A hu/diesel/m41 könyvtárban található képek listája:
M41-1.JPG (73652 bytes)
Szegény Challenger, ahogy az elsõ Csörgõt hívták, hosszú ideig szomorkodott a székesfehérvári parajosban. Aztán 2000 elején selejtezték.
Dátum: 1998. 12. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Meszár András
Digitalizálás: Meszár András
M41-4.JPG (68077 bytes)
Itt még szolgálatban...
Dátum: 1998. 06. 20.
Helyszín: Györ
Fotó: Meszár András
Digitalizálás: Meszár András
M41-5.JPG (57425 bytes)
A Gyõrbõl érkezett személyvonattal
Dátum: 1998. 06. 20.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Meszár András
Digitalizálás: Meszár András
m41shunt.jpg (85602 bytes)
M41,2101 (Challenger) tolató üzemben!
Dátum: 1997. 06. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412101b.jpg (39032 bytes)
A székesfehérvári 2101-es Csörgõ
(Challenger) egy szekszárdi "kiránduláson".
Dátum: 1997. 02. 13. 9:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412101a.jpg (61654 bytes)
Az 1996/97-es menetrendben másfél évtized
után közvetlen vonat közlekedett Székesfehérvár
és Szekszárd között. E vonatpárt
leggyakrabban a legöregebb Csörgõ továbbította.
Dátum: 1997. 02. 10. 09:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M41-2.JPG (70806 bytes)
Dátum: 1989. 04. 10.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Szõcsényi Zoltán
Digitalizálás: Meszár András
m412102n.jpg (80639 bytes)
A 2917 sz. vonattal érkezett ez a mozdony.
Dátum: 2000. 08. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41m43kp.jpg (51922 bytes)
Kispesti életkép kettesekkel. (M41 2102 és M43 1082)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm41kk.jpg (55849 bytes)
A 2102-es és a 2103-as egy szerelvényen
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2102.jpg (141039 bytes)
Dátum: 1997. 11. 10.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412102n.JPG (70287 bytes)
Dátum: 1997.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412103r.jpg (69108 bytes)
Toli szolgálatban, esztergomi vonattal
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412103e.jpg (48469 bytes)
Az 1999-es menetrendváltásig közlekedtek csak Csörgõk a Bp-Esztergom vonalon.
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Északi összekötõ híd, budai hídfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412103i.JPG (67547 bytes)
Indul az esztergomi személyvonattal
Dátum: 1998. 09. 08:30
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412103.jpg (102172 bytes)
Dátum: 1998.
Helyszín: Bp. Nyugati pu.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
M41_2103.JPG (190551 bytes)
Helyszín:
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
m412104-lm.JPG (221735 bytes)
A 2825 sz. vonattal, indulásra készen.
Dátum: 2001. 05. 05.
Helyszín: Lajosmizse
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412104u.jpg (48834 bytes)
Õ is nagyjavítást kapott, de nem lett okoska.
Dátum: 2000. 07.
Helyszín: Ócsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412104.JPG (65394 bytes)
2814 sz. vonat
Dátum: 1999. 04. 11. 14:05
Helyszín: Iváncs
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412104m.jpg (49780 bytes)
Reggeli lajosmizsei szerelvénnyel
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Bp., Méta u.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412104h.jpg (46106 bytes)
Egy lajosmizsei személyvonattal Kispest állomás elõtt, 1999 februárjában
Dátum: 1999. 02.
Helyszín: Kispest, 142. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412104n.JPG (59606 bytes)
A reggeli esztergomi személyvonaton
Dátum: 1998. 10. 08.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
orkeny.JPG (75790 bytes)
Mozdonytalálkozó Örkényben: a 2104-es Csörgõ a 2827-sz. vonattal Budapestre megy, a 2109-es pedig a 2822 sz. vonattal Lajosmizsére tart.
Dátum: 1998. 05. 09.
Helyszín: Örkény
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412105h.jpg (42107 bytes)
A 9712 sz. vonattal indul Tapolca felé.
Dátum: 2000. 01. 08.
Helyszín: Badacsonylábdihegy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M412105.jpg (73341 bytes)
Az M41 2105 szinte füst nélkül "gyorsul ki" Balatonalmádi állomásról a 9706.sz. sebesvonattal, egy szép napsütéses öszi napon.
Dátum: 1999. 09. 14.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Czifra Zoltán
Digitalizálás: Czifra Zoltán
m412105b.JPG (45079 bytes)
971 sz vonat.
Dátum: 1999. 07. 14. 20:11
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412105a.JPG (48676 bytes)
9725-ös személyvonat érkezik.
Dátum: 1999. 07. 14. 10:47
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412105a.jpg (63722 bytes)
Okoska 12 kocsis (!) vonattal (1972 sz.)
Dátum: 1999. 06. 05.
Helyszín: Aszófõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412105s.jpg (56747 bytes)
Felújítva, okoskásítva a tapolcai személyvonatra vár.
Dátum: 1999. 04. 23.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412105bf.jpg (145977 bytes)
A 977 sz. gyorsvonattal
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
74.jpg (54831 bytes)
Szegény M41,2107 (Kishetes) nem tûnik olyan szerencsésnek mint a 2188-as.
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
40.jpg (75289 bytes)
M41 2107 szegény eléggé rossz állapotban van, az elülso futoház mögött álldogál (az "eléggé" kicsit finom jelzõ ide, kedvenc Csörgõm már hosszú ideje irgalmatlanul szét van barmolva... :-( -megj. Groh)
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412107v_1.JPG (107400 bytes)
Egy Bp-Versegeyház-Vác személyvonattal robog el.
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Vác-Alsóváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2107.jpg (94752 bytes)
Az északis 2107-es Csörgõ szokatlan helyen, a váci elõvárosi
vonat vezerlõkocsija elõtt, a baknál.
Dátum: 1998. 08. 03. 16:10
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412107.JPG (80718 bytes)
Egy kis szünet Vácrátóton a 2434 sz. személyvonattal
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412107v.JPG (69762 bytes)
A 2434 sz. vonat megérkezett a végállomásra. Innen toltüzemben közlekedk vissza a Nyugatiba.
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
csorog.JPG (77154 bytes)
Csörgõ csörög Csörögön!
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Csörög
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2107vr1.JPG (58120 bytes)
A 2424-es vonattal.
Dátum: 1997. 12. 17.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M412108_Szombathely.jpg (218718 bytes)
SAVARIA IC-vel érkezik
Dátum: 2001. 07. 13.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Csorgo2108c.JPG (86677 bytes)
M41 2108 a 902 sz. vonattal.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Hajmáskér?
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2108b.JPG (74636 bytes)
M41 2108 visszatér Veszprémbe, miután Várpalotáig továbbitotta
a 907-es gyorsot, amirõl ott autóbuszra kellett átszállni a
villamositási munkálatok miatt. Szerelvényvonatként közlekedik
hazáig.
Dátum: 1999. 05. 13. 12 óra
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2108a.JPG (121776 bytes)
M41 2108, Szombathely elsõ négy Csörgõjének (2108, 2208-2210)
egyike a 907-es (Szombathely, Zalaegerszeg-Budapest) gyorssal.
Dátum: 1999. 05. 13. 11 óra
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412108a.jpg (54209 bytes)
Éppen elindult az ajkai állomásról a Muntenia nemzetközi gyorssal (373sz.)
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2108tarcsa.jpg (43443 bytes)
Tárcsa és gazdája mára messzire került egymástól.
Jól látszik a bekapart M41-2108 felirat. Ez a Csõrgõ
viszont már több, mint egy évtizede Szombathelyé.
Dátum: 1999. 03. 26.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412108v.JPG (68709 bytes)
Egy szombathelyi személyvonattal. 1997 májusáig ezt a vonatot még Púpos vitte.
Dátum: 1998. 12. 08.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412108.JPG (55779 bytes)
Éppen rááll a Celdömölk-Veszprém szemeélyvonat szerelvényére, hogy azt szerelvényvonaként Celldömölkre vigye. A mozdony frissen kapott felújítást.
Dátum: 1997. 10. 24.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
cs18.jpg (62123 bytes)
M41 2108
Dátum: 1989.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Illés József (Csicsó)
Digitalizálás: Hegedûs Norbert
m412109u_1.jpg (67527 bytes)
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412109b.jpg (55471 bytes)
Felújítva (C. Sl. 17.08.99) egy lajosmizsei személyvonattal.
Dátum: 1999. 09. 24.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412109u.jpg (49808 bytes)
Egy szentesi (kecskeméti) okoska, egy hónapos fõjavítás vizsgával
Dátum: 1999. 09. 17.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412109r.jpg (42745 bytes)
A 2109-es Csörgõ (még felújítása elõtt, ferderugód forgóvázakkal) a hóban vonatra vár
Dátum: 1999. 02.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2109b.jpg (136378 bytes)
Dátum: 1997. 11. 10.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412110r.jpg (73859 bytes)
Esztergom felé indul személyvonattal
Dátum: 1999. 04. 20.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412110a.JPG (50463 bytes)
A 2932 sz. vonat Kispestre érkezik egy szép téli napon.
Dátum: 1997. 12. 18.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412110b.JPG (71776 bytes)
És továbbindul Lajosmizse felé.
Dátum: 1997. 12. 18.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2110.jpg (125788 bytes)
Dátum: 1997. 11. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412111u.jpg (45922 bytes)
Újra köztünk pompázik a 2111-es Csörgõ! Fõvizsgája 1999. 12. 23.
Dátum: 2000. 01. 31.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
3m41kk1.jpg (45784 bytes)
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412111e.jpg (62139 bytes)
Esztergom felé tart a személyvonattal
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Északi összekötõ híd, budai hídfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412111n.JPG (54513 bytes)
Dátum: 1998. 11. 27.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2111b.jpg (99031 bytes)
A szentesi 2111-es Csörgõ ezen a szombaton szegedi
iskolásokat szállított Pörbölyre, a gemenci kisvasúthoz.
Visszaindulásig a különvonat szerelvényét Baján tárolták.
Dátum: 1998. 09. 26. 10:40
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412111.jpg (55875 bytes)
A Kelenföld - Lajosmizse személyvonattal, mely a városon belüli közlekedést is segíti. Már annak, aki tud a létezésérõl.
Dátum: 1998.
Helyszín: Bp. Kelenföld - Bp. Ferencváros között
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m41-2111.jpg (70667 bytes)
Reggel és este egy-egy lajosmizsei ingavonat eljön
Budapest Kelenföldig ilymódon felelevenítve a budapesti
körvasútat. Jól látszik a képen, hogy szegény vonat
milyen mostoha gyermek Kelenföldön, még peron sem jut neki.
Dátum: 1997. 05. 15. 19:00
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412112h.jpg (59184 bytes)
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412112.jpg (99566 bytes)
Az alig néhány héttel azelõtt
"nagyjavított" 2112-es egy Salgótarjánból
Hatvanba tartó személyvonattal az Urpinra
(Budapest-Zsolna) vár.
Megj.: Ez a kép az Európai Vasúti Szerveren (mercurio.iet.unipi.it) 1997 májusában a hónap képe lett.
Dátum: 1997. 08. 21. 12:15
Helyszín: Apc-Zagyvaszántó
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412113n.jpg (52136 bytes)
Esztergomi vonattal indul
Dátum: 1999.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412113v.JPG (94136 bytes)
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412113.JPG (47497 bytes)
Dátum: 1998. 01. 23.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2vonal.jpg (88316 bytes)
Dátum: 1998.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
Csorgo2113.JPG (40235 bytes)
M41 2113 röviddel fõvizsgája után.
Dátum: 1997. 12. 29. 8 óra
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412114c.jpg (30955 bytes)
A 972 sz. gyorssal egy kissé borult reggelen.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41vagodik.JPG (37673 bytes)
M41 2114 vágódik a 9718 sz. vonattal.
Dátum: 1999. 07. 14. 20:30
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412114a.JPG (47757 bytes)
1973 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 14. 18:33
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41m47sv.jpg (42892 bytes)
Egy döglött Csörgõt a veszprémi 2051-es Dacia hoz be, szolgálatképtelenség miatt.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412114b.jpg (82216 bytes)
A 2114-es Csörgõ 1996 novemberében került Tapolcára. 1997 elején újrafestették. Itt a 9745 sz. Tapolca-Balatonfüred vonattal látható.
Dátum: 1999. 06. 06.
Helyszín: Badacsony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412114f.jpg (51266 bytes)
A 2114-es most a 9716 sz. szerervénnyel megérkezett Füredre, Budapest felõl.
Dátum: 1999. 06. 06.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412114_1.JPG (103952 bytes)
Dátum: 1999. 05. 15.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412114.JPG (54685 bytes)
Ez a Csörgõ az Északi VF-rõl került Tapolcára, ahol 1997-ben átfestették. A 29-es vonalon jár.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dizelek.jpg (63603 bytes)
Állományváltás Tapolcán: Elõtérben a kedvezményezett Csörgõ (M41,2114), középan a NOHAB ,(ely egyre inkább mellõzötté válik, noha nélkülözhetetlen (M61,001), hátul a mellõzött Púpos (M40,216).
Dátum: 1996. 11.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2115.JPG (68715 bytes)
Amikor még Csörgõk (is) jártak Esztergomba. A 2115-ös
szentesi gép a 2022-es személlyel hagyja el a Nyugatit.
Dátum: 1999. 04. 09. 8:33
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412115n.JPG (92555 bytes)
A 2917-es Lajosmizse-Nyugati személyvonattal. Ez a vonat általában egy MD-szerelvény. Ezen alkalommal azonban a 2115-ös Csörgõt akasztották elé, mert az MD motoros egysége(3034)napivizgán volt.
Dátum: 1998. 11. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412116-bgyorok.JPG (246579 bytes)
8642 számú vonat.
Dátum: 2001. 04. 30.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412116.jpg (72256 bytes)
A képen látható mozdony 1996 októberében a Budapest Északi VF állományából került Székesfehérvárra, ahol felújították. 1997 május végén készült el.
Dátum: 1997. 06. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412117b.jpg (83348 bytes)
Egy szentesi kölcsöngép a balatoni vonalon. Itt éppen a 10 kocsis 9735 sz. vonattal kapaszkodik fel Akarattya felé.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412117k.jpg (90798 bytes)
Kicsit furcsa pályaszámmal egy lajoszmizsei személyvonattal
Dátum: 2000. 04. 12.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2117b.JPG (61514 bytes)
A "jicsini" vonat (Pozsony-Komárom-Esztergom-Bp. Nyugati)
még Csörgõvel (2117).
Dátum: 1999. 05. 08. 18:42
Helyszín: Almásfüzitõ felsõ
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
3m41kk2.jpg (52276 bytes)
Csörgõk lajosmizsei vonatokkal. A 2117-es az év elején került az Északiból Kecskemétre, ott megtisztították.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412117e.jpg (72285 bytes)
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Klotildliget, 2-es vonal
Fotó: Tokodi Bence
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412117n.JPG (62355 bytes)
Dátum: 1998. 10. 16.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2117.jpg (61222 bytes)
A forgalmi szolgálattevõ éppen meneszteni készül az immáron
névtelen Pozsony-Esztergom-Budapesti személyt. A fûtõház
falán mindezt érdeklõdéssel követik a Soproni Ászok.
(A jobb szélen a fehérvári inga-Bz-k láthatók.)
Dátum: 1998. 06. 21. 9:42
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M412118sc.jpg (57871 bytes)
A nemrég még északis, majd szentesi M41,2118 most Miskolc színeiben versenyez.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Szerencs
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
m412118-02.jpg (94725 bytes)
A 2000 februári vasutassztrájak alatt többször elõfordult, hogy az elégséges gyorsvonatot Bp-Szeged között M41-es továbbította.
Dátum: 2000. 02.
Helyszín: Szeged, rendezõi bejárat
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m412118e.jpg (36550 bytes)
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: 2-es vonal, Piliscsév
Fotó: Tokodi Bence
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412118l.jpg (76144 bytes)
A 4-es vonalon Csörgõvel mentek a Bp-Komárom-Pozsony vonatok (a jicsini menetek). Az 1999-es menetrendváltástól e vonatok nem közlekednek errefelé, hanem a hegyeshalmi vonalon jutnak el Komáromba
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Lábatlan
Fotó: Tokodi Bence
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412118n.JPG (90551 bytes)
A veresegyházi személyvonat ezúttal a csarnokba érkezett. A 2118 Csörgõ toltvonati üzemben továbbitotta.
Dátum: 1998. 11. 27.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412118i.JPG (88802 bytes)
Egy Budapest-Veresegyház-Vác elõvárosi ingavonattal indul el.
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412118.jpg (89257 bytes)
Dátum: 1998. 04. 05.
Helyszín: Õrbottyán
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412119-alm.JPG (254884 bytes)
S9701
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412119u.jpg (102794 bytes)
Friss fõjavítással munkára vár a fûtõházban. Ez a mozdony nagyon sokáig hasnálhatatlanul várta sorsát. Felújítása során már nem kapott Okoskát.
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M412119.JPG (53724 bytes)
Ez a gép is a pihenõk között van Székesfehérváron.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m412119a.jpg (47604 bytes)
A 2119-es Csöresz (a Kormoska) a 9712 sz. személyvonattal az alagút akarattyai bejáratánál.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41Baleste.JPG (48959 bytes)
9731 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 17. 20:38
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412119b.JPG (41779 bytes)
9734 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 17. 13:27
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412119a.JPG (63601 bytes)
978 sz. gyorsvonat.
Dátum: 1999. 07. 16. 19:11
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412119b.jpg (56072 bytes)
Egy teljesen véletlen egybeesés! Alig hét
perc eltéréssel, egymástól
négy kilomérre, Wernerrel mindketten elcsíptük
azt a ritka alkalmat, amikor egy Csörgõ húzott
a Délibõl egy vonatot. (A magyarázatot
ld. Werner képénél!)
Dátum: 1997. 06 . 27. 14:40
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412119.jpg (84150 bytes)
M41.2119 a Bp-Déli - Tapolca mentesítõ vonattal. A mentrendváltás utáni rövid idõszakban elõfordult, hogy dízelgép vitte ezt a vonatot (NOHAB is). A képen látható Csörgõ az Északi VF-tõl került Székesfehérvárra, neve Kormos, a képen látható, miért.
Dátum: 1997. 06. 27. 14:33
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2119a.jpg (22745 bytes)
Még kormos tetõvel...
Dátum: 1997. 05. 03. 19:20
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41cab_1.jpg (75306 bytes)
A M41,2120 psz mozdony vezérállása. A mozdony az Északi VF-tõl került Hatvanba, miután Szolnokon fõjavítást kapott (számítógép-vezérlés, új motorfeltöltõ és kipufogó rendszer).
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m41cab_2.jpg (71596 bytes)
A számítógép-vezérlésû Csörgõ vezetõasztala
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m41motve.jpg (35836 bytes)
Az elektronikus motorvezérlõ egység
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: (c) Gigant Club
piels_n1.JPG (61111 bytes)
A felújított Csörgõkbe új motortöltési rendszer kerül. Ennek egyik eleme az újratervezett tubótöltõ, ami a motor tengelyére merõleges. Új a töltõlevegõ-hûtõ is.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_n2.JPG (61816 bytes)
Az új motortöltõ rendszerben két turbó van, mindkettõ 1-1 hengersort tölt.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_n3.JPG (67806 bytes)
Az új töltõrendszer harmadik eleme az MPC (Multi Pulse Converter) rendszerû kipufogócsõ. Ennek lényege, hogy a hengerek kipufogásaikor keletkezõ hirtelen nyomásnövekedéseket kiküszöböli, és egyenletes kipufogógáznyomást állít elõ a turbótöltõ számára. Így nem kell sok kipufogócsövet alkalmazni, mint a Büchi-rendszernél.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2120b.jpg (55996 bytes)
Meglepõen nem Csörgõre emlékeztetõ motorzúgással érkezett
meg ezen a délutánon a 2120-as Hatvanból, hogy rövidesen
tovább induljon Salgótarjánba.
Dátum: 1997. 02. 16.
Helyszín: Nagybátony
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2120a.jpg (19132 bytes)
A frissen festett 2120-as egy hatvan-salgótarjáni
személyvonattal, ellenfényben.
Dátum: 1997. 02. 13.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412121.jpg (118073 bytes)
Az M41,2164-es kasztnija 2121-es számon a Sátor-hegyek alatt
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: Szijártó István
m412121.JPG (58049 bytes)
E mozdony nekem a Csörgõvel való ismeretségem kezdetét jelentette, 1985-ben. Akkor éppen a 142-es vonalon vitt személyvonatot. 1995 táján elég friss fõvizsgával motorhiba miatt leállt, azóta kibelezték és Rákoson szomorkodik.
Dátum: 1998. 06. 27.
Helyszín: Bp.-Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412122b.jpg (86326 bytes)
Hatvani kölcsöngép a balatoni vonalon, az M41,2122-es.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2122a.jpg (107662 bytes)
A hatvani fûtõház néhány gépe. Sorrendben lentrõl fölfelé
és balról jobbra:
1. sor: M41 2122
2. sor: M40 239, M62 108
3. sor: M41 2144, V43 1307, M40 219
4. sor: V43 1041 (Õ idegen, miskolci)
5. sor: M40 234
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2122b.jpg (53963 bytes)
A 2122-es, és mögötte a szerelõcsarnokban a számítógép
vezérelte, dupla turbós, és a 2144-es "dombóvári típusú"
visszapillantó tükreit bitorló 2120-as Csörgõ.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
hatvan_1.jpg (68585 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
hatvan.jpg (81994 bytes)
Kép a hatvani fûtõházról. A Csörgõk és a Szili mögött látható még a 240-es Púpos is.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2123a.jpg (83697 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2123b.jpg (31190 bytes)
A Csörgõ mögött sorakozó további gépek: M42 001, M43 1117,
M44 130
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412124-hmv.JPG (320617 bytes)
7233 sz. Hódmezõvásárhely-Szolnok személyvonat
Dátum: 2001. 04. 01.
Helyszín: Hódmezõvásárhely
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
4m41kk.jpg (83404 bytes)
Négy Csörgõ egy szutykos januári délelõttön. A jobb oldali (2113) éppen elindul Lajosmizse felé a 2832 sz. vonattal
Dátum: 2000. 01. 21.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412124b.jpg (59575 bytes)
A Baja-Bátaszék vágányzár alatt a 154-es vonal forgalmához Kiskunhalas kapott 2 Csörgõt (2124 és 2202) valamint egy Szergejt (180) és kocsikat. Ezek közül az M41,2124 érkezik a 7814-es személyvonattal Baja felõl
Dátum: 1999. 10. 16.
Helyszín: Bácsbokod-Bácsborsód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412124e.jpg (74402 bytes)
A Nyugatiba tart egy Pozsony-Komárom-Bp. személyvonattal
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Északi összekötõ híd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412124h.jpg (35728 bytes)
Vasutas hóember üdvözli a beérkezõ pozsonyi személyvonatot.
Dátum: 1999. 02.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41veres.JPG (66147 bytes)
A veresegyházi állomás vágányzár miatt éppen végállomás. A 2124-es mellett a 2107-est most indítják.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2_m41_vr.JPG (67130 bytes)
A 2124-es (a 2413-as vonattal) éppen keresztez a 2107-essel.
Dátum: 1998. 03. 27.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412124.JPG (47785 bytes)
Ez a Csörgõ sokáig állt Rákoson géptértûz miatt. 1997-ben elvitték Szolnokra fõjavításra, ami 1997. december 22-én készült el. Itt a 2457 sz. személyvonattal látható.
Dátum: 1998. 01. 07.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2124.jpg (125587 bytes)
A 2124-es Csörgõ kb. egy héttel a
fõjavításának befejezése
után.
Dátum: 1997. 12. 28.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
75.jpg (62530 bytes)
Egy ugyancsak az utolsóként ÉVF-nél szolgáló, de most celli Csörgõ, a 2125-ös.
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
cell03.jpg (79344 bytes)
Vendégforgóvázon a hidraulikus emelõk között
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
51.jpg (67658 bytes)
11. M41 2125 is hasonlóan sorstársához kegyetlenül néz ki, ablakában égésnyomok láthatók
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412125a.JPG (94951 bytes)
A lemenõ nap aranyló fényében pompázik a 2125-ös Csörgõ. A veresegyházi vonal villamositása után Celldömölkre állomásitották.
Dátum: 1998. 09. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2125.jpg (94607 bytes)
Bizony ráférne a 2125-ös Csörgõre már egy festés. Az orrán
irka-firka, az oldalán festékhiányok... Egyébként a 2433-mas
személyvonatot tolta ekkor.
Jól látszik a képen, hogy már állnak a felsõvezeték tartó
oszlopok, s a Csörgõ mögött a DMm-3652 pályaszámú felsõvezeték
szerelõ jármû is megfigyelhetõ.
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412125.jpg (69115 bytes)
A veresegyházi személy megérkezett Vácra. E vonatok nagy részét az Északi fûtõház Csörgõi viszik, kisebb részüket pedig a szentesi fûtõház Kecskemétre kirendelt M41-ei. Ez utóbbiak bonyolítják le a 142-es vonal forgalmát és visznek vonatokat Esztergomba is.
Dátum: 1997. 05. 27.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412125v.jpg (71176 bytes)
Dátum: 1997. 05. 25.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412126v.jpg (52850 bytes)
A szentgáli rét melletti éles, 40 km/h-ra engedélyezett kanyarban jött szembe a Muntenia nemzetközi gyors, a 2126-os Csörgõvel.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Herendi kanyar
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412126.JPG (58553 bytes)
A 14900 sz posta-gyorsvonattal. A mozdony Szentes VF állományából került Szombathelyre. Itt hosszú ideig szomorkodott a félretett mozdonyok vágányán. Ezután történt meg a felújítása, azóta stabil személyfordás gép Szombathelyen.
Dátum: 1998. 05. 23. 04:00
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412127.JPG (78867 bytes)
S7707 kb. 50 perc késéssel!
Dátum: 1999. 04. 24. 09:23
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412127_2.jpg (40310 bytes)
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412127_1.jpg (118676 bytes)
Dátum: 1999. 01. 30.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412127.jpg (50549 bytes)
Helyszín: Szolnok
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
m412128-algyo.JPG (231796 bytes)
A Tisza-hídról robog le a 7717 sz. Arad-Szeged vonattal
Dátum: 2001. 05. 30.
Helyszín: Algyõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m41212801.jpg (110048 bytes)
7724. sz. vonat, 9 kocsival! Szeged és Szeged-Rókus között.
Dátum: 1999. 01. 30.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412128.jpg (74751 bytes)
Helyszín:
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412129.jpg (121863 bytes)
Dátum: 1999.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2129.jpg (21092 bytes)
Ez a Csörgõ a 80-as évek végén Kiskunhalas és Dombóvár
között ingázott. Újabban pedig Szombathelyre került.
Ezúttal Pécsrõl érkezik meg Zalaszentivánra a soproni
gyorssal. (Egészen pontosan csak Szombathelyig gyorsvonat,
onnan személyvonatként közlekedik Sopronig.)
Dátum: 1997. 02. 23.
Helyszín: Zalaszentiván
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.