Currently the server database in under construction so no information available.
Legjobb tudomásom szerint ez volt az elsõ Gigant honlap a világon!!!
1996. január 17.
A mostani WEB szerver elindítása egy IBM RS/6000 model 41T gépen. A Gigant Club legelsõ honlap. változata elkészült, amely a European Rail Server kép könyvtárainak arculatához hasonlított. Ez volt a szerver teszt mûködési idõszaka. 1996. február 1-ig.
Ekkor került "hivatalosan" regisztrálásra a Gigant Club a mercurio vasúti szerveren Marco van Uden jóvoltából. Ez tekinthetõ az "éles" üzem kezdetének. Ekkor még csak a következõ dokumentumok voltak elérhetõk: Címlap, Technikai adatok, MÁV információ, Club információs lapok. 1996. február 2.
A klub elsõ külföldi elérése:
paramount.nikhefk.nikhef.nl - - [02/Feb/1996:14:39:35 -0100] "GET /gigant_club/homepage.html HTTP/1.0" 200 1702 1996. február 5.
1996. február 19-20. a fõbb dokumentumok átszervezésre kerültek. Az anyag jelzések és táblák leírásával bõvült.
1996. február 27. Az M47, M32 és V46 mozdonyok technikai adatai kiegészítésre kerültek. M42 prototípus mozdonyról egy szép képet kaptunk Gróh Werner Péter jóvoltából. Apró módosítások a klub lapján. A Népszabadság cikk digitalizálása a V63 sorozatról.
1996. február 26. Juhász Györgytõl megkaptam mozdony állaglistát és megcsináltam a lekérdezõt hozzá. (Ekkor még csak belsõ használatra)
1996. március 1. Elsõ "nem hivatalos" találkozó Juhász Gyurival és Szilva Péterrel a HA5KFU rádiós klubban.
1996. március 11. A V41 kép és technikai adatok hozzáadása. Jellegrajzokkal lettek bõvítve a technikai oldalak.
1996. március 14. Kis, de fontos változtatások a lapokon elsõsorban a terminológiát illetõen. Külön köszonet jár ezért ifj. Erô Jánosnak.
1996. március 20-21. Az elsõ "kibõvített" klub összejövetel, amelyen újabb tagok csatlakoztak hozzánk. Ezzel egy új fejezet kezdõdött a klub történetében.
1996. március 21. A WWW szerver leállt áramszünet miatt.
1996. március 22. Balogh Laci felfedezte a 3 leselejtezett Gigantot a Keleti fûtõháznál.
1996. március 25. A gyászjelentés megjelent a szerveren.
1996. március 26-27. Sok-sok képet kaptunk Óvári Mihály jóvoltából, amikkel a technikai adatlapokat illusztráltuk.
1996. március 28-29. Juhász Gyurival scanneltünk jópár képet. Ifj. Erõ Jánostól kapott "diesel storyt" szerkesztgettem.
1996. április 1. Az Óvári Misitõl kapott képeket scanneltük és átszervezésre került a kép könyvtár struktúra. Valamint az "iker szerverünk", a Gigantok Hazája elkezdett mûködni Juhász Gyurinál a gigant.sch.bme.hu-n ! (magyarul)
1996. április 2. Az elsõ automatizált kép könyvtár kezelõ üzembe állítása és a szerver történeti lap elindítása.
1996. április 4. Személyes találkozó ifj. Erõ Jánossal, akitõl akkor igen gazdag képanyagot kaptunk a szerverhez.
1996. április 11. Scannelés... scannelés... scannelés... mindhalálig Juhász Gyurival. Az ifj. Erõ Jánostól kapott képek egy részének felvitele.
1996. április 19. Újabb találkozó ifj. Erõ Jánossal. Nagyon hasznos anzagokat kaptunk tõle az angol szakkifejezéseket illetõen. János megmutatta a készülõben levõ V40-esét és számos érdekesebbnél érdekesebb könyvet.
1996. április 24-25. "Szezon nyitó" utazás az Avala (No. 344) nemzetközi gyorsvonattal Kõbánya-Kispesttõl Gyõrig. Ez volt az elsõ olyan hétvége abban az évben, amikor hazautazásunk közben nem esett az esõ és így a vonatablakból figyelhettük meg a 155-ös Gigantot. Igazán kiváló "Klub Nap" volt akkor, mert összesen 15 Gigantot láttunk aznap: 001, 002, 003, 007, 028, 035, 037, 138, 039, 144, 045, 048, 151, 153, 155.
1996. május 7. Werner képeit scanneltük. Kitûnõ képek készültek a selejtezett V63 002 mozdonyról. Elkészült a szerver statisztikát feldolgozó AWK script. Új technikai oldalakat tettünk fel a régi magyar dízel mozdonyokról és motorvonatokról.
1996. május 8. Óvári Misi képeit scanneltük és akkor volt egy találkozón Bejczi Gáborral Miskolcról.
1996. május 28. Juhász Gyurival scanneltük megint. Akkoriban ez elég gyakori volt, mert még mindkét szerver elsõsorban a mennyiségi bõvülés idõszakában volt.
Mivel a NOHAB-okról már akkor is sok-sok rossz A wonderful trip to Tapolca, to discover the home of the NOHABs. We took many interesting photos there. Some measurement took place during the journey.
1996. május 29.-1996. június 1. "NOHAB hét" Ez volt az utolsó hét, amikor még M61 mozdonyok jártak. Budapestre. (Most már csak Székesfehérvárig járnak). Sok-sok képet készítettünk akkor.
1996. június 2. Az elõzõ héten készült képek scannelése...
1996. június 7. Az elsõ utam GIGANTON!!! V63 152 (az akkor még 5 napos vadonatúj V63 1xx mozdony) húzta az Orient expresszt (Ngy 262).
1996. június 11-13. Nagy lépéseket tettünk a WWW szerver új arculatának kialakításában.
1996. június 18-19. Új képek és cikkek hozzáadása. (NOHAB virtuális túra, V63 152, BVhmot). A Gigant kép könyvtárat pályaszám tartományok szerint felosztottam. Új jellegrajzokat tettem ki a technikai lapokra: M61, M62, V63.
1996. július 11-12. A MÁV 150 éves fennállása alkalmából rendezett ünnepség és mozdonyparádé Angyalföldön.. A Gigant Club természetesen ott volt és három fotóssal sok-sok értékes képet készített a szerver anyagának bõvítéséhez.
1996. november Állapot felmérés céljából tettünk egy látogatást Tapolcán, valamint a "Dízel Gigantot" (M63) meglátogattuk az Északi Jármûjavítóban.
1997. március 18. A Gigant Club levelezési listája elindult.
1997. március 31. Újabb utazás Tapolcára. Akkor már az M61 008 és 014 NOHAB selejtezésre került.
1997. április A WWW szerver átszervezése. A technikai oldalak újjá lettek szervezve a hálózati adatforgalom csökkentése szempontjából. Megújult a címlap is. Értékes kapcsolatokat teremtettük a szerver bõvítése szempontjából.
1997. május 8. Az M61 008, 013 és 014 motor és generátor cseréjénél jelen voltunk Tapolcán.
1997. november 16. Újabb látogatás az Északi Jármûjavítóban. A V63 022 fõjavítása éppen akkor készült el, a 035 és 048 éppen szétszedés alatt állt. Sok-sok képet készítettünk akkor és azóta is ezekrõl a szép mozdonyokról. Valamint egy V6E javítás utáni V43-ason is körbevezettek minket.
1997. december Megkezdõdött az új kép struktúra kialakítása és a képek WEB-en keresztül történõ kezelésének megvalósítása. Ez a nagy munka 1998 áprilisára készült el.
1998. február A technikai oldalak magyarítása.
1998. március Újabb látogatás az Északi Jármûjavítóban, ezúttal a 010-es Gigantot és a 034-es összerakását szemlélhettük meg, valamint egy újabb GYSEV Szili "születésének" (335) és egy MÁV mozdony "halálának" (1155) voltunk tanúi.
1998. április A Rákospalota Újpest-Vácrátót vonal bejárása a villamosítás megkezdése elõtt. A szerver anyaga már magyarul is olvasható lesz.
1998. június Elkészült a szerver anyagának magyar változata is. Várhatóan ezentúl magyarul fog elsõsorban folytatódni a szerver fejlesztése.
Ha bármilyen kérdése, problémája vagy
javaslata van, forduljon a V63 Gigant Clubhoz.