A hu/special/travel könyvtárban található képek listája:
DCP03982.JPG (154378 bytes)
Az áradó Duna teljesen elborította az árteret.
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Baja ártéri erdõ
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DCP03985.JPG (187571 bytes)
Árad a Duna.
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Baja ártéri erdõ
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DCP03989.JPG (192272 bytes)
Sió hídja.
Dátum: 2002. 03. 27.
Helyszín: Szekszárd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
pe29.JPG (48989 bytes)
Igen ott azon a vágányon van forgalom. Igaz "csak" BZ-vel.
Dátum: 2001. 09.
Helyszín: Gyoma
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
pe30.JPG (48985 bytes)
Dátum: 2001. 09.
Helyszín: Szolnok - Tisza híd.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
regivonal_365.jpg (268854 bytes)
régi vasútvonal maradványa, 365-ös szelvénykõ, Õriszentpéter-Bajánsenye között...
egészen más érzés úgy nyomvonal maradványokat keresni, hogy közben 1-1 Szergej vagy Csörgõ hangját hallani nem túl messzirõl...
Dátum: 2001. 07. 07.
Helyszín: Õriszentpéter-Bajánsenye között
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
regivonal_342.jpg (194143 bytes)
A régi vonal maradványa, 342-es szelvénykõ,
Dátum: 2001. 07. 05.
Helyszín: Nagyrákos-Õriszentpéter között
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Nagyrakos_volgyhid.jpg (219926 bytes)
a Völgyhíd alulról nézve...
Dátum: 2001. 07. 03.
Helyszín: Nagyrákos
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
75v-4.jpg (59688 bytes)
Dátum: 2001. 02. 09.
Helyszín: 75. vonal, Berkenye
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
75v-4a.jpg (82333 bytes)
Az "75v-4" kép kinagíyított részlete, egy csinos kis nyomtávbõvüléssel. Másnap ezen a vonalon (ha nem is éppen itt) egy Bz szerelvény utolsó kocsija siklott.
Dátum: 2001. 02. 09.
Helyszín: 75.vonal. Berkenye
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
75v-1.jpg (92214 bytes)
A Vác-Balassagyarmat vonal egy szakasza
Dátum: 2001. 02. 08.
Helyszín: Szokolya térs
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
75v-3.jpg (72647 bytes)
Dátum: 2001. 02. 08.
Helyszín: 75.vonal Szokolya-Berkenye között
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
IC_fazishatar.JPG (214719 bytes)
Kelenföldi fázishatár IC vonattal és kis családommal a
januári hidegben.
Dátum: 2001. 01. 13. 15:45
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
vinyepcs1.jpg (191079 bytes)
Szép szakasz a magyar vasút egyik leglátványosabb vonalán, Vinye és Porva-Csesznek állomások között
Dátum: 2001. 01. 06.
Helyszín: 11. vonal
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
vinyepcs2.jpg (188701 bytes)
Hegyes-erdõs szakasz a Bakonyt átszelõ Gyõr-Veszprém vonalon, Vinye és Porva-Csesznek között
Dátum: 2001. 01. 06.
Helyszín: 11. vonal
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
IM000133.JPG (119047 bytes)
Lényegében ezen a szakaszon - h a a menetrend nem is ezt mutatja- három vonal fut párhuzamosan, a 20,25 és 26-os.
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
erdosmecske1.jpg (153827 bytes)
Szívszorító látvány… az üzemen kívüli 64 sz. vonal egy szakasza Erõsmecskénél
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín:
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
erdosmecske2.jpg (120910 bytes)
Sínfotó egy pusztuló vasútvonalon
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín: Erdõsmecske
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
erdosmecske3.jpg (109820 bytes)
Szabad jelzése van még itt, de már csak a gyalogszerrel erre járóknak. Akinek a bozóttal is meg kell küzdeni, és idejét közben a pókok tanulmányozására is fordíthatja.
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín: Erdõsmecske, Pécsvárad felõli bejárat
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
erdosmecske4.jpg (116459 bytes)
Az egykorvolt vonalnak igen szép a környezete, sokat fut erdõben.
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín: 64. vonal, Erdõsmecske-Nagypall
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
erdosmecske5.jpg (156975 bytes)
Egy erdõs-dombos szakasz a 64-es vonalon.
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín: 64. vonal, Erdõsmecske-Nagypall
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
szebeny1.jpg (111416 bytes)
Dátum: 2000. 12. 21.
Helyszín: 64. vonal. Szebény
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
DB185Kisalfold.jpg (160982 bytes)
Egy kis eletérzés: elöl egy "négylábú" aztán egy "hatlábú"
mozdony árnyéka.
Dátum: 2000. 12. 14. 08 óra
Helyszín: Kisalföld - Csorna elõtt
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DB185Komarom.JPG (206728 bytes)
Komáromi gyorsításkor tisztán látszik, hogy a Gigantot
elõfogatolja a német mozdony.
Dátum: 2000. 12. 14. 07:34
Helyszín: Komárom
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DB185Tata.JPG (65447 bytes)
Gyorsítunk kifele Tata állomásról... elöl 4200kW... félelmetes
érzés.
Dátum: 2000. 12. 14. 07:17
Helyszín: Tata
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
DB185Hajnal.JPG (64785 bytes)
Vonatunkra rávirrad.
Dátum: 2000. 12. 14. 07:14
Helyszín: Tóvároskert - Tata
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: Kodak DC-215
699rrend.jpg (113293 bytes)
A 699 sz. Záhony-Bp.-Szombathely gyorsvonat ezúttal kerülõúton, a körvasúton keresztül tart a Keletibe.
Dátum: 2000. 08. 12.
Helyszín: Rákosrendezõ, szolnoki bejárati vágánycsoport
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v27-29cs.jpg (88752 bytes)
Itt találkotik egymással a 27-es és a 29-es vonal, de nem mindig volt ez így. Régen a két sínpár felüljárón keresztezte egymást.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
29v-ho02.jpg (64571 bytes)
Szabadbattyán és Polgárdi-Ipartelepek közötti bevágás
Dátum: 2000. 01.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
29v-ho04.jpg (57295 bytes)
A balatonkenesei alagút, bejáratán az építés évével - 1909. Látható, hogy a hegy, melyen az alagút átbújik, nem túl nagy méretû. Ma a vasutat itt nem alagútban, hanem bevágásban vezenék. Akkoriban azonban az alagút kevesebb földmunkával járt és látványosabb vonalvezetést jelentett.
Dátum: 2000. 01.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61019v1.jpg (60180 bytes)
A nagy kanyarban Csajág után, Budapest felé tart a 9713-as vonat. Természetesen NOHAB húzza!
Dátum: 1999. 10. 28.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61019v2.jpg (52400 bytes)
Vonatunk (9713) berobog Polgárdi-Ipartelepekre.
Dátum: 1999. 10. 28.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
46v-toln.jpg (66636 bytes)
A Rétszilas-Bátaszék vonal Tolna-Mözs és Szedres közötti szakasza egy éppen 20 km/h-val döcögõ "sebes" vonat hátsó ablakából nézve. Látszik a hézagolt, gyenge felépítmény, a faaljakkal. Ezen a vonalon egyébként 40 km/h a sebesség, de bizonyos részeken (pl. a Sió-híd Bp. felõli oldalán) rettenetesen táncol rajta a vonat.
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: 46. sz. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
jelzo1.jpg (21821 bytes)
Egy furcsa alak elõjelzõ, mely régen fõjelzõ volt, abban az idõben, amikor a bajai Duna-hídon még váltott forgalom volt. Most a túlparton lévõ kikötõi kitérõt fedezõ fõjelzõ elõjelzõje lett.
Dátum: 1999. 10. 16.
Helyszín: Baja-Dunafürdõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bajagara.jpg (67904 bytes)
A Baja-Gara és a Baja-Hercegszántó vonalak (1920 elõtt mindkettõ Zomborra vezetett) közös városi szakasza Baján. A vonal e részét iparvágány-forgalom miatt nem szedték fel, felépítménye betonaljas, ismeretlen fm-súlyú, 1909-es sínek vannak rajta. Az ágyazat igen vegyes, mészkõ, mórágyi gránit és egyéb kõ alkotta zúzottkõ.
Dátum: 1999. 10. 16.
Helyszín: Baja
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
20v352sf.jpg (59297 bytes)
Sínfotó a 29. vonal 352-es szelvényénél
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Balatonakarattya - Balatonekenese üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
202_hu.jpg (7503 bytes)
Balatonszetntgyörgy után, festõi tájakon...
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: 30-as vonal.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
aranyhid.jpg (7050 bytes)
Szeptemberi naplemente.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: 30-as vonal, Balatonaliga.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
asz_kaja.jpg (9964 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
betonhid.jpg (9916 bytes)
Kanizsa elõtti bevágásban.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Nagykanizsa elõtt.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
folykany.jpg (8602 bytes)
Ez már a Dráva, amely szép nagy ívben kanyarodik a vasút mellé.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Murakeresztúr, és Gyékényes között.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
gyekenye.jpg (9407 bytes)
Ez is az Avas gépe.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Gyékényes állomás.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
huzdmeg.jpg (6963 bytes)
Na, még egy picit lehet húzni, ha a vonalfeszültség engedi...
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: V63-154
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
kanizsa.jpg (14533 bytes)
Szombathely felõl jön a Bz. A szentlászlói búcsú miatt ilyen hosszú, és késik is egy picit. Azért bevárjuk.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
nk_bej.jpg (10722 bytes)
A bejárati váltókörzetben kezdõdik a 30Km-es sebességkorlátozás, és az állomás teljes területén érvényes.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Nagykanizsa Szentgyörgyi vége.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
nk_elott.jpg (8146 bytes)
A balos ív után már kezdõdik az állomás.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Nagykanizsa bejárata.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortil_2.jpg (13819 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Õrtilos állomás.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortil_3.jpg (12859 bytes)
No, ez sem egy hajóablak...
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Murakeresztûr és Gyékényes között.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortil_6.jpg (16218 bytes)
A vasút egyik oldala a folyó, a másik oldal pedig szép meredek hegy.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Õrtilos állomás.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortil_~1.jpg (15679 bytes)
Ha a hegy nem megy a Giganthoz ugye...
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Õrtilos
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortilos.jpg (12168 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Õrtilos
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ortilos5.jpg (14645 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: õrtilos állomás.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
szog.jpg (10179 bytes)
Bárcsak a hangját is hallanátok!
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: V63-154 & 30-as vonal.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
ugyanaz.jpg (16869 bytes)
Hmm. A kamerának még a menesztésekre is jótékony hatása van...
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: :-))
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
vege_1.jpg (12375 bytes)
Ez már újra Budapesten. Védet ért a nap, és lassan az Avas is megérkezik a Keletibe, de elõtte még megnézzük a teliholdat az összekötõ híd elõtt.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Budapest
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Kovács Ferenc
PorvaAlag.JPG (110723 bytes)
Alagút a 11 sz vonalon.
Dátum: 1999. 07. 25.
Helyszín: Porva-Csesznek
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
alkony.JPG (33102 bytes)
Naplemente a Balatonnál a 29 vonalon.
Dátum: 1999. 07. 14.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
147vonal_1.JPG (87631 bytes)
147 vonal
Dátum: 1999. 05. 02.
Helyszín: Szentes - Fábiánsebestyén
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
147vonal_2.JPG (94494 bytes)
Dátum: 1999. 05. 02.
Helyszín: Gádoros - Orosháza között
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
145Tiszaar.jpg (37079 bytes)
A megáradt Tisza a vasúti töltést nyaldosta
Tiszaalpár közelében. A vonat egyébként a 2152-es
Csörgõ húzta Kiskunfélegyháza-szolnoki (145-õs vonal)
37141 számú személyvonat.
Dátum: 1999. 03. 26.
Helyszín: Tiszaalpár környéke
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
120avfao.jpg (35011 bytes)
Egy fából készült felsõvezetékoszlop, mely egy nem túl forgalmas vágány felett áll.
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Tápiógyörgye
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
alagut.JPG (49336 bytes)
A balatonkenesei alagút a 29-es vonalon
Dátum: 1999. 01. 16.
Helyszín:
Fotó: Horváth Ákos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
kaptalan.JPG (54130 bytes)
A 29-es vonal káptalanfüredi megállóhelye.
Dátum: 1999. 01.
Helyszín: Káptalanfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
29v-ho03.jpg (64857 bytes)
A Bevágás Balatonkenese és Akarattya között, közel ahhoz a ponthoz, ahol az utasok megpillanthatják a Balatont.
Dátum: 1999. 01.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
kszvar.jpg (181382 bytes)
A hajdanvolt Kaposvár-Szigetvár vasútvonal nyomvonala.
Dátum: 1998. 11.
Helyszín: Kaposvár-Szigetvár vasútvonal
Fotó: Szerencsés László
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
20v_szel.JPG (78736 bytes)
A 20-as vonal "csóri 140-es" szakaszának szelvénye Sárszentmihály közelében. A pályakövek alatt kb 80 cm mészkõmurva-homok réteg van, alatta pedig az inotai alumíniumkohó meddõje alkotja a töltést.
Dátum: 1998. 10. 21.
Helyszín: Sárszentmihály
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
cd_betsz.JPG (75333 bytes)
A 20-as vonal villamosítási munkái során az oszlopok betonágyait készítõ szerelvény Székesfehérvár külterületén dolgozik.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
20v_hajm.JPG (46403 bytes)
A 902-es kigyorsít Hajmáskérrõl. Most még a 193-as Szergejjel, egy év múlva mivel?
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
20v_tank.JPG (40271 bytes)
Robog a szergejes gyorsvonat (902, M62,193) az egykori Tankodrom területén keresztül vezetõ pályán. Ez az utolsó vonal, ahol a Szergejek rendszeresen vontatnak személyszállító vonatokat a MÁV-nál.
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: 20-as vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dunahid1.jpg (79208 bytes)
A bajai Duna-híd már olyannyira negroggyant,
hogy 5 km/órára kellett korlátozni a vonatok
sebességét.
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
dunahid2.jpg (47781 bytes)
A bajai Duna-híd az átépítés megkezdése elõtt...
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
alak_elj.jpg (65039 bytes)
Alak elõjelzõ
Dátum: 1998. 07. 05.
Helyszín: Szerecseny-Gyömöre szakasz
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
alak_fo.jpg (58125 bytes)
Alak bejárati jelzõ. Sajnos az elõjelzõ már nem üzemképes.
Dátum: 1998. 07. 05.
Helyszín: Szerecseny-Gyömöre szakasz
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
M41 11k.JPG (-1 bytes)
A 110-es vonalon a Nyírségben. Az M41,2166 11 db Bhv kocsit húz a Gy. 1631-es vonatban.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: 110 vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
csitteny.JPG (66907 bytes)
Az akarattyai Csittény-hegy már többször leszakadt a 29-es vonal pályájára. Ez at utolsó szakadás 1998 júniusban volt. A több napos vágányzárban a pálya melletti hegyoldalt kõvel megerõsítették.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
87_von_2.JPG (106014 bytes)
A sátai alagút bejárata a 87-es vonalon. Ez a vsútvonal az oreszágban az egyik legszebb. Az utazási sebesség is inkább a gyönyörködést, mint a sietést szolgálja.
Dátum: 1998. 04. 25.
Helyszín: 87. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pecs1.jpg (66950 bytes)
A pécsi vonal egy szép szakasza Dombóvár-Pécs között
Dátum: 1998.
Helyszín: 40-es vonal
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
pecs2.jpg (76934 bytes)
A vonal mecseki szakasza (Mindszentgodisa-Bükkösd) tele van alagúttal, mely Magyarországon ritka.
Dátum: 1998.
Helyszín: 40-es vonal
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
bevagas.JPG (68773 bytes)
Az 1-es vonal bevágása Szár és Tatabánya között. A kitermelt anyagot a mögötte levõ töltésbe építették.
Dátum: 1998.
Helyszín: 1. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bobo_sz3.JPG (75083 bytes)
A 4-es vonal egyik szép szakasza Dunaalmásnál.
Dátum: 1998.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
db-vt-98_1.JPG (85436 bytes)
Itt haladt annak idején a vasút Deberecen-Vásártér állomás felé
Dátum: 1998.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
urpin.JPG (62710 bytes)
Az Urpin ngy. elhagyja Hatvant, felsõvezeték nélküli kétvágányú pályán.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: 81-es vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
laev.jpg (112316 bytes)
A LÁEV lillafüredi alagútja a vonatból.
Dátum: 1997. 07. 30.
Helyszín: Lillafüred
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62_bala.JPG (86757 bytes)
A 29-es vonal legszebb, akarattya-kenesei szakasza. Az alagútból épp egy gyorsvonat lép ki, M62-essel az elején.
Dátum: 1997. 07.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
ekhg1.jpg (94123 bytes)
A sátai alagút Putnok felõli bejárata az ország egyik legszebb vasútvonalán, az Eger-Putnok vonalon.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Sáta
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
ekhg2.jpg (70037 bytes)
A sátai közúti átjáró a Putnok-Eger vonalon. Érdekessége, hogy a sorompót a kalauz kezeli. Más átjárókon errefelé még sorompó sincs, ott a vonat sebessége 10 km/h, de legalább nem kell kétszer megállni.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Sáta
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
ekhg3,jpg (52310 bytes)
A Putnok-Eger vonal egy szakasza, kissé feljavítandó a pályaállapot.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Nekézseny mh.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
ekhg4.jpg (36250 bytes)
A sátai alagútban robog a Bz...
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Sáta
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
87_von_1.JPG (73223 bytes)
A 87-es vonal egy szép szakasza Nekézseny vidékén. Háttérben a Bükk-fennsík.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: 87. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
87_von_3.JPG (97378 bytes)
A nekézsenyi megállóhely a 87-es vonalon.
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: 87. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
mellekvo.jpg (82287 bytes)
A Sellye-Középrigóc vonal megmentõért kiált... Pályasebesség már csak 10-20 km/h, még a Bz-nek is.
Dátum: 1997.
Helyszín:
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
aval1.jpg (21385 bytes)
Dátum: 1996. 05.
Helyszín: Budaörs-Biatorbágy
Fotó: Balogh László
Digitalizálás:
mav2000.jpg (36665 bytes)
A hajdanvolt Zalabér-Batyk - Sárvár vonal kezdete Zalabér-Batyknál
Dátum: 1996.
Helyszín: Zalabér-Batyk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
szarvas.jpg (97968 bytes)
Hegyesebb-dombosabb országok vasútjait járva számos ilyen képet lehetne készíteni, de ez éppen kis hazánkban készült! Az Eger-Putnok vonal az ország talán legszebb vonala, és az egyik legmegkapóbb része látható a képen, amikor alagutakon és hidakon váltakozva kel át hegyen, úton, patakon.
Dátum: 1994. 04.
Helyszín: Szarvaskõ, 87. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
rabahid.jpg (68792 bytes)
Az egykorvolt Celldömölk-Fertõszentmiklós vonal Rába-hídja Rábakecöl és Nick között. A hidat néhány évvel a kép készítése után vágták fel. A vonal Celldömölktõl Kemenesszentmárton, Vönöck, Kenyeri érintésével haladt a hídig, Répcelaknál csatlakozott a Csorna-Szombathely vonalhoz, majd Répceszemere, Iván érintésével jutott el Fertõszentmiklósra. Ez a híd volt a vonal utolsó jelentõs tárgyi emléke.
Dátum: 1994.
Helyszín: Rábakecöl-Nick térsége
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
rabahid2.jpg (85057 bytes)
Az egykori Celldömölk-Fertõszentmiklós vonal Rába-hídja.
Dátum: 1994.
Helyszín: Rábakecöl-Nick térs.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
hegyesiv.jpg (61123 bytes)
A Szárliget-Tatabánya szakaszon egy egész hegyet elbontva
végeztek nyomvonal korrekciót.
Dátum: 1991.
Helyszín: Szárliget elágazás
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
hegyesiv1.jpg (36540 bytes)
A vonat már a Tatabánya-Felsõt elkerülõ nyomvonalon
halad.
Dátum: 1991.
Helyszín: Szárliget elágazás
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
komarom1.jpg (53711 bytes)
Helyszín: Komárom
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
komarom2.jpg (59881 bytes)
Helyszín: Komárom
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
hegyesiv2.jpg (57826 bytes)
Helyszín: Szár mh. elõtt.
Fotó:
Digitalizálás:
ekhg5.jpg (100107 bytes)
A Putnok-Eger vonal egy szép szakasza Királd és Putnok között. A pályasebesség itt 20 km/h a teljes állomásközön, mintegy 10 km hosszúságban.
Helyszín: Királd
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
64-es_vonal.JPG (54361 bytes)
Ma már csak emlék: "gyorsvonat" döcög a 64-es
vonalon Szegedrõl Pécs felé a 80-as évek végén vagy
a 90-es évek elején.
Helyszín:
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
k6.jpg (147570 bytes)
Igazi vasutas hangulat!
Helyszín: Dunakeszi gyártelep
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
db-vt-98.JPG (85436 bytes)
Hajdani Debrecen-Vásártér felé vezetõ vonal.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
V63033_fuzito.JPG (252431 bytes)
A V63 033 huzza a gyorsot az 1-as vonalon Almasfüzitõ után
a hívójelzés miatt 15 km/h-val haladva.
Dátum: 2000. 11. 10. 11:03
Helyszín: Almásfüzitõ után
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.