A hu/electric/v43 könyvtárban található képek listája:
v431008-deli.JPG (226216 bytes)
Szombathely felé készül gyorsvonattal.
Dátum: 2001. 06. 27.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
V431009.JPG (235254 bytes)
Vonat "verseny".
Dátum: 2001. 03. 06. 09 óra
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
V43_1009.JPG (159416 bytes)
Mibõl is van az a bizonyos kerítés Fradiban?
Helyszín: Budapest - Ferencváros
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
v431010-sg.JPG (241203 bytes)
711 sz. vonattal
Dátum: 2001. 05. 30.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Szili1010.jpg (83584 bytes)
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431011.JPG (61926 bytes)
Egy kicsit szokatlan ez a Szili számomra a Maestrallal.
Dátum: 2000. 05. 13. 14 óra
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak-DC215
v43-1011.jpg (65022 bytes)
A legalacsonyabb pályaszámú dombóvári Szili a Déliben
a 16:10-es fonyódi sebesvonattal. Jól látható, hogy az oldalán
a gyári táblákat festés pótolja.
Dátum: 1998. 03. 23. 15:56
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1012.jpg (62185 bytes)
A 1012-es Gyékényesre tart az S8204 számú sebesvonattal.
(Szeptember 1. elõtt ez a vonat még 814-es számmal
Pécsre közlekedett, gyékényesi közvetlen kocsikat
továbbítva Dombóvárig. A pécsi rész megszüntetése egyébként
azt jelentette, hogy ettõl kezdve az 1997/98-as menetrendi
idõszakban délelõtt 10 és este negyed nyolc között nem
közlekedett közvetlen vonat Budapestrõl Pécsre, leszámítva
az IC-ket.)
Dátum: 1997. 09. 15. 12:26
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
IM000148.JPG (93859 bytes)
V43 1013 érkezik Cell felole egy SM- Veszprém személyvonattal
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
21.jpg (56442 bytes)
A 907-essel megérkezett a V43 1015-ös Szili Bobára
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
25.jpg (54658 bytes)
907-essel a V43 1015-ös Szili, indulás elõtt
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Boba
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
33.jpg (45694 bytes)
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: 907 sz. vonat
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
1.jpg (37214 bytes)
900 sz. Gyorsvonat érkezik Boba felol V43 1015-el a szemerkélo esoben.Még a 2. Számú pótlék életbe lépése elotti laza menetrendben
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
3.jpg (51918 bytes)
Mivel a bejáraton megfogták a gyorsot sikerült mégegyszer elcsípnem.
3. Ugyanaz a vonat kicsit oldalról
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
4.jpg (50927 bytes)
4. V43 1016 indul a 907.sz. gyorssal Boba felé
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
Szili1016.jpg (109041 bytes)
V43 1016 Újszász irányából érkezik Szolnokra egy hosszú
tehervonattal.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431022-ms.jpg (154338 bytes)
A szili az IC501-et vitte, míg a Csörgo Ózd felé indult az 5416 sz. vonattal
Dátum: 2001. 07. 21.
Helyszín: Miskolc, Tiszai pu.
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
v431022.jpg (63548 bytes)
Dátum: 1996. 10. 14.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
Szili1023.jpg (31047 bytes)
V43 1023
Dátum: 1997. 11. 20. 13:07
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431044-1026sc.jpg (31522 bytes)
V43,1044 és 1026
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Szerencs
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
v431029b.jpg (57546 bytes)
A kísérleti forgóváz a 1029-es Szili alatt
Dátum: 198. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
v431029n.JPG (75139 bytes)
A kísérleti gumirugós forgóvázú Szili, egy szobi személyvonattal a Nyugatiban. A kísérlet sikeresnek látszik, mert a mozdony IC fordában is helytállt, futási tulajdonságai javultak.
Dátum: 1999. 01. 15.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431029a.jpg (76537 bytes)
A gumirugós forgóvázú kísérleti Szili. Engedélyezett sebessége 100 km/h, elsõsorban tehervonatozik. A személyzet szerint futása simább, mint az eredeti Szilié.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
v431029r.JPG (87220 bytes)
A gumirugós kísérleti forgóvázzal ellátott miskolci Szili éppen Békéscsabára visz tehervonatot.
Dátum: 1998. 05. 08.
Helyszín: Bp. Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v43gumi.JPG (60481 bytes)
A 1029-es Szili gumirugós kísérleti forgóváza. A mozdony maximális sebessége jelenleg 100 km/h, a vezérek jobb futásról számoltak be.
Dátum: 1998. 05. 08.
Helyszín: Bp. Rákos
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szili1032.jpg (141393 bytes)
Dátum: 1999. 02. 26.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1034.jpg (57037 bytes)
Dátum: 1997. 11. 30.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v43-1041b.jpg (59877 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v43-1042_750-203.jpg (60147 bytes)
A 1042-es Szili egy menetrend szerinti vonattal tartózkodik
éppen Hatvanban, tõle balra viszont a szlovák 750-es
a Baross Gábor születésének 150. évfordulójára rendezett
mozdonybemutató résztvevõje, csakúgy, mint a bal szélen
belógó kormányzati motorvonat (a Kádár vonat) is.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431044sc.jpg (35501 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Szerencs
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
v431046.jpg (70684 bytes)
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Nyíregyháza
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
v431046.JPG (72878 bytes)
A szépen festett miskolci Szili az 5115 sz vonattal. A mozdony oldaláról, az ablakok fölül hiányzik a vízvezetõ horony. Ez csak az emelt szintû Szilikre jellemzõ. A miskolciak azonban ezt a megoldást alkalmazzák a nem emelt szintû Szilik felújításánál is.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Nyíregyháza
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431056.jpg (64012 bytes)
2 db Szili a miskolci IC-n. Nem akármilyen látvány!
Dátum: 1998.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
v43-1057.jpg (142110 bytes)
v43-1057: indul az OVIDIUS nemzetközi gyors
Dátum: 1999. 07. 15.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Szili1058b.jpg (70675 bytes)
Feledékenységem az oka, hogy két és fél hét múltán ismét
megörökítettem a 1058-ast. (Úgy emlékeztem, hogy 18 napja
a 1059-est kaptam el.) Ezúttal a 869-es vonatot hozta
Keszthelyrõl (kanizsai közvetlen kocsikkal).
Dátum: 1998. 09. 11. 09:25
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1058a.jpg (99001 bytes)
Egy nagyon rég látott dombóvári Szili. A Misina IC-t hozhatta.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431059.JPG (228854 bytes)
Dátum: 2001. 02. 25. 09:37
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
v431059.JPG (86277 bytes)
Dátum: 2000. 04. 08. 13:40
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1059.JPG (72601 bytes)
V43 1059 a Helikon IC-vel.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Szili1060a.jpg (85056 bytes)
A TURO-IMA Szili. Amint az az oldalán látható, ez lett
az EUROFIMA hitelre utaló feliratból. (Ez a felirat
azóta már teljesen eltûnt róla.) E V43-mas érdekessége,
hogy egy régi s egy új tipusú áramszedõvel van felszerelve.
Dátum: 1998. 10. 20. 9:30
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431061.JPG (67304 bytes)
Dátum: 2000. 05. 22. 19 óra
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1061.jpg (90698 bytes)
Egy IC-fordás dombóvári Szili.
Dátum: 1998. 08. 05.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1062b.jpg (73554 bytes)
A horvát vasutak vonalain való közlekedésre is
alkalmassá tett 1062-es Szilirõl néhány perccel
azután készitettem ezt a felvételt, hogy megérkezett
a Tenkes InterCityvel. (Megvártam, amig eloszlik a tömeg.)
Dátum: 1999. 02. 24. 13:40
Helyszín: Pécs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431063-pecs.JPG (228842 bytes)
IC815-tel
Dátum: 2001. 05. 18.
Helyszín: Pécs
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
V431063_1.JPG (244814 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
V431063.JPG (62907 bytes)
Dátum: 2000. 05. 21.
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1063.jpg (74239 bytes)
Dombóvár elsõ "piros lámpás" Szilije. Ennél az újabb
alsorozatnál már elmaradt a vizelvezetõ horony.
Dátum: 1999. 02. 04. 9:30
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1064.jpg (29162 bytes)
V43 1064 indulásra készen a Cracowiával.
Dátum: 1998. 02. 11.
Helyszín: Pécs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431065.JPG (70325 bytes)
Dátum: 2000. 02. 26. 10 óra
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1065.jpg (79175 bytes)
A 1065-ös Szili Pécsett bõ tiz perccel azelõtt, hogy nekiiramodott
volna Pest felé a 813-mas számú gyorsvonattal.
Dátum: 1999. 02. 24. 13:29
Helyszín: Pécs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431066.JPG (185648 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
V431066.jpg (208835 bytes)
Dátum: 2000. 09. 02.
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1067b.jpg (84219 bytes)
Jobbat érdemelne ez az elsõk közt Dombóvárra került Szili!
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1067.jpg (45460 bytes)
Dátum: 1998. 01. 22.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1068.jpg (80625 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431069.JPG (74587 bytes)
Dátum: 2000. 04. 08. 14 óra
Helyszín: Budafok
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1069.jpg (90616 bytes)
A 1069-es Szili Kaposvárról érkezett a 825-ös gyorssal,
amit itt egyesítenek a Pécsrõl Budapestre közlekedõ
813-mas vonattal. (Az egyesítést rendszeresen a 214-es
Púpos végzi!)
Dátum: 1998. 10. 02. 14:30
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1071_1192b.jpg (59700 bytes)
Az elõtérben látható Szili a dombóvári 1071-es, amely
ezen a délutánon a 826-os gyorsot továbbította Gyékényesre.
Ez a vonat kb. egy hónappal késõbb átkerült a horvát
1142-esek fordájába. Balra a fehérvári 1192-es a 836-os
Dunaújvároson át Bajára közlekedõ gyorsvonattal áll
indulásra készen.
Dátum: 1997. 10. 13.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431072-1.jpg (170941 bytes)
A felújított 1072-es Szili személyvonattal (Bx motor-mellékkocsikkal)
Dátum: 1999. 05. 06.
Helyszín: Kaposvár
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
v431072.jpg (68350 bytes)
Hát, nem skatulyából húzták ki! Mondják, nem a festék húzza a vonatot, de az utasokban furcsa asszociációkat kelthet ez a külsõ: ha ilyen kívülrõl, akkor milyen lehet belülrõl? Oda fog-e érni egyáltalán? Egy szépen kiglancolt mozdony (hát még személykocsi!) nemcsak a vasútbarátokat deríti jobb kedvre.
Dátum: 1997. 07.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szili1072.jpg (70806 bytes)
Egyik kedvenc Szilim jelenleg sajnos jó eséllyel pályázhat
a legrondább V43-mas címére, ugyanis rettentõen el van
hanyagolva. Ennek ellenére itt a Somogy expressz szerelvényével
tolat be a Délibe, de idõnként IC vonat élén is elõfordul.
Egyébként a 1072-es egyike volt azon tíz Szilinek, amelyek
a 80-as évek elején elsõként kaptak új típusú áramszedõt,
legalábbis az általam belátott nyugati országrészben.
Dátum: 1997. 03. 24. 16:07
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431073-1.jpg (146136 bytes)
Dátum: 1999. 05. 06.
Helyszín: Kaposvár
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
V431074.JPG (157772 bytes)
Dátum: 2000. 02. 26. 10 óra
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1074_1179b.jpg (67033 bytes)
A személyzet által Csinikére keresztelt, s valóban rendben is
tartott dombóvári 1074-es a 826-os gyékényesi gyorssal,
mellette pedig a fehérvári 1179-es a 836-os bajaival látható.
Dátum: 1997. 10. 24.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V43-1074~1.jpg (234255 bytes)
A 1074-es Szili, régi festésében az 1980-as évek elején.
Helyszín:
Fotó: Csikesz Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
V431074~2.jpg (135618 bytes)
A 1074-es Szili homolkrésze, régi festésben.
Helyszín:
Fotó: Csikesz Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Szili1075.jpg (99496 bytes)
A 1075-ös mostanság jobbára pécsi IC fordában jár.
Ezen az alkonyi képen is a Mecsek IC-vel vár arra,
hogy nekiiramodhasson.
Dátum: 1997. 11. 24.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431076.jpg (76372 bytes)
Az 1076-os Szilit kísérletképpen tirisztoros szabályozásúra alakították, fokozatkapcsolóját a 29. menetfokozatban rögzítették. A mozdony szerepelt Moldova György Akit a mozdony füstje megcsapott c. könyvében. Ma már nem létezik, mert Dombóváron selejtezték.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
Szili1077.jpg (53838 bytes)
V43 1077 a Mecsek IC-vel.
Dátum: 1997. 10. 13.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431078.JPG (62186 bytes)
A Venezia express most Szilivel :-((
Dátum: 2000. 04. 01. 17:58
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1078b.jpg (83686 bytes)
Dátum: 1999. 03. 22. 9:25
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1078.jpg (55348 bytes)
Dátum: 1997. 04. 07.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1079.jpg (69077 bytes)
A dombóvári 1079-es Szili a Nagykanizsa és Budapest
között közlekedõ S8505 számú sebesvonatot továbbitotta
ezen a csütörtökön.
Dátum: 1999. 03. 11.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V431080.JPG (202617 bytes)
Egy alkonyati kép a Maestralrol.
Dátum: 2001. 01. 01. 15:24
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Szili1080_1001b.jpg (66735 bytes)
A 1080-as a 1001-es társaságában a Déli rendezõjében.
Dátum: 1998. 01. 02.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1081.jpg (53582 bytes)
A meglehetõsen elhanyagolt állagú 1081-es befut
Kelenföldre az S8704-es fonyódi sebesvonattal.
Dátum: 1997. 08. 24.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1082_1176c.JPG (73436 bytes)
Dátum: 1999. 04. 09. 15:50
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Szili1083.jpg (93726 bytes)
V43 1083 kijár Szolnokról a Westel InterCityvel. (Szégyen
és gyalázat ez a név!)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
v431085ic.jpg (43226 bytes)
A menetrendváltás után a Hajdú Intercity (IC-600) a már
átalakított IC kocsikkal.
Dátum: 1996. 06. 10. 07 óra
Helyszín: Bp. Zugló
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v431088h.jpg (60882 bytes)
A Nyugatiban ugyan nincs méteres hó, de a nyíregyházi gyorsot hozó 1088-as Szili elejérõl azért mást következtethetünk az alföldi hóviszonyokat illetõen.
Dátum: 1999. 02. 12.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431089h.jpg (51627 bytes)
Szintén egy havas Szili, mely az igazán havas régióba készül indulni.
Dátum: 1999. 02. 12.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szili1098.JPG (84772 bytes)
Annak ellenére, hogy már több, mint egy éve
dombóvári állomásitású ez a Szili, ez volt az elsõ
alkalom, hogy találkoztam vele. A szinárnyalatai a
80-as éveket idézik.
Dátum: 1999. 05. 04. 18:44
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.