Picture list of directory: hu/diesel/m63
m63d1.jpg (70935 bytes)
A part of the engine room of M63,003
Date: 04. 1999.
Location: Szombathely
Photo: Kránicz Balázs
Scan: Kránicz Balázs
m63003ad.JPG (53853 bytes)
The fuel injector of M63,003 is V-shaped and situated between the cylinder blocks.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g3.JPG (67473 bytes)
The diesel engine and a main generator.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g7.JPG (49693 bytes)
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g8.JPG (55149 bytes)
The 30 bar pressurized air reservoirs of the starting system.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g9.JPG (35115 bytes)
The starting air-driven motor of the M63 locomotive.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Óvári Mihály
m63himba.JPG (81322 bytes)
The valve-moving system of the diesel engine.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
18_pa_185_vg_motor.jpg (116224 bytes)
Date: 1988.
Location: Szombathely
Photo: Boros István
Scan: Nagy Zsolt
18_pa_185_vg_motor_felulrol.jpg (128764 bytes)
Date: 1988.
Location: Szombathely
Photo: Boros István
Scan: Nagy Zsolt
m63003g4.JPG (64118 bytes)
The scavenging pipe and the left sided intercooler is seen on this picture. On the left side the starting panel is seen.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63_forg.JPG (37814 bytes)
Date: 15. 12. 1997.
Location: Szombathely
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63_tc.JPG (52347 bytes)
Date: 15. 12. 1997.
Location:
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63compressor.jpg (49647 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63electric.jpg (70486 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63engine_1.jpg (48764 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63engine_2.jpg (75891 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63generator.jpg (62040 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63turbo.jpg (64016 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63valve.jpg (39796 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo: Gigant Club
Scan:
m63bogie.jpg (64688 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo:
Scan:
teloc.jpg (50831 bytes)
Date: 21. 11. 1996.
Location: Északi jármüjavító
Photo:
Scan:
m63003fv.JPG (35613 bytes)
The bogie of the M63 locomotive is developed from the one of M40.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g5.JPG (77535 bytes)
The scavenging pipes and the right sided intercooler. Above them the main cooling pipe is seen.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
m63003g6.JPG (59872 bytes)
The scavenging turbine is seen on this picture.
Date: 1996.
Location: Máv Északi Jj.
Photo: Gróh Werner Péter
Scan: Gróh Werner Péter
If you have some questions, problems, suggestions or additions, please contact theV63 Gigant Club.