatási telepen. E mozdony képviselte a típust az 1993-as angyalföldi mozdonyparádén. Jelenleg ezt a tisztet a M40,220 látja el.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40239_1.jpg (78213 bytes)
A Komárom körül "bóklászó"
Púposok közé tartozik õ is.
Dátum: 1997. 12. 28. 11:30
Helyszín: Almásfüzitõ
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m40239a.jpg (25898 bytes)
Dátum: 1996. 04.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m40239.jpg (50950 bytes)
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
M40.jpg (222359 bytes)
Szergej,Csörgõ,Púpos,Dacia(ez sajnos nem fért rá)
Miután lefotóztam,a Szergejt beindították,és mentek vele
egy kört.
Dátum: 2002. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
m40240n.jpg (41748 bytes)
A 240-es Púpos egy sínfektetõ gépet tol be a lefedett vágányok egyikére.
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40240rk.jpg (56746 bytes)
A 240-es is Rákosra került e hónapban.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Bp. Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40240.jpg (82099 bytes)
M40,240 a hatvani fûtõházban. Komárom iörnyékén jár tehervonatokkal.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40901.jpg (75672 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
zahony.jpg (48826 bytes)
A 901-es és 907-es Púposok félreállítva Záhonyban.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m40905.jpg (86955 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
17.jpg (83654 bytes)
A 2000 év végi aselejtlista Púposai közül kettõ: a záhonyi 907 és 901 psz. mozdonyok. Hosszú ideig egyik sem dolgozott selejtezéséig, már 1998-ban is tárolt gépek voltak.
Dátum: 2001.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó:
Digitalizálás: Szijártó István
m40907.jpg (35141 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40907.JPG (54140 bytes)
Félreállítva. A záhonyi pályaudvar jelentõs forgalomesése miatt sok M40 és M62-es mozdony feleslegessé vált, letétesek lettek, vagy alkatrészbázisként szerepelnek a többi mozdonyhoz.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40907z1.JPG (40958 bytes)
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Sebestyén Ferenc
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40909.jpg (87950 bytes)
A 909-es Púpos a fûtõház elõtt. Mögötte a V46,013.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m40910-zah.JPG (298275 bytes)
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Záhony
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Mvc-001s.jpg (38331 bytes)
A Záhonyban ez év folyamán újrafestett M40,910-es. Elsõ pályaszáma M40,5002 volt, 1966-ban készült a Ganz-MÁVAG-ban. Jelenleg tolatószolgálatot lát el a Záhony-Port területén, de néha gyorsvonatokat is továbbít a határ túloldalára, Csapra. Köszönet a képekért Molnár Csabának.
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
Mvc-002s.jpg (40408 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
Mvc-003s.jpg (40232 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
Mvc-004s.jpg (39317 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
Mvc-005s.jpg (39525 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
Mvc-006s.jpg (38251 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Záhony
Fotó: Dévai Tibor
Digitalizálás:
m40910.JPG (50560 bytes)
Ez a mozdony lett volna a M40,010. A záhonyi átrakókörzet igényei miatt azonban a széles nyomtávú M40,5002 lett belõle, amit késõbb M40,910-re számoztak át. Gyári száma 845/1966.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40910.jpg (78966 bytes)
Dátum: 1996. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
m40911.jpg (83471 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40911b.jpg (83995 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Záhony
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m40911_1.JPG (43460 bytes)
A M40,911 a záhoyi egyik olajtelep közelében tolat. A kéményén szikrafogó van.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40911_2.JPG (40348 bytes)
A záhovyi személypályaudvar egyik tartalékos mozdonya, ez jár be az olajtelepekre is.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40912.jpg (44414 bytes)
Mozdonyszekrénye még a 0-s Púposokra emlékeztet. Õ volt ugyanis eredetileg a készülõ M40,012, de végülis M40,5003 lett belõle, mivel Záhonyban szükség volt széles mozdonyokra. Az átszámozás idején M40,912.
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40913.JPG (67943 bytes)
Dátum: 1995.
Helyszín: Záhony
Fotó: Fábián László
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412136.JPG (66850 bytes)
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.