A hu/electric/v63 könyvtárban található képek listája:
GIGIGEPT.JPG (101102 bytes)
Dátum: 1999. 05. 11.
Helyszín:
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
segelegs.jpg (89715 bytes)
Segédlégsûrítõ
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szelvalt.jpg (73660 bytes)
Az áramszedõ szelektáló váltó. A kar állásával ellenkezõ
irányban levõ áramszedõ emelkedik fel. Ha a kar lefelé
áll, akkor mindkét áramszedõ felereszthetõ. Felette a
porfogók és lecsapoló váltói láthatók.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
fogymero.jpg (67351 bytes)
A relészekrényben található vontatási és fûtési
fogyasztásmérõ.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
futrete.jpg (53786 bytes)
A fûtési reteszkulcs helye a fûtési szekrényben. Csak ennek
behelyezésével lehet a fûtési fõvezetéket áram alá helyezni.
A fûtési lakatos ennek segítségével tudja a mozdony fûtési
kábelét le ill. felcsatlakoztatni a vonatra.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
ffutkont.jpg (85416 bytes)
A fülkefûtési kontaktorok a fûtési szekrényben
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
gepter.jpg (79519 bytes)
A Gigant géptérfolyosója összeszerelés alatt (V63 034)
A szekrények: T1, fûtési szekrény, L3 levegõs állvány
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
irvalto.jpg (47995 bytes)
A fõáramú szekrényben elhelyezkezkedõ irányváltó.
Látható a 3 motor 2 irányához tartozó 6 érintkezõ.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
selejtez.jpg (51351 bytes)
A fõáramú szekrényben van a selejtezõhenger. Ennek segítségével
forgóvázanként egy vontatómotor vagy az egész egyenirányító
és a hozzá tartozó vontatómotorok selejtezhetõk.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
bucholz.jpg (90482 bytes)
A fõtranszformátor olajának gázosodását érzékelõ
Bucholz relé.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
kontakto.jpg (73491 bytes)
A fõáramú szekrényben találhatók a motor és fékkontaktorok.
Itt most az ívoltó leszerelésével láthatjuk az érintkezõket
és a vezérlési áramkörök által használt segédérintkezõket.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szellmot.jpg (103081 bytes)
A fojtótekercs és a vontatómotorok szellõzõje.
Jól látható a mérete a rajta dolgozó szerelõhöz viszonyítva.
A kép jobb alsó részén a hûtõlevegõt a motorokhoz vezetõ
légcsatorna figyelhetõ meg.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
vezszekr.jpg (52003 bytes)
A T3 segédüzemi egyenirányító vezérlõfiókjai a 034-es
pályaszámú "relés" Giganton.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
illbizt.jpg (37821 bytes)
Valamelyik egyenirányító ablakán át láthatók a tirisztorvédõ
biztosítók.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
traflegs.jpg (82984 bytes)
A képen a fõtranszformátor teteje látható. Ez üzem közben
egy elzárt térben található (nagyfesz tér). A kép közepén
látható átvezetõn keresztül jut be a 25kV a mozdonyba.
A hátrébb látható kék színû anyaggal töltött edény a
fõtranszformátor és a külsõ levegõ közt teremt kapcsolatot
és nedvszívó anyaggal van töltve, hogy a transzformátorolaj
szigetelõképessége a megkötött nedvesség miatt ne csökkenjen.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
forgocsa.jpg (47710 bytes)
A forgóvázon a forgócsap helye.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
forgovaz.jpg (97504 bytes)
Egy komplett, motorokkal felszerelt V63 forgóváz.
Jól látható a 4-4 darab rugó, amire a kocsiszekrény
támaszkodik.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
motorbe.jpg (95801 bytes)
A vonatómotor beszerelve a forgóvázba. A kép bal alsó
részén a nyomkarimakenõ szórófeje látható.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
kozekere.jpg (51214 bytes)
A V63 Krupp rendszerû 3 tengelyes forgóvázának középsõ
kereke.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szelsokerek.jpg (87207 bytes)
A V63 Krupp licensz forgóvázának a mozdony közepéhez
közelebb esõ kereke.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63gept.jpg (46130 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v63roof.jpg (77249 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v63sw.jpg (63880 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63sw2.jpg (41353 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v63tcfan.jpg (81071 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v63tr.jpg (85233 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
v63trfan.jpg (54809 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
forgcsap.jpg (63824 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
exp_pant_156.jpg (20973 bytes)
Dátum: 1997. 06.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63bogiea.jpg (23293 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63bogieb.jpg (63823 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63motor.jpg (53772 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63motorin.jpg (17886 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63wheel.jpg (63302 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
v63015bogie.jpg (38875 bytes)
V63 015
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó:
Digitalizálás:
v63001motor.jpg (46350 bytes)
Dátum: 1996. 04.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Balogh László
Digitalizálás: Jákli Imre
exp_pant.jpg (56151 bytes)
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
v63005bogie.jpg (8768 bytes)
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
T4_1.jpg (101607 bytes)
A relés (001-036) Gigantok T4 szekrénye.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
T4_2.jpg (78523 bytes)
A központi szabályzós (037-056) pályaszámú V63-asok T4
szekrénye.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
fekek.jpg (76806 bytes)
A V63 mozdonyokon található fékkarok. Balról jobbra haladva:
Zbr 3,7 kiegészítõ fék (mozdonyt fékezi), D15 mozdonyvezetõi
fékezõszelep az önmûködõ fék mûködtetéséhez, villamos fék
kontroller.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
SHAK160.jpg (45188 bytes)
A SHÁK (SebességHatár ÁtKapcsoló) kapcsoló a 100-as Gigantokon.
120km/h vagy 160 km/h maximális sebesség állítható be.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
aegradio.jpg (66861 bytes)
A Ferencvárosban állomásított V63-asok többsége már ezzel
a korszerû AEG rádiókészülékkel van felszerelve.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
fomegsz.jpg (70476 bytes)
Fomegszakito
Helyszín: Eszaki Jarmujavito
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63logbe.jpg (52929 bytes)
Szétszedett Gigant fõjavítás közben.
Helyszín: Bp. Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: (c) Gigant Club
001_foly.JPG (63259 bytes)
A 001-es Gigant géptérfolyosója. Csak kisnövésû vezérekenk ajánlott.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
prim_atv.JPG (53296 bytes)
A prototípus Gigantok alacsonyságának következménye: a fõtranszformátoron levõ primer feszültség-átvezetés két tagja szinte összeér. A kép a 001-es Gigantban készült.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
legallv.JPG (67387 bytes)
A 001-es Gigant gépterében lévõ fõ légállvány. A kuszaság a prototípusok jellemzõje.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
003_gpt.JPG (72219 bytes)
Szegény 003-as Gigant gepteret csúnyan szétszedték. Itt éppen a TC-szellõzõ helye látható, megfigyelhetõ a légcsatornák elrendezése.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
aramszed.jpg (85996 bytes)
Dátum: 1998.
Helyszín: Bp. Északi Jármûjavító
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
szedo1.jpg (81862 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín:
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v6322cab.jpg (66535 bytes)
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
szedo2.jpg (57379 bytes)
A V63 mozdony áramszedõje szembõl.
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
teto.jpg (73591 bytes)
Részlet a V63 tetejérõl. Balról jobbra az primer áram
bevezetõ, primer feszültségváltó és a túlfeszültség
levezetõ.
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
releallv.jpg (84932 bytes)
A 034-es Gigant fõjavításakor készült a kép. Jól láthatók
a felsõ sorban a védelemi relék,lejjebb vezérlési relék
láthatók. Ezért is nevezik a 037 alatti pályaszámú
V63-asokat "relés" Gigantoknak.
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Északi Jármûjavító
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
v63048tract.jpg (53014 bytes)
Dátum: 1996. 04.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Balogh László
Digitalizálás: Jákli Imre
muszfal.jpg (66649 bytes)
A mûszerfalon található fõbb mûszerek. Balról jobbra a
felsõ sorban: motoráram I. és II. forgóváz (A),
vonalfeszültség (kV), beállított sebesség alapjel (km/h),
az alsó sorban: fõlégtartály- (piros), fõvezeték- (fekete),
I.(piros) és II.(fekete) forgóváz fékhenger-,
idõlégtartály nyomásmérõk.
Dátum: 1997.
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Jákli Imre
v63154cab.jpg (55313 bytes)
Dátum: 1994.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Balogh László
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.