A hu/diesel/m41 könyvtárban található képek listája:
m41_pump.JPG (53161 bytes)
A Csörgõ hajtásrendszerének "lelke" a két nyomatékmódosító. Alattuk van a centrifugál olajszivattyú, mely a nyomatékmódósítókat tölti-üríti.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_pr.JPG (74607 bytes)
Új turbótöltõ-rendszerrel felszerelt Pielstick 12 PA4-185 dízelmotor a próbapadon a szolnoki Jármûjavítóban.. A motort késõbb az M41,2214 psz. mozdonyba építették be.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2108tarcsa.jpg (43443 bytes)
Tárcsa és gazdája mára messzire került egymástól.
Jól látszik a bekapart M41-2108 felirat. Ez a Csõrgõ
viszont már több, mint egy évtizede Szombathelyé.
Dátum: 1999. 03. 26.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41motve.jpg (35836 bytes)
Az elektronikus motorvezérlõ egység
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: (c) Gigant Club
piels_n1.JPG (61111 bytes)
A felújított Csörgõkbe új motortöltési rendszer kerül. Ennek egyik eleme az újratervezett tubótöltõ, ami a motor tengelyére merõleges. Új a töltõlevegõ-hûtõ is.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_n2.JPG (61816 bytes)
Az új motortöltõ rendszerben két turbó van, mindkettõ 1-1 hengersort tölt.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_n3.JPG (67806 bytes)
Az új töltõrendszer harmadik eleme az MPC (Multi Pulse Converter) rendszerû kipufogócsõ. Ennek lényege, hogy a hengerek kipufogásaikor keletkezõ hirtelen nyomásnövekedéseket kiküszöböli, és egyenletes kipufogógáznyomást állít elõ a turbótöltõ számára. Így nem kell sok kipufogócsövet alkalmazni, mint a Büchi-rendszernél.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2177motor.jpg (89893 bytes)
A 2177-es Csõri 12 hengeres Pielstick-motorja.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnoki Jj.
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41mot.jpg (80418 bytes)
Az M41,2194 javítás alatt álló motorja 1996 októberében Miskocon. A motor méretei nem úl nagyok a leadott 1325 kW teljesítményéhez képest.
Dátum: 1996. 10.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
Csorgo2195kerekpar.jpg (68857 bytes)
A 2195-ös Csörgõ kiszerelt kerékpárja. Mögötte az egyik
függõleges hordmûrugó is kivehetõ.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412203m.jpg (101483 bytes)
A 2203-as csörgõ motorja és hidraulikus hajtómûve kiszerelve egy géptpri tûzeset után
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41motor.jpg (102201 bytes)
Az M41,2207-be szerelt Pielstick -motor.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
Csorgo2209gepter.jpg (52385 bytes)
A 2209-es géptere a Pielstick motor nélkül.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209kardan.jpg (63238 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor1.jpg (93323 bytes)
A Pielstick motor és gazdája
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor2.jpg (62502 bytes)
A 2209-es Csörgõ Pielstick motorja bevizsgálás után,
visszaszerelés elõtt.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209vezerallas_1.jpg (66510 bytes)
A javítás alatt álló 2209-es Csörgõ vezérállása.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41cab1.jpg (58168 bytes)
Az M41,2210-es mozdony vezérállása
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m41cab2.jpg (73603 bytes)
Az M41,2210-es mozdony vezérlõasztala. Nagy üresjárati fordulatszám: 1550 1/perc.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m41gep.jpg (58553 bytes)
Az M41,2210-es mozdony motorja.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthard
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_1.JPG (79737 bytes)
A motor elhelyezése a M41-es mozdonyban (2210). A motor elõtt látható a hõntartó.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.