A hu/diesel/m41 könyvtárban található képek listája:
m41shunt.jpg (85602 bytes)
M41,2101 (Challenger) tolató üzemben!
Dátum: 1997. 06. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412101b.jpg (39032 bytes)
A székesfehérvári 2101-es Csörgõ
(Challenger) egy szekszárdi "kiránduláson".
Dátum: 1997. 02. 13. 9:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412101a.jpg (61654 bytes)
Az 1996/97-es menetrendben másfél évtized
után közvetlen vonat közlekedett Székesfehérvár
és Szekszárd között. E vonatpárt
leggyakrabban a legöregebb Csörgõ továbbította.
Dátum: 1997. 02. 10. 09:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2102.jpg (141039 bytes)
Dátum: 1997. 11. 10.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
cs18.jpg (62123 bytes)
Dátum: 1989.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Illés József (Csicsó)
Digitalizálás: Hegedûs Norbert
m41-2109b.jpg (136378 bytes)
Dátum: 1997. 11. 10.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2110.jpg (125788 bytes)
Dátum: 1997. 11. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2111.jpg (70667 bytes)
Reggel és este egy-egy lajosmizsei ingavonat eljön
Budapest Kelenföldig ilymódon felelevenítve a budapesti
körvasútat. Jól látszik a képen, hogy szegény vonat
milyen mostoha gyermek Kelenföldön, még peron sem jut neki.
Dátum: 1997. 05. 15. 19:00
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412112.jpg (99566 bytes)
Az alig néhány héttel azelõtt
"nagyjavított" 2112-es egy Salgótarjánból
Hatvanba tartó személyvonattal az Urpinra
(Budapest-Zsolna) vár.
Dátum: 1997. 08. 21. 12:15
Helyszín: Apc-Zagyvaszántó
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
dizelek.jpg (63603 bytes)
Dátum: 1996. 11.
Helyszín: Tapolca
Fotó:
Digitalizálás:
m412116.jpg (72256 bytes)
A képen látható mozdony 1996 októberében a Budapest Északi VF állományából került Székesfehérvárra, ahol felújították. 1997 május végén készült el.
Dátum: 1997. 06. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412119b.jpg (56072 bytes)
Egy teljesen véletlen egybeesés! Alig hét
perc eltéréssel, egymástól
négy kilomérre, Wernerrel mindketten elcsíptük
azt a ritka alkalmat, amikor egy Csörgõ húzott
a Délibõl egy vonatot. (A magyarázatot
ld. Werner képénél!)
Dátum: 1997. 06 . 27. 14:40
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2119a.jpg (22745 bytes)
Még kormos tetõvel...
Dátum: 1997. 05. 03. 19:20
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412119.jpg (84150 bytes)
M41.2119 a Bp-Déli - Tapolca mentesítõ vonattal. A mentrendváltás utáni rövid idõszakban elõfordult, hogy dízelgép vitte ezt a vonatot (NOHAB is). A képen látható Csörgõ az Északi VF-tõl került Székesfehérvárra, neve Kormos, a képen látható, miért.
Dátum: 1997.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2120b.jpg (55996 bytes)
Meglepõen nem Csörgõre emlékeztetõ motorzúgással érkezett
meg ezen a délutánon a 2120-as Hatvanból, hogy rövidesen
tovább induljon Salgótarjánba.
Dátum: 1997. 02. 16.
Helyszín: Nagybátony
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2120a.jpg (19132 bytes)
A frissen festett 2120-as egy hatvan-salgótarjáni
személyvonattal, ellenfényben.
Dátum: 1997. 02. 13.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2122a.jpg (107662 bytes)
A hatvani fûtõház néhány gépe. Sorrendben lentrõl fölfelé
és balról jobbra:
1. sor: M41 2122
2. sor: M40 239, M62 108
3. sor: M41 2144, V43 1307, M40 219
4. sor: V43 1041 (Õ idegen, miskolci)
5. sor: M40 234
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2122b.jpg (53963 bytes)
A 2122-es, és mögötte a szerelõcsarnokban a számítógép
vezérelte, dupla turbós, és a 2144-es "dombóvári típusú"
visszapillantó tükreit bitorló 2120-as Csörgõ.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
hatvan.jpg (81994 bytes)
Kép a hatvani fûtõházról. A Csörgõk és a Szili mögött látható még a 240-es Púpos is.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2123b.jpg (31190 bytes)
A Csörgõ mögött sorakozó további gépek: M42 001, M43 1117,
M44 130
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2123a.jpg (83697 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2124.jpg (125587 bytes)
A 2124-es Csörgõ kb. egy héttel a
fõjavításának befejezése
után.
Dátum: 1997. 12. 28.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412125.jpg (69115 bytes)
Dátum: 1997. 05. 27.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412127.jpg (50549 bytes)
Helyszín: Szolnok
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2129.jpg (21092 bytes)
Ez a Csörgõ a 80-as évek végén Kiskunhalas és Dombóvár
között ingázott. Újabban pedig Szombathelyre került.
Ezúttal Pécsrõl érkezik meg Zalaszentivánra a soproni
gyorssal. (Egészen pontosan csak Szombathelyig gyorsvonat,
onnan személyvonatként közlekedik Sopronig.)
Dátum: 1997. 02. 23.
Helyszín: Zalaszentiván
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2136.jpg (95230 bytes)
Ez a Csörgõ valamikor dombóvári volt. Utoljára 1986. január
1-jén láttam Baján, majd legközelebb csak több mint
kilenc és fél év multán találkoztam vele viszont.
Jelenleg Békéscsabához tartozik.
Dátum: 1995. 08. 13.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2137c.jpg (77849 bytes)
Egy csak egy Csörgõ van talpon a vidéken...
A sok pihenõ, kiállított, gyengélkedõ Csörgõ mellett
egyedül Õt láttuk dolgozni a hatvani Csörgõk közül.
Csak egy rövid idõt töltött az állomáson egy salgótarjáni
ingavonattal.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2137b.jpg (96245 bytes)
Ez a találkozás volt számomra a szomorú bizonyíték arra, hogy
a bajai gyorsok egykor legstabilabb mozdonya elkerült tõlünk
(értsd: Dombóvárról). A képen már mint a hatvani fõnökség
oszlopos tagja továbbít egy személyvonatot Hatvan és Salgótarján
között.
Dátum: 1997. 02. 16.
Helyszín: Szurdokpüspöki
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412137a.jpg (43809 bytes)
Egyik elsõ képemen a 2137-es látható,
amint megérkezik a reggeli pesti gyorssal. Sajnos,
most már kb. öt éve a Hatvani VF-hez
tartozik.
Dátum: 1986. 8. 19. 10:43
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2140c.jpg (193639 bytes)
A 2140-es miután meghozta Bajáról az S8303 számú sebesvonatot
(balra) körbejár, hogy a Bajára tartó 836-os számú gyorsvonat
elé álljon.
Dátum: 1998. 03. 23. 17:15
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412140b.jpg (135205 bytes)
A képen látható Csörgõ
az 1996-os menetrendváltáskor került Székesfehérvárról
Dombóvárra, s azóta gyakorlatilag a Hatvanba került
2137-est helyettesíti.
A felvétel Dunaújvárosban készült, ahol a Budapestrõl Bajára,
illetve Bajáról Budapestre tartó vonatok mozdonyt cserélnek
egymással. Sajnos, ez a kép szeptember 28. után már nem
készülhetett volna, hisz ekkor a délelõtti vonatpárt
megszüntették.
Dátum: 1997. 08. 14. 11:19
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2140a.jpg (56838 bytes)
Az elsõ róla készült képemen a 2140-es szokás szerint a pesti
gyorssal (ezúttal a 830-assal) érkezik Szekszárdra, ezúttal
néhány perc késéssel.
Dátum: 1997. 02. 13. 09:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2141f.jpg (160708 bytes)
Ez a hangulatos kép valamivel háromnegyed 12 elõtt készült.
Ezt arról lehet tudni, hogy a harmadik vágány mentén álldogálók
a Bátaszékrõl 11:41-kor Bajára érkezõ Halasra közlekedõ
személyvonatot várják. A másodikon a 2141-es a 12:15-kor
Dunaújvároson át Budapestre közlekedõ 835-ös számú vonattal áll,
míg a negyedik vágányon álló szerelvény a 14:45-kor Budapestre
induló S8303-mas sebesvonat lesz.
Dátum: 1997. 12.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412141c.jpg (76419 bytes)
A 2141-es Csörgõ miután meghozta Bajáról a 835-ös számú
Budapestre közlekedõ gyorsvonatot, majd körbejárt, immáron
éppen rááll a 834-es számú Budapestrõl Bajára közlekedõ
gyorsvonatra.
Dátum: 1996. 12. 31. 14:40
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2141a.jpg (75894 bytes)
A 2141-es Csörgõ a bajai állomáson a 12:40-kor Sárbogárdon
át Budapest Délire közlekedõ 833-mas gyorsvonattal. Ezt a vonatot
Sárbogárdon egyesítették a Gyékényesrõl érkezõ 823-mas
vonattal, s onnan annak Szilije húzta az általában 11 kocsis
szerelvényt. Amint látható, a büfékocsi a bajai részen volt.
A képen az is jól látható, hogy miért kereszteltem el ezt
a Csörgõt Foltosnak...
Dátum: 1986. 08. 21. 12:30
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412142c.jpg (72472 bytes)
A 2142-es Csörgõ a bajai Dunahídon cammog át (engedélyezett
sebesség: 10km/h) az esti budapesti gyorssal.
Ugyanezen év õszén ez a gép átkerült Szombathelyre.
Dátum: 1997. 4. 30. 18:10
Helyszín: Bajai Dunahíd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2142b.jpg (55053 bytes)
A mindig szép tiszta 2142-es (ekkor már hat éve nem festették)
a 835-ös gyorsvonattal, s mellette a a 7814-es (Bátaszék-Kiskunhalas)
személyvonat a 3019-es Piroskával.
Dátum: 1996. 12. 16.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412143.jpg (72584 bytes)
Az 1996 októbere óta a NOHAB mellett a Csörgõ a fõ vontatójármû az észak-balatoni vonalon. ( Szergej már csak elvétve látható) A2143 éppen egy személyvonattal kapaszkodik fel Balatonakarattya felé.
Dátum: 1997. 08. 10.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2143.jpg (78275 bytes)
A 2143-mas félreállítva Komáromban. Ezekben a napokban
a Sopianae-val (Pécs-Sárbogárd-Székesfehérvár-Komárom-Gyõr-Pozsony és vissza)
közlekedett Sárbogárd és Komárom között.
Az 1997/98-as menetrend szerint viszont a Sopianae már
nem érintette Komáromot, Veszprémen át közlekedett, õsszel
pedig meg is szüntették, azóta csak Rajkáig közlekedik
sebesvonatként, s persze nem viseli a Sopianae nevet sem.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144c.jpg (131529 bytes)
Amikor 11 év multán sikerült végre újra lefényképeznem
kedvencemet sajnos félreállítva, lelakatolva, rendkívül
rossz állapotban találtam. A tükreit a 2120-as le is "nyúlta".
Mögötte a szintén beteg 1307-es Szili és a 219-es Púpos látszik.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144d.jpg (60620 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144e.jpg (78365 bytes)
A 2144-es Csörgõ a 239-es Púposról fényképezve.
Elõtte a 1307-es Szili, mögötte a 144-es Szergej látszik.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144b.jpg (71796 bytes)
Kedvenc Csörgõm a déli pesti gyorssal.
Dátum: 1987. 04. 23.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412144a.jpg (104867 bytes)
Kedvenc Csörgõm még dombóvári korában Baján. (Jelenleg Hatvanhoz
tartozik.)
Figyeljük meg, hogy ekkoriban a Csörgõknek még nem volt
"kéményük"!
Dátum: 1987. 1. 25. 12:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2145.jpg (129819 bytes)
Ez a Csörgõ eredetileg kísérleti forgóvázzal, szekunder
rugózású kivitelben készült, de mire 1986-ban megismertem,
már ugyanúgy nézett ki, mint a sorozat többi darabja.
Kb. négy éve elkerült Dombóvárról, jelenleg Püspökladány
és környéke a vélhetõ tartózkodási helye.
Dátum: 1987. 09. 06.
Helyszín: Baja, pesti úti felüljáró
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2148a.jpg (58616 bytes)
A szépen rendbetett fehérvári 2148-as a Szekszárdról
Székesfehérvárra közlekedõ személyvonattal.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2149.jpg (78519 bytes)
A 2149-es Szekszárdon félreállítva. Ezen a reggelen õ jött
le Székesfehérvárról.
Dátum: 1997. 05. 15. 09:36
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.