A hu/electric/v42 könyvtárban található képek listája:
v42main1.jpg (67694 bytes)
V42 fõgépcsoport (1 fázisú szinkronmotor + egyenáramú fõdinamó) A jármûjavítóban a fázistényezõ beállításához használják.
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42main2.jpg (86478 bytes)
A V42 szinkronmotor-generátor fõgépcsoportjának forgórésze
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42tr.jpg (71653 bytes)
V42 mozdony fõtranszformátora
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42001a.jpg (31011 bytes)
Az egyik megmaradt V42-es, ami tudomásunk szerint V41 501-es
palyaszamu volt eredetileg. Ez a mozdony volt az egyik
kísérleti gép a tirisztoros egyenirányító kipróbálásához.
A gépet elvitték Györbe. További sorsa ismeretlen.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v42001b.jpg (22941 bytes)
A Keletiben örzött V42-es. Mögötte egy fütögéppé átalakított
jármü látható.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v42001c.jpg (38150 bytes)
A V42 001-röl készített közelkép
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Balogh László
Digitalizálás:
v42510.jpg (54559 bytes)
A Leók már nem vontatnak a MÁV vonalain. Transzformátorukat felhasználva mozgatható vonatfûtõgéppé alakítják õket.
Helyszín: Bp. Északi Jármûjavító
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
v42512.jpg (62718 bytes)
Az Északi jármüjavítóban örzött V42-es.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gigant Club
Digitalizálás:
v42514.JPG (62507 bytes)
Fûtõgép lesz ebbõl is.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v425xx.jpg (97218 bytes)
Fütögépnek Szombathelyre szállított gépek.
Jobbról V42 514, balról V42 534. Erdetileg
Miskolcon szolgáltak 1994-ig.
Dátum: 1996. 06. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v42arno.jpg (76957 bytes)
Az Arno-motor, a V42 gépek forgógépes segédüzemi áramátalakítója. Egybe van építve a fõtrafó-szellõzõvel (jobboldalt).
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Eszaki Jarmujavito
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
V42527cab1.JPG (299536 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
V42527cab2.JPG (300912 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
V42527cab3.JPG (440664 bytes)
Dátum: 2000. 07. 14.
Helyszín: Füsti Vasúttörténeti park
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
v42527as.jpg (70530 bytes)
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527h1.jpg (79459 bytes)
A kiállításra szépen újrafestett V42,527. A gép csaknem üzemképes.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527h2.jpg (77036 bytes)
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527s1.jpg (62110 bytes)
Segédüzemi gépcsoport és vontatómotor-szellõzõ.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527s2.jpg (69839 bytes)
Arno-motor (segédüzemi gépcsoport) és a transzformátorszellõzõ (jobb oldalon) a hátsó géptérben.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527_1.jpg (87156 bytes)
A V42 sor. mozdonyok muzeális célokra megõrzött példánya. Mûködõképes.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v42527b.jpg (85845 bytes)
... és pár évvel késöbb Miskolcon. A jármü a jelenlegi
helyéröl nem mozdítható el egykönnyen.
Dátum: 1996. 10. 14.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
v42527.jpg (43648 bytes)
A V42 527 az 1993-as jármüparádén.
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
v42open.jpg (60618 bytes)
A V42-es belseje...
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
v42m31.jpg (61293 bytes)
Villamosítás híján egy M31 tolta a jármüparádén a Leót.
Fantasztikus páros!
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
v42527_2.jpg (68019 bytes)
Az utolsó V42-es, amely szolgálatot látott el, Miskolc Tiszai Pu-n. A mozdony ma is mûködõképes, letétes gép múzeumi célokra.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
v42527a.jpg (55942 bytes)
Helyszín: Miskolc
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
v42-534a.jpg (59833 bytes)
Ezt a Leót egy ideig Szombathelyen tárolták, majd
átkerült Dombóvárra, de a fûtõgéppé alakitása még
várat magára.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v42-534b.jpg (59971 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v42534ud.JPG (73475 bytes)
Egy Leó, amelyen még olvasható a pályaszám is. Miskolcon szolgált utoljára, 1994-ben átminõsítették, fûtõgép lesz belõle.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
LEO540.JPG (95365 bytes)
Az 1994 január 11-ével VF30-assá átminõsített V42,540
Dátum: 1999.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Lázár Armand
v42main3.jpg (83055 bytes)
A fûtõgéppé alakítás céljából Nagykanizsára szállított V42,542 mozdony fõgépcsoportja még a helyén van.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.