A hu/special/par könyvtárban található képek listája:
TOMI09.JPG (186019 bytes)
Az olasz vasutak ETR460 villamos motorvonata. A 019-es NOHAB rááll, mert õ fogja vontatni a bemutatáskor.
Dátum: 1996. 07. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó:
Digitalizálás:
TOMI10.JPG (135642 bytes)
Az olasz vasutak ETR460 villamos motorvonata
Dátum: 1996. 07. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó:
Digitalizálás:
TOMI18.JPG (163923 bytes)
Dátum: 1996. 07. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó:
Digitalizálás:
TOMI08.JPG (130051 bytes)
Az olasz vasutak ETR460 villamos motorvonata
Dátum: 1996. 06. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó:
Digitalizálás:
100eves.JPG (51145 bytes)
A 100 éves vonat. A szerelvény a Nyugatiból szállította a vendégeket a jármûparádéra. A 220,204 psz. mozdony (1880) vontatta az 1854-1912 között készült kocsikat.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2_goz.JPG (55720 bytes)
A bal oldali mozdony (269) psz. 1870-ben készült, és így a MÁV legrégebbi üzemképes mozdonya, utolsó pályaszáma 335,095 volt. A jobb oldali gép 1882-ben épült, kezdetben 1026 psz-mal, de késõbb 341,012 lett. Mindkét mozdony 1985 óta üzemel újra.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
375_324.JPG (56631 bytes)
Két mozdony a MÁV mindennapjaiból: a bal oldali (375,562) a mellékvonalak elterjedt típusát, a 375-öst képviseli melyet 1907-1959 között gyártották, a jobb oldali (324,540) a MÁV legnagyobb darabszámú mozdonytípusát, a 324-est. A 905 db 324-es mozdony 1909-1923 között épült.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
275.JPG (55275 bytes)
A MÁV egyik legkisebb gõzmozdonya, mely mellékvonali szolgálatra épült, a 22 (275), 034-es, beceneve "Nyalóka".
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
411118.JPG (55786 bytes)
A 411,118 az egyik példánya annak az 510 amerikai mozdonynak, amleyet a MÁV vásárolt az amerikai hadsereg európai hadikészletébõl 1947-ben. A z 1942-1944-ben az Alco, Baldwin és Lima gyárakban készült "Truman" becenevû mozdonyok univerzális szolgálatot teljesítettek a háborúban elveszett gõzösök pótlásaként. A 411,118-at Kiskunhalason tartották meg és újították fel.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
424009.JPG (57288 bytes)
A 424,009 psz. mozdonyt, mely 1924-ben épült, eredeti állapotában állították helyre. Ezelõtt Bátaszéken dolgozott.
A nosztalgia szolgálat megbecsült gépe.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
424287.JPG (52468 bytes)
A 424,287 1956-ban épült, már füstterelõ lemezzel.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
krokodil.JPG (81610 bytes)
A "Krokodil", a svájci Gotthard-vasút híres hegyi villamosmozdonya. Be 6/8 13 257 psz. Villamos berendezéseit atz Oerlikon gyár készítette. Kezdetben 1650, 1940-tõl 2680 kW teljesítménnyel dolgozott. Az Osztrák Mûszaki Múzeum tulajdona.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
öbb.JPG (58469 bytes)
Az Osztrák Vasutak 310,23 psz gyorsvonati gõzmozdonya. Épült 1911-ben, hajtottkerék-átmérõje 2140 mm.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
ÖBBmot.JPG (53725 bytes)
Az egykor ÖBB VT 5041.003 psz. motorkocsi, mely a Simmering Vagongyárban 1933-ban épült. Egyik forgóvázában van a 118 kW teljesítményû dízel-villamos gépcsoport, a másdikban a TC motorok. Ülõhelyek száma 64, sebessége 80 km/h.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
regiöbb.JPG (52516 bytes)
Európa legrégibb mûködõ mozdonya a "Licaon" nevû osztrák gõzös, épült 1851-ben, akkor még szerkocsival. Egy 1937-ben készült fékmellékkocsit húz.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pkp.JPG (68373 bytes)
A lengyel vasutak Szép Heléna nevû, Pm 36 psz. gõzöse. 1936-ben épült, 1 társával együtt.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pendolino.JPG (48201 bytes)
Az olasz vasutak ETR 460 "Pendolino" 9 kocsis prototípus villamos gyorsmotorvonata. Sebessége 250 km/h, teljesítménye 6000 kW. Az ívekben bedõlõ kocsiszekrény sebességnövelést tesz lehetõvé.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pd_m412207_bv.JPG (63017 bytes)
Az M41,2207 psz. mozdony 2 korszerû vonatot és egy aggregátkocsit mozgat - ez 14 kocsi!
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
parade.JPG (68659 bytes)
A parádé jármûvei a Krokodil ablakából
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
br.JPG (63788 bytes)
A DB Br01,533 psz. híres gyorsvonati gõzöse. 1934-ben épült.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
BR011102.JPG (61548 bytes)
A DB Br 1102 sz áramvonalas gõzmozdonya, maximális sebessége 150 km/h. 1939-ben készült. 1995-ben állították helyre.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
SNCF26201.JPG (55605 bytes)
A francia vaustak BB26201 psz koreszerû, kétáramrendszerû villamomozdony-prototípusa 1996-ban épült. Telj.:5600 kW, seb: 160 km/h. A MÁV M28,1012 psz. dízelmozdonya tolja.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
TOMI02.JPG (152610 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI03.JPG (125760 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI04.JPG (111537 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI05.JPG (95637 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI06.JPG (155302 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI17.JPG (50382 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI16.JPG (146896 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI15.JPG (166282 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI14.JPG (127021 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI13.JPG (103009 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
TOMI11.JPG (100140 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csörgi Tamás
Digitalizálás: Kovács Ferenc
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.